Αποτελέσματα αναζήτησης

Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία

Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία

Πάτρα, 24-25/2/2007, Εργαστήριο, Νάντια Τσενέ

Event date: 2/24/2007 9:30 AM - 2/25/2007 1:00 PM Export event

Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Πάτρα 23, 24 & 25 Φεβρουαρίου 2007 

«Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς»

Νάντια Τσενέ, εκπαιδευτικός δράματος

"Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία"

(Εργαστήρια 5 & 15)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να τροφοδοτήσει την αναζήτηση διδακτικών πρακτικών για την προσέγγιση της Ελένης του Ευριπίδη στη Γ’ Γυμνασίου, που αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου γραμματειακού είδους. Η Ελένη, όπως και κάθε άλλο δραματικό κείμενο, ολοκληρώνεται μόνο όταν πραγματώνεται στη σκηνή, μια που είναι ένα κείμενο που γράφτηκε για να παρασταθεί. Με αφετηρία την πεποίθηση ότι ο ιδιαίτερος αυτός χαρακτήρας του δραματικού κειμένου μπορεί να προβληθεί με την αξιοποίηση τεχνικών από το χώρο του θεάτρου, το εργαστήριο στρέφεται προς το χώρο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education), που χρησιμοποιεί μεν την τέχνη του θεάτρου, αναπτύσσεται όμως σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο και προσανατολίζεται στη μάθηση. Έτσι το εργαστήριο αξιοποιεί το Εκπαιδευτικό Δράμα ως εργαλείο για τη διδασκαλία της Ελένης λαμβάνοντας υπόψη το υπάρχον σχολικό πλαίσιο και τους περιορισμούς που αυτό θέτει. (Για παράδειγμα, περιορισμένος χρόνος, ελάχιστα υλικά μέσα, περιορισμένη θεατρική εμπειρία των μαθητών και άλλα.) Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν, με αφετηρία μια συγκεκριμένη ενότητα από την Ελένη του Ευριπίδη, να δοκιμάσουν μια σειρά από τεχνικές από το χώρο του Εκπαιδευτικού Δράματος. Πρόκειται για τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη ροή του συνηθισμένου μαθήματος στην τάξη για λίγα λεπτά της ώρας. Είναι όμως δυνατόν και να αποτελέσουν τον πυρήνα ενός μαθήματος – εργαστηρίου διάρκειας 2-4 ωρών. Κοινό τους σημείο είναι το ότι προβάλλουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Ελένης και παράλληλα είναι κατάλληλες για σύντομης διάρκειας πινελιές θεατρικότητας στο μάθημα της δραματικής ποίησης.

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο δεν είναι απαραίτητο να έχουν προηγούμενη θεατρική εμπειρία.

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2007
Cities
  • Πάτρα
Facilitators
  • Τσενέ Νάντια
Print

Number of views (1519)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά