7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»
«Ο βασιλιάς με τα αυτιά αλόγου»
Εκπαιδευτικό Θέατρο για την ανάπτυξη της προσωπικής, κοινωνικής και εκπαιδευτικής ευημερίας των παιδιών
Νάντια Τομασίδου
Υποψήφια Διδάκτωρ στο Drama and Theatre Education, University of Warwick
Εργαστήριο 3 ωρών
Στο παρόν κλίμα της οικονομικής κρίσης, η ευημερία των παιδιών φαίνεται να απειλείται. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στην παραβίαση των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους, αλλά και στην υποβάθμιση των ευκαιριών για ευχαρίστηση, αλληλεγγύη, κοινωνικοποίηση και αυτοπεποίθηση. Σε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα, μπορεί το Εκπαιδευτικό Θέατρο να αποτελέσει μια δημιουργική διέξοδο για τα παιδιά και ένα μέσο για την ανάπτυξη της ευημερίας τους;
Το θεατρικό εργαστήρι απευθύνεται σε δασκάλους και εμψυχωτές θεάτρου που θέλουν να βοηθήσουν τους μαθητές τους (6-12 ετών) ως προς την ανάπτυξη της προσωπικής, κοινωνικής και εκπαιδευτικής τους ευημερίας (well-being). Το εργαστήρι βασίζεται στην ιστορία των Eric Maddern και Paul Hess ‘Ο βασιλιάς με τα αυτιά αλόγου’. Τα θεατρικά παιγνίδια και οι συμβάσεις που θα χρησιμοποιήσουμε μπορούν να προσαρμοστούν στην ηλικία και το μαθησιακό επίπεδο των παιδιών και στοχεύουν στην ανάπτυξη εκείνων των δεξιοτήτων των παιδιών που συντελούν στην ευημερία τους, όπως αυτές προκύπτουν από εκπαιδευτικές και κοινωνιολογικές έρευνες (Rawls, 1971; Ehrenreich, 2007; Neelands, 2008; Phillips and Taylor, 2009; Alexander et al., 2010; Winston, 2012). Κάθε θεατρική δραστηριότητα θα συνοδεύεται από επεξηγηματικά σχόλια και λεπτομερή ανάλυση των εκπαιδευτικών στόχων. Επίσης θα υποστηρίζεται από πρακτικά δεδομένα από έρευνα που διεξάγη πρόσφατα στην Κύπρο. Μερικά από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν είναι:
- Πώς μπορεί το Εκπαιδευτικό Θέατρο να συμβάλει στους διάφορους τομείς της ευημερίας των παιδιών, δηλαδή:
α) Στην τόνωση της αυτοπεποίθησης;
β) Στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων συνεργασίας;
γ) Στην καλλιέργεια δεσμών αλληλεγγύης και καλοσύνης;
δ) Στην καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και στην αντιμετώπιση προβλημάτων πειθαρχίας;
ε) Στην παροχή ευκαιριών για διασκέδαση, για εκτόνωση της ενέργειας και στη μείωση του σχολικού άγχους;
- Τι είδους ιστορίες και δραστηριότητες είναι πιο κατάλληλες στην επιτέλεση αυτών των στόχων;
- Ποιες είναι οι δυνατότητες και οι προκλήσεις αυτής της δραματοπαιδαγωγικής προσέγγισης;
Προηγούμενη εμπειρία δεν είναι απαραίτητη.
Η Νάντια Τομασίδου κατέχει πτυχίο Επιστημών της Αγωγής (Δημοτική Εκπαίδευση) από το Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2008 αποφοίτησε από το University of Warwick στην Αγγλία και έλαβε το μεταπτυχιακό τίτλο Drama and Theatre Education με άριστα. Έχει διδάξει Εκπαιδευτικό Θέατρο σε δημοτικά σχολεία και θεατρικές ομάδες παιδιών στην Κύπρο. Έχει τελέσει ως παρουσιάστρια ενός νεανικού τηλεοπτικού προγράμματος στην Κύπρο το οποίο φιλοξένησε ρεπορτάζ για το Εκπαιδευτικό Θέατρο. Στο παρόν στάδιο είναι τελειόφοιτη διδακτορική φοιτήτρια στο τμήμα Drama and Theatre Education του University of Warwick. Τα τελευταία 3 χρόνια εργάζεται ως supportive tutor για τους φοιτητές του μεταπτυχιακού προγράμματος Drama and Theatre Education’, ενώ έχει τελέσει και ως επιτηρήτρια για τις διατριβές τους. Έχει παρουσιάσει την ερευνητική της εργασία στο ακόλουθα συνέδρια: ‘Theatre Applications Conference’ στο Λονδίνο, Αγγλία (Απρίλιος 2010), IDEA Conference στο Belem, Βραζιλία (Ιούλιος 2010), στο Παγκύπριο Συνέδριο της ΠΟΕΔ στην Πάφο, Κύπρος (Απρίλιος 2011), στο IDEARI Conference στο Limerick, Ιρλανδία (Ιούλιος 2012) και στο Theatre Applications Conference στο Kent, Αγγλία (Σεπτέμβριος 2012).
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |