Αποτελέσματα αναζήτησης

Identities, interculturality and theatricality: challenges, contradictions and reflection

Identities, interculturality and theatricality: challenges, contradictions and reflection

Athens, 22/03/2025, Conference Working Group, coordinated by Despina Karakatsani

Event date: 3/22/2025 4:00 PM - 6:00 PM Export event

Identities, interculturality and theatricality:
challenges, contradictions and reflection

 

WORKING GROUP / DISCUSSION PANEL

Athens International Conference “Theatre/Drama & Inclusive Education”

Athens 22 March 2025

Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)

 

Language: Greek

 

Coordinator:

Despina Karakatsani, Prof., University of the Peloponnese – Department of Social and Educational Policy, Greece

 

Guests:
Glykeria Arapi, Sociologist, Consultant of the “It could be me, it could be you” project, Greece
Stella Elmatzoglou, Trainer in gender issues, MSc Gender-Society-Politics, Panteion University, Greece 
Xenia Chryssochoou , Professor of Social and Political Psychology, PanteionUniversity, Greece
Sophia Vgenopoulou, director, child psychiatrist, Greece
Vassilis Koukalani, actor, director, Greece

Commentator:
Giorgos Bekiaris, theatre pedagogue TENet-Gr
Babis Baltas, teacher, member of "Skasiarcheio" Educational Group Greece

This working group will explore the following questions:

  • What are the consequences that dual identities can have for the school success of second-generation children in a society with serious structural inequalities?
  • What is the role of education and teachers as 'identity professionals' in a periodof crisis of social cohesion?
  • What is defined as a "woke agenda", in what ways is it misinterpretedandinstrumentalized in public debate?
  • How is anti-woke ideology analyzed around human rights, inclusion and gender equality? How can "anti-woke" ideology be analysed in relation to the principles, values and practices of intercultural education?
  • What is the role of theatre and theatrical practices in managing diversity and otherness
  • How does dramatization become a safe place for exploring and integrating identity? How does the most authentic, true part of the self find its "home" in the realm of the imaginary?
Action Category
  • Seminars - Workshops
  • Conferences
Year
  • 2025 α' τρίμηνο
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Αράπη Γλυκερία
  • Baltas Charalampos
  • Mpekiaris Giorgos
  • Κουκαλάνι Βασίλης
  • Βγενοπούλου Σοφία
  • Καρακατσάνη Δέσποινα
  • Ελματζόγλου Στέλλα
  • Χρυσοχόου Ξένια
Print

Number of views (1531)/Comments (0)

Αρχείο

«October 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
29301234
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 4/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Ειρήνη Ζώη, Ειρήνη Μαρνά, Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Γιάννα Τσόκου, Μελίνα Χατζηγεωργίου
5
678
9101112
13141516
R-Lab

R-Lab

Online, 16/10/2025 Partners Kick-off meeting
1718
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 18 /10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Ζώη, Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, Μελίνα Χατζηγεωργίου
19
20
2122
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία» - 'Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών'

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία» - 'Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών'

Διαδικτυακά, 22/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ματίνα Γαβριήλογλου
23242526
2728293031
1
2
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 31/10-2/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τσελέπη
34
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
56
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
789

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά