5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Ευφροσύνη Λάζου, δασκάλα Θεατρικής Αγωγής, μέλος ΔΣ Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος
«Η σχολική τσάντα»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
Ένα εργαστήριο πράξης και προβληματισμού γύρω από τις αποσκευές που κουβαλάει μαζί του ο κάθε μαθητής προς και από το σχολείο, μέσα και έξω από τη σχολική τσάντα. Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους εκείνους τους εκπαιδευτικούς που πιστεύουν θεωρητικά, αλλά δεν μπορούν απαραίτητα να αποδείξουν πρακτικά, ότι το εκπαιδευτικό τους έργο δεν εξαρτάται από το βάρος της τσάντας που πηγαινοφέρνει καθημερινά ο μαθητής στο σχολείο, αλλά από εκείνες τις αόρατες αποσκευές που τόσο οι ίδιοι όσο και οι μαθητές τους φέρνουν μαζί τους και που ανοίγοντάς τες με το κατάλληλο κλειδί, η τάξη τους είναι δυνατόν να μετατραπεί σε ένα δυναμικό, ζωντανό βιβλίο, αδύνατο να χωρέσει σε οποιουδήποτε είδους τσάντα του εμπορίου.
Η φιλοσοφία του εργαστηρίου στηρίζεται στις αρχές του εκπαιδευτικού δράματος, σύμφωνα με το οποίο η γνώση συντελείται «στο εδώ και το τώρα», μέσα από τη βίωση μιας εμπειρίας και τη συνειδητοποίησή της. Η ανάγκη για γνώση δημιουργείται από το κενό που σχηματίζεται ανάμεσα στο γνωστό και το άγνωστο, ανάμεσα στην επιθυμία και την πραγματοποίησή της. Προβληματισμοί, επιθυμίες και απορίες με τη σειρά τους διαμορφώνονται μέσα από τις ήδη υπάρχουσες εμπειρίες των μικρών μαθητών. Πρόκειται για ένα παζλ της συνείδησης στο οποίο εμείς πρέπει να ταιριάξουμε τα κομμάτια. Ένα τέτοιο παζλ θα είναι και το εργαστήριο όπου θα πειραματιστούμε με τα κλειδιά, τις τεχνικές και τις οικουμενικές αλήθειες του εκπαιδευτικού δράματος. Η δομή του εργαστηρίου θα ακολουθήσει ένα πρακτικό παράδειγμα διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, θα καλύπτει 4 διδακτικές ώρες του μαθήματος αυτού και θα αφορά σε ομάδα παιδιών των τελευταίων τριών τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Το παράδειγμα αυτό θα κινηθεί γύρω από δυο ισότιμους θεματικούς άξονες: ‘την εξουσία’ και ‘την ιδιοκτησία’ σε συνάρτηση με τους κοινωνικούς παράγοντες που τις επηρεάζουν, του πολυπολιτισμικούσυμπεριλαμβανομένου. Τέλος, όσον αφορά στις πραγματικές αποσκευές των συμμετεχόντων, είναι αρκετό να φέρουν άνετα ρούχα. Κανενός είδους «τσάντα» ή άλλο ιδιοκτησιακό αντικείμενο δεν απαιτείται.
Η Ευφροσύνη Λάζου γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος των Τμημάτων Νομικής και Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής Διομήδη Φωτιάδη. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της κεντρικής Αγγλίας στο Μπέρμινχαμ, όπου εξειδικεύτηκε στη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση (MA Drama inEducation), ενώ παράλληλα έκανε σπουδές και εργάστηκε με ομάδες πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση (Certificate in Theatre in Education, Central School of Speech and Drama). Γνωρίζει επίσης μουσική (κιθάρα) και χορό. Με την ιδιότητά της ως δασκάλα εκπαιδευτικού δράματος, έχει διδάξει σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, σε συνδυασμό ή όχι με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Είναι επίσης επιμορφώτρια εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων πάνω στη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Ζάκυνθο ως υπεύθυνη Θεατρικής Αγωγής, στο Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο του νησιού, στα ολοήμερα ανοικτού τύπου και στο Μαθητικό Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου. Είναι ιδρυτικό μέλος και μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |