Αποτελέσματα αναζήτησης

Πώς μπορεί το μάθημα του Θεάτρου/Δράματος να συνδεθεί με σχολικές παραστάσεις

Πώς μπορεί το μάθημα του Θεάτρου/Δράματος να συνδεθεί με σχολικές παραστάσεις

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, John Somers

Event date: 11/24/2012 9:00 AM - 12:00 PM Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Πώς μπορεί το μάθημα του Θεάτρου/Δράματος να συνδεθεί με σχολικές παραστάσεις

John Somers

Ομότιμος καθηγητής στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Exeter της Μ. Βρετανίας

 

Εργαστήριο: 3 ώρες

Γλώσσα: Αγγλικά με βοήθεια στη μετάφραση

Πολλοί εκπαιδευτικοί θεάτρου/δράματος στο σχολείο δεν καταφέρνουν να συνδέσουν το μάθημα του θεάτρου/δράματος με την ανάγκη να γίνονται σχολικές παραστάσεις. Κατά συνέπεια οι πιο πολλές βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα θεατρικά έργα, τα οποία όμως ελάχιστη σχέση έχουν με την επινοητικότητα που συνήθως επιδεικνύουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

Το εργαστήριο θα ξεκινήσει με δραστηριότητες αυτοσχεδιασμού. Στη συνέχεια το θέμα του αυτοσχεδιασμού θα μας οδηγήσει στη δημιουργία της δομής μιας παράστασης. Θεωρητικό υπόβαθρο του εργαστηρίου αποτελεί η παραδοχή ότι ο αυτοσχεδιασμός είναι μία μορφή έρευνας, η οποία επιχειρεί να ανακαλύψει τι συμβαίνει σε συγκεκριμένες κοινωνικές καταστάσεις. Η γνώση και η σοφία που έχουν αποκτήσει τα παιδιά από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία του μαθήματος του θεάτρου/δράματος μπορεί να δομηθεί και να παρουσιαστεί ως μορφή επικοινωνίας, ως ερευνητική εργασία, ως … παράσταση!

 

Ο John Somers είναι δημιουργός θεάτρου και θεατρικός συγγραφέας και εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Είναι ομότιμος καθηγητής στο τμήμα θεάτρου/δράματος στο πανεπιστήμιο του Exeter. Συνταξιοδοτήθηκε από το πανεπιστήμιο το 2005 αλλά έκτοτε εργάζεται εντατικά σε άλλες χώρες (Φινλανδία, Παλαιστίνη, Πολωνία, Ελλάδα, Τσεχία και Τουρκία για το 2011-12) καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το βραβευμένο αλληλεπιδραστικό θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμά του, “on the edge”, ταξίδεψε σε όλη τη χώρα για έξι μήνες και συμπεριλήφθηκε από τον οργανισμό Rethink ως μέρος της καμπάνιας του ‘ώρα για αλλαγή’ ενάντια στο στίγμα ενάντια σε άτομα με ψυχικά νοσήματα, για τη χρονιά 2009-2010. Έχει επίσης δημιουργήσει ένα νέο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα γύρω από το στρες και την αυτοκτονία στο πεδίο του κτηνιατρικού επαγγέλματος, το οποίο παίχτηκε το 2011 και το 2012.
Ο John ήταν κοσμήτορας του τμήματος Εκπαίδευσης του πανεπιστημίου για τα χρόνια 1992-1995.
Έχει διατελέσει κοσμήτορας του τμήματος εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Exeter (1992-1995). Δημιουργεί εδώ και χρόνια αυθεντικά θεατρικά έργα σε κοινότητες και έχει φτιάξει και σκηνοθετήσει 10 αυθεντικά θεατρικά προγράμματα στο ανατολικό Devon ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Tale Valley Community Theatre (δες tvctheatre.org). Ίδρυσε το περιοδικό “research in drama education” (1995), τη θεατροπαιδαγωγική ομάδα Extream (2002), το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εφαρμοσμένη Δραματική Τέχνη» (MA Applied Drama, 1999) και το διεθνές συνέδριο για την έρευνα γύρω από το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση (1996).Η προσφορά του στο πεδίο έχει αναγνωριστεί με το ειδικό βραβείο Special Recognition Award από την American Alliance of Theatre in Higher Education (2003). Τα γραπτά του έχουν ευρέως εκδοθεί σε βιβλία και περιοδικά.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Somers John
Print

Number of views (1178)/Comments (0)

Αρχείο

«May 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
282930
123
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Μεσσηνία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Μεσσηνία

Καλαμάτα 3/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Μεσσηνίας
4
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος, 4/5/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
5
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδίας

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδίας

Τρίπολη 5/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Αρκαδίας
67
8
9
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
10
11
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά, 12/5/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
13
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αττική

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αττική

Αθήνα 13/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Αττικής (Γυμνάσια-Λύκεια)
141516
Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Θεσσαλονίκη, 16-18 Μάϊου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC
17
Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Θεσσαλονίκη, 16-18 Μάϊου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC
18
192021
2223
2425
2627282930311
2345678

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά