«Ας παίξουμε “άλλη” μουσική: η δημιουργικότητα μέσα από μια θεωρία και πρακτική για τα αυτοσχέδια μουσικά όργανα»
Δημήτρης Σαρρής, εκπαιδευτικός μουσικής Ειδικού Σχολείου ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου, υποψ. διδάκτορας Τμήματος ΕΜΕΠΟ, Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κυριακή 30/3/2008, 10.00-12.30
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά
Τα αυτοσχέδια όργανα κατασκευάζονται από καθημερινά, συνήθη υλικά, δημιουργούν νέες φόρμες, χροιές και είδη μουσικής, μπορούν να χρησιμοποιηθούν δημιουργικά στις παραστατικές τέχνες και συνιστούν μια αποτελεσματική μέθοδο για τη μουσική ή για την καλλιτεχνική και πολιτισμική αγωγή. Η φυσική τους σχέση με το άμεσο περιβάλλον τούς δίνει ιδιαίτερες κοινωνικές, πολιτισμικές αλλά και οικολογικές διαστάσεις. Τι θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε για τα αυτοσχέδια όργανα; Τι θα πρέπει να γνωρίζουμε για το θεωρητικό και πρακτικό πλαίσιο που κληροδότησε ο 20ος αιώνας στην αυτοσχέδια οργανοκατασκευή για τα αντίστοιχα μουσικά και καλλιτεχνικά έργα; Το εργαστήριο βασίστηκε στα αποτελέσματα ενός τριετούς project για τα αυτοσχέδια όργανα. Από το μεμονωμένο όργανο για την αυτοέκφραση ως την ομαδική εργασία και την ορχήστρα με εξ ολοκλήρου αυτοσχέδια όργανα (ό,τι αποκαλούμε μεταορχήστρα) θα εξετάσουμε με λεπτομέρειες την ανάπτυξή τους. Μοντέρνα, κλασικά και παραδοσιακά αυτοσχέδια όργανα θα παρουσιαστούν και θα κατασκευαστούν με τη συμμετοχή του κοινού, προκειμένου να δημιουργηθεί μουσική, να γεννηθούν ιδέες και να αποκτηθούν οι απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για χρήση στην εκπαίδευση και τις παραστατικές δράσεις. Οι συμμετέχοντες δεν προαπαιτείται να είναι μουσικοί ή να έχουν μουσική εκπαίδευση. Οποιοσδήποτε επιθυμεί να δώσει έμφαση στον ήχο ως εκπαιδευτικό και πολιτισμικό στοιχείο μπορεί να συμμετέχει στο εργαστήριο. Καθώς ο καθένας μας είναι μέτοχος του καθημερινού του ηχοτοπίου, αλλά και του «τοπίου των μέσων» (media), μπορεί, συμμετέχοντας στο εργαστήριο, να γίνει ένας «sound Jockey» που εκφράζει την πολιτισμική του ταυτότητα. Τελικά, τι μουσική είναι αυτή; Για την ώρα σχεδόν πάντα κατηγοριοποιείται ανάμεσα στα λοιπά, στην άλλη/«other» μουσική. Λοιπόν… ας παίξουμε «other music»!
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |