Αποτελέσματα αναζήτησης

(ALL SEATS ARE FILLED) Drama in teaching ESL(English as a second language): Creating a New Utopia through Necessity

Athens, 24/11/2018, Workshop, Kung-Man-Matthew Cheung

Event date: 11/24/2018 3:00 PM - 5:30 PM Export event

  • Attending: 15
  • Seats: 15
  • Remaining: 0
Only registered users can register for an event. Please login or register.

Drama in teaching ESL(English as a second language): Creating a New Utopia through Necessity

Athens, 24/11/2018

Kung-Man-Matthew Cheung, PHD Candidate at Monash University, Hong Kong

2,5 hour workshop
Part of the 2018 ATHENS GREECE INTERNATIONAL THEATRE/DRAMA & EDUCATION CONFERENCE
organised by the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)

Language: English

While many drama, theatre and performing arts advocates continue to fight for space in an overcrowded curriculum in mainstream schools, there is one field where drama has been able to find an ally and open up whole new fields of practice. In Drama and Curriculum (2009) John O’Toole and Madonna Stinson identified different “pass-keys” through which drama is accessed. “Pass-keys” represent economic, ideological and social forces which allow drama classes to take place.  These ways into curriculum may be driven by international trends, research or drama advocates. O’Toole and Stinson recognised four distinct “pass-keys” for drama: a) in the formal curriculum as a subject, b) as an extra-curricular activity, c) as a recognised private qualification and d) as a part of language learning.  They also identify a hybrid fifth “pass-keys” whereby drama is attached to a broader discipline such as “the arts”. This workshop will focus on drama and language learning, the fourth “pass-key”.The pedagogical practice of classroom drama seems to lend itself to the function and purpose of the language class, especially where communicative language teaching (CLT) is accepted.  An English as a second language teacher (ESL) may not be comfortable with students moving around the classroom. They may not have the tools to manage a student-centred classroom. These kinds of pedagogical practices are ones which drama teachers are familiar and comfortable with and provide the greatest opportunity for CLT to occur. This workshop will explore how these two pedagogical approaches merge, conflict and resolve in a movement towards a new pedagogical craft which straddles both Drama and Language Acquisition.

Kung-Man-Matthew Cheung is a PHD Candidate at Monash University, Hong Kong.  His field of research is drama pedagogy and language acquisition. In 2003, he abandoned the utopian Sunshine Coast in Australia, where he worked as a formal secondary drama teacher, for the hustle and bustle of Hong Kong. He is the director of “Dramatic English” and producer for DEER theatre. He writes curriculum and produces theatre and drama workshops for students to improve their command of English language. He consults with secondary, primary and kindergartens and provides teacher training workshops onhow to use Drama to enhance language acquisition. He has participated in conferences and published papers and books in this field.
 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2018
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Cheung Kung-Man-Matthew
Print

Number of views (2812)/Comments (0)

Αρχείο

«January 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά