Αποτελέσματα αναζήτησης

Μπορούμε και μόνοι μας!

Μπορούμε και μόνοι μας!

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Αθανασία Χολέβα

Event date: 3/18/2006 6:00 PM - 8:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Αθανασία Χολέβα, θεατρολόγος, εμψυχώτρια εκπαιδευτικού/εφαρμοσμένου δράματος

«Μπορούμε και μόνοι μας!»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Το θεατρικό κείμενο μπορεί να είναι πηγή έμπνευσης για μια θεατρική ομάδα και αφετηρία για ένα ταξίδι μέσα στη γνώση, τη θεατρική εμπειρία, τη φαντασία και τη δημιουργία. Αρκετά συχνά, όμως, και κυρίως στην περίπτωση του θεάτρου με μαθητές, μπορεί να αποτελέσει ένα τυραννικό κείμενο στα χέρια του εκπαιδευτικού/ εμψυχωτή, που περιορίζει, χρήζει ριζικών μετατροπών ή δημιουργεί προβλήματα στη διανομή ρόλων και την προσέγγιση χαρακτήρων που είναι απομακρυσμένοι από τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Το σύντομο αυτό εργαστήρι επιχειρεί να δώσει μια εναλλακτική πρόταση για τη σύλληψη, δημιουργία και προετοιμασία μιας θεατρικής παράστασης, η οποία δεν ξεκινάει από ένα δεδομένο θεατρικό έργο. Αντίθετα, χρησιμοποιεί τις ιδιαίτερες ικανότητες όλων των μελών της ομάδας και αποτελεί συνισταμένη των δυνάμεων και των μεταξύ τους δυναμικών. Με ένα αρχικό ερέθισμα, το οποίο μπορεί να είναι αρκετά συγκεκριμένο ή και εντελώς αόριστο, επιστρατεύονται τεχνικές Εκπαιδευτικού Δράματος αλλά και τεχνικές από το χώρο του Θεάτρου του Καταπιεσμένου (Θέατρο των Εικόνων, Forum, κτλ), προκειμένου όλοι οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου να καταθέσουν τα δικά τους στοιχεία σε ένα μοντέλο θεατρικού έργου που θα επινοηθεί ομαδικά. Με το πείραμα αυτό, που προφανώς δε θα φτάσει στο επίπεδο της πλήρους σκηνικής παρουσίασης, θα διερευνηθεί ο βαθμός στον οποίο κάθε μέλος μπορεί αλλά και οφείλει να συνεισφέρει, στα πλαίσια ενός επινοημένου θεατρικού προϊόντος. Θα παίξουμε με φόρμες και περιεχόμενα, θα δοκιμάσουμε και θα απορρίψουμε, σε μια προσπάθεια να εντοπίσουμε και να επινοήσουμε ένα έργο που θα είναι δημιούργημα της συγκεκριμένης ομάδας, μοναδικό και ανεπανάληπτο, και γι’ αυτό συναρπαστικό!

Το εργαστήρι απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς ή εμψυχωτές θεατρικών ομάδων που ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν μια διαφορετική προσέγγιση, απομακρυσμένη από το στεγανό ενός θεατρικού κειμένου. Οι συμμετέχοντες προσκαλούνται να φέρουν ένα προσωπικό ή αγαπημένο αντικείμενο για το οποίο μπορούν/ θέλουν να μιλήσουν. Δεκτά μουσικά όργανα ή άλλα αντικείμενα που μπορούν να συνεισφέρουν σε ένα σύντομο αυτοσχεδιαστικό θεατρικό δημιούργημα.

 

 

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π. Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στην υποκριτική και τη θεατρολογία, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Εκπαιδευτικό Θέατρο, το θέατρο για παιδιά και τη δυναμική των ομάδων. Πτυχιακή διάλεξη με θέμα το παρεμβατικό θέατρο του Augusto Boal. Μεταπτυχιακές σπουδές στο Exeter University, School of Performance Arts, Drama Department πάνω στο Εφαρμοσμένο Δράμα (το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση, το Θέατρο/Δράμα ως εργαλείο Κοινωνικής Παρέμβασης). Μεταπτυχιακή εργασία με θέμα ‘Ηθικά ζητήματα στην εμψύχωση Δράματος – προς έναν κώδικα σωστής πρακτικής’. Έχει μια ολιγοετή εμπειρία εμψύχωσης ομάδων παιδιών και ενηλίκων με διάφορες κοινωνικές, μαθησιακές και σωματικές ιδιαιτερότητες. Το 2004-05 εργάστηκε στο Θεατρικό Εργαστήρι Αμαλιάδας ως εμψυχώτρια, συνεργάστηκε με το Σχολείο 2ης Ευκαιρίας του Πύργου στα θεατρικά του δρώμενα και με την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων Ν. Ηλείας σε εργαστήρια θεατρικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι μέλος του Δ.Σ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Δημόσιες και Διεθνείς Σχέσεις) και ενθουσιώδες μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘Εκπαίδευση & Θέατρο’.

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Choleva Nassia (Athanasia)
Print

Number of views (1298)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά