Αποτελέσματα αναζήτησης

Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία

Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία

Πάτρα, 24-25/2/2007, Εργαστήριο, Νάντια Τσενέ

Event date: 2/24/2007 9:30 AM - 2/25/2007 1:00 PM Export event

Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Πάτρα 23, 24 & 25 Φεβρουαρίου 2007 

«Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: ανιχνεύοντας σημεία επαφής, δημιουργώντας δεσμούς»

Νάντια Τσενέ, εκπαιδευτικός δράματος

"Η δραματική ποίηση στα σχολικά βιβλία"

(Εργαστήρια 5 & 15)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να τροφοδοτήσει την αναζήτηση διδακτικών πρακτικών για την προσέγγιση της Ελένης του Ευριπίδη στη Γ’ Γυμνασίου, που αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου γραμματειακού είδους. Η Ελένη, όπως και κάθε άλλο δραματικό κείμενο, ολοκληρώνεται μόνο όταν πραγματώνεται στη σκηνή, μια που είναι ένα κείμενο που γράφτηκε για να παρασταθεί. Με αφετηρία την πεποίθηση ότι ο ιδιαίτερος αυτός χαρακτήρας του δραματικού κειμένου μπορεί να προβληθεί με την αξιοποίηση τεχνικών από το χώρο του θεάτρου, το εργαστήριο στρέφεται προς το χώρο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education), που χρησιμοποιεί μεν την τέχνη του θεάτρου, αναπτύσσεται όμως σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο και προσανατολίζεται στη μάθηση. Έτσι το εργαστήριο αξιοποιεί το Εκπαιδευτικό Δράμα ως εργαλείο για τη διδασκαλία της Ελένης λαμβάνοντας υπόψη το υπάρχον σχολικό πλαίσιο και τους περιορισμούς που αυτό θέτει. (Για παράδειγμα, περιορισμένος χρόνος, ελάχιστα υλικά μέσα, περιορισμένη θεατρική εμπειρία των μαθητών και άλλα.) Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν, με αφετηρία μια συγκεκριμένη ενότητα από την Ελένη του Ευριπίδη, να δοκιμάσουν μια σειρά από τεχνικές από το χώρο του Εκπαιδευτικού Δράματος. Πρόκειται για τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη ροή του συνηθισμένου μαθήματος στην τάξη για λίγα λεπτά της ώρας. Είναι όμως δυνατόν και να αποτελέσουν τον πυρήνα ενός μαθήματος – εργαστηρίου διάρκειας 2-4 ωρών. Κοινό τους σημείο είναι το ότι προβάλλουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Ελένης και παράλληλα είναι κατάλληλες για σύντομης διάρκειας πινελιές θεατρικότητας στο μάθημα της δραματικής ποίησης.

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο δεν είναι απαραίτητο να έχουν προηγούμενη θεατρική εμπειρία.

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2007
Cities
  • Πάτρα
Facilitators
  • Τσενέ Νάντια
Print

Number of views (1474)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά