Αποτελέσματα αναζήτησης

Δραματοποιώντας Ήχους και Μουσικές: ως διαδικασία επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων

Δραματοποιώντας Ήχους και Μουσικές: ως διαδικασία επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων

Αθήνα, 25/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Μαρία Σπυροπούλου, Χρήστος Καλκάνης

Event date: 11/25/2012 9:00 AM - 12:00 PM Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Δραματοποιώντας Ήχους και  Μουσικές: ως διαδικασία επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων

 

Μαρία Ανδρ. Σπυροπούλου,

Θεατρολόγος, Φιλόλογος, ΜΑ Πανεπιστήμιο Αθηνών, Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστήμιου Αθηνών

Χρήστος Γεωρ. Καλκάνης,

Μουσικός, Παιδαγωγός Μουσικής

 

Εργαστήριο: 3 ώρες

Στόχος του εργαστηρίου είναι να εντοπιστούν και να αξιοποιηθούν δυναμικά και διαδραστικά σε επίπεδο εφαρμοσμένου θεάτρου οι κοινές αρχετυπικές καλλιτεχνικές δομές του Θεάτρου και της Μουσικής, με προσανατολισμό την επίλυση συγκρουσιακών καταστάσεων.

Το εργαστήριο προτείνει βιωματική προσέγγιση ήχων, μουσικής και θεάτρου, βασισμένη στη δραματοποίηση. Το ταξίδι θα ξεκινήσει από το πέρασμα της μετεγγραφής των ανθρώπινων συναισθημάτων σε ήχους. Αντιμετωπίζει τους συμμετέχοντες ως δημιουργούς και τους ζητά να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν συλλογικά το δικό τους συναισθηματικό περιβάλλον επενδυμένο με μουσική και θέατρο, που θα παραχθεί από τους ίδιους με τη χρήση και αξιοποίηση φυσικών υλικών (πέτρες, όστρακα, ξύλα, φύλλα, χαρτί).

Η διαδικασία που ακολουθείται απελευθερώνει τη φαντασία, καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τους επιτρέπει να διερευνήσουν από κοινού τη θεατρικότητα και τη μουσικότητα των συναισθημάτων τους. Περιλαμβάνει εισαγωγικές ασκήσεις και θεατρικές τεχνικές, που θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για τη μουσική και θεατρική επεξεργασία και σύνθεση των συναισθημάτων. Η εργασία θα πραγματοποιηθεί σε υπό-ομάδες για τη δημιουργία μιας σειράς δυναμικών ανθρώπινων μουσικών εικόνων, που θα αποτυπώνουν την αντίληψη των μελών της ομάδας για συγκεκριμένες συναισθηματικές καταστάσεις. Το τελικό αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα έχει τη δυνατότητα να παρασταθεί.

Αυτός ο τρόπος δουλειάς είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο λειτουργίας μιας σχολικής τάξης για την αντιμετώπιση συγκρουσιακών καταστάσεων ή να αποτελέσει τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία θεατρικού δρώμενου ή και παράστασης.

Απαραίτητα άνετα ρούχα και παπούτσια.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μουσικούς, μουσικολόγους, ηθοποιούς και θεατρολόγους.

Η Μαρία Ανδρ. Σπυροπούλου γεννήθηκε στη Πάτρα και σπούδασε Θέατρο, Φιλοσοφία – Παιδαγωγική και Ψυχολογία. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης είναι αριστούχος απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τ.Θ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπ. Διδάκτωρ του ιδίου τμήματος. Μιλάει Αγγλικά και Ιταλικά. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και master class θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού, ευρυθμίας, σωματικού θεάτρου, commedia dell’ arte, μάσκας, αρχαίας τραγωδίας, χορού, κλόουν, μουσικής στο θέατρο, θέατρο δρόμου, κινησιολογίας – performing, συναισθηματικής νοημοσύνης, σχολικής ψυχολογίας κ.α. με τους Ανδρέα Μανωλικάκη, Ηλία Πίτσικα, Svetlana Kinganskaia, Mario Gallo, Jonothan Neelands, Roberto Tolledi, Hardwick Lorna, Heyme Hansgunther, Χατζηχρήστου Χρυσή κ.α.. Συμμετέχει ως εμψυχώτρια θεάτρου σε επιμορφωτικά προγράμματα – σεμινάρια όλων των βαθμίδων. Συνεργάζεται με την Ευανθία Στιβανάκη (καθηγήτρια Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ) και τον Ιωσήφ Βιβιλάκη (καθηγητής Τ.Θ.Σ. ΕΚΠΑ) για την εμψύχωση θεατρικών project για τους φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Από το 2000 ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση, όπου διδάσκει, διασκευάζει, γράφει, σκηνοθετεί και παίζει θέατρο με τους μαθητές της. Τα τρία τελευταία χρόνια ζει στη Πάτρα και εργάζεται ως εκπαιδευτικός θεάτρου στο Μουσικό Σχολείο Πάτρας, όπου συστήσει θεατρική ομάδα .Είναι μέλος του ΠΕΣΥΘ, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου.

Ο Χρήστος Γεωρ. Καλκάνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Μαθήτευσε και αποφοίτησε από το Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Παλλήνης. Συνέχισε τις σπουδές του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (Τ.Μ.Ε.Τ.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στο Κλαρινέτο και αποφοίτησε με τους καθηγητές κ. Μ. Μουμουλίδη και κ. Μ. Πλουμίδη.  Παράλληλα αποφοίτησε από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (Κ.Ω.Θ.) με τον τίτλο του Διπλώματος στο Κλαρινέτο από την τάξη του Γ. Καζίκου. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους καθηγητές: κ. Μίλτο Μουμουλίδη,  κ. Antonio Salguero, κ. Zsolt Oatmari, κ. Chico Freeman. Υπήρξε μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πειραματικού Μουσικού Λυκείου Παλλήνης, της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, της Ορχήστρας Πνευστών και της Συμφωνικής Ορχήστρας του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Έχει συνεργαστεί με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης και την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Αιγάλεω. Έχει επίσης συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες πειραματικού είδους στο πλαίσιο παρουσίασης έργων σπουδαστών-φοιτητών του Κ.Ω.Θ. και του Τ.Μ.Ε.Τ.. Έχει συνεργαστεί επίσης με τον κουκλοπαίχτη Άγγελο Ρωμαντζή σε θέατρο δρόμου. Το 2011 πήρε μέρος στα Workshops στο διεθνές συνέδριο  Ακουστικής Οικολογίας (WFAE 2011) στην Κέρκυρα κάθως έχει επίσης συνθέσει μουσική για θέατρο. Τα δύο   τελευταία χρόνια εργάζεται ως Αναπληρωτής Καθηγητής Κλαρινέτου στο Μουσικό Σχολείο της Πάτρας.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Σπυροπούλου Μαρία
  • Καλκάνης Χρήστος
Print

Number of views (1236)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά