Αποτελέσματα αναζήτησης

Ταυτίσεις και ταυτότητες: Διαφορετικότητα και δημιουργία

Ταυτίσεις και ταυτότητες: Διαφορετικότητα και δημιουργία

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Θάλεια Καλλιαντά, Μαρία Μαραγκοπούλου

Event date: 11/24/2012 9:00 AM - 12:00 PM Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Ταυτίσεις και ταυτότητες: Διαφορετικότητα και δημιουργία

Συνέργεια των τεχνών στην πράξη: μια πρόταση για την διερεύνηση των ταυτίσεων και των ταυτοτήτων μέσα από την συνεργασία τριών ειδικοτήτων που εργάζονται με παιδιά

σχεδιασμός εργαστηρίου:

 

Καλλιαντά Θάλεια Δασκάλα, Δασκάλα Δράματος/ Θεάτρου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Τμήματος Θεάτρου Νέων

Μαραγκοπούλου Μαρία Ψυχοθεραπεύτρια, Οικογενειακή θεραπεύτρια, MSc Κοινωνική Ψυχιατρική, Παιδοψυχιατρική Ιατρικής Σχολής Ιωαννίνων

Υλοποίηση σεμιναρίου: Καλλιαντά Θάλεια, δασκάλα, δασκάλα δράματος/θεάτρου,
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Τμήματος Θεάτρου Νέων &
Ψιμούλη Ιωάννα, Ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, σύμβουλος ψυχικής υγείας

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί Παναγιώτης Αλεξανδράκης, Μαγδαληνή Παλιούρα 

Εργαστήριο 3 ωρών

Τι συμβαίνει όταν οι διαφορετικοί άνθρωποι που ασχολούνται με τα παιδιά συναντώνται; Τι μπορεί να δημιουργηθεί όταν ο ηθοποιός που παίζει θέατρο για παιδιά συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό της τάξης; Ποια κρυφά ερωτήματα μπορούν να διερευνηθούν όταν εμπλέκεται και ένας ειδικός ψυχικής υγείας;

Συνήθως, οι ηθοποιοί είναι στην σκηνή και το κοινό τους παρακολουθεί. Τι μπορεί όμως να ζήσει κανείς όταν ηθοποιοί και κοινό παγώνουν στιγμές της παράστασης και δουλεύουν μαζί δημιουργώντας νέες σκέψεις  για συζήτηση με αφορμή τα θέματα που έρχονται στο προσκήνιο, στο εδώ και τώρα;

Οι συμμετέχοντες στο πρωτότυπο αυτό βιωματικό εργαστήριο θα προσεγγίσουν μέσα από νέους δρόμους την δυνατότητα να εμπλουτίζεται κανείς μέσα τόσο από την ταύτιση, όσο και από την διαφορετικότητα του με τους άλλους.

Διερευνώντας πτυχές του έργου «Αν εσύ… ήμουν εγώ!» του Δ. Σεϊτάνη με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος και ψυχοθεραπευτικές τεχνικές, θα δουν ότι δεν χρειάζεται να φοβόμαστε τον «άλλο» και  ότι ο καθένας μπορεί να κερδίσει από την διαφορετικότητα του άλλου χωρίς κάτι τέτοιο να ισοδυναμεί με απώλεια της δικής του προσωπικότητας. Αντίθετα, εκεί βρίσκεται η ουσία του αληθινού διαλόγου, που μπορεί να φέρει ελπίδα για το μέλλον.

Η Θάλεια Καλλιαντά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας και μετεκπαιδευόμενη στο Μαράσλειο Διδασκαλείο. Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό ετήσιων και μικρότερων σεμιναρίων για το Εκπαιδευτικό Δράμα και το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΑ.Σ.Ε.Δ., Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση), το κουκλοθέατρο (με δασκάλα τη Σοφία Ντινιακού κ.α.), τα εικαστικά (Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης), τη δυσλεξία (με δασκάλα τη Δώρα Μαυρομάτη) και τη Συστημική προσέγγιση ως μέθοδο Ψυχοθεραπείας (Θεραπευτικό και Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο ΑΝΤΙΣΤΙΞΗ). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο Εκπαιδευτικό Δράμα (MA: Drama in Education, U.C.E.), μέλος του Π.Ε.ΣΥ.Θ. και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2001 εργάζεται ως δασκάλα στο δημόσιο και σ’ αυτό το πλαίσιο έχει διδάξει στα ΠΕΚ, έχει κάνει παρουσιάσεις σε συνέδρια με θέματα σχετικά με τη σύνδεση των τεχνών και της εκπαίδευσης κι έχει λάβει μέρος στην παρουσίαση των νέων διδακτικών πακέτων Α΄θμιας Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς το 2007. Έχει συνεργαστεί με το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ενώ έχει λάβει μέρος στην οργάνωση παιδικών κατασκηνώσεων. Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος, στα πλαίσια του οποίου συμμετείχε στη διοργάνωση ετήσιων και μικρότερων κύκλων σεμιναρίων για τη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει λάβει μέρος σε διεθνή συνέδρια σχετικά με το θέατρο και την εκπαίδευση, έχει γράψει άρθρα σε εκπαιδευτικά περιοδικά και ιστοσελίδες και είναι υπεύθυνη του Εκπαιδευτικού Τμήματος του Θεάτρου Νέων.

Η Μαρία Μαραγκοπούλου είναι Ψυχοθεραπεύτρια – Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Κοινωνική Λειτουργός. M.Sc. Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική, Ιατρική Σχολή Ιωαννίνων. Έχει εξειδίκευση στην Συστημική Προσέγγιση  ως μεθόδου Ψυχοθεραπείας. Είναι αριστούχος κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Υπήρξε Εργαστηριακός Συνεργάτης του ΤΕΙ Αθήνας. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες, εργαστήρια, έχει συμμετάσχει σε μεγάλο αριθμό συνεδρίων – σεμιναρίων και ημερίδων και έχει δημοσιεύσει άρθρα – ανακοινώσεις - εργασίες σε σχετικά περιοδικά και Επιστημονικά Συνέδρια. Είναι μέλος της ΕΛΕΣΥΘ (Ελληνικής Εταιρίας Συστημικής Θεραπείας) και του ΣΚΛΕ (Συλλόγου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας). Δουλεύει με μεμονωμένα άτομα – ομάδες – ζευγάρια-οικογένειες στον χώρο της ψυχικής υγείας υλοποιώντας ομάδες θεραπείας, βιωματικά εργαστήρια, ομάδες έκφρασης και δημιουργίας κ.α. Πραγματοποιεί παρεμβάσεις με στόχο την αυτογνωσία, την ψυχοθεραπεία, την συμβουλευτική και υποστηρικτική σε γονείς, εκπαιδευτικούς, νέους, οικογένειες, ζευγάρια, εργαζόμενους που επιθυμούν να κατανοήσουν και να βιώσουν μια ζωή σε αρμονία με τον εαυτό τους και τους άλλους. Από το 2010 συνεργάζεται και με το «Θέατρο Νέων» του Δ. Σεϊτάνη στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ακαδήμεια» πραγματοποιώντας σεμινάρια προσωπικής ανάπτυξης και αυτογνωσίας. Από το 2011, πραγματοποιεί και On - line συνεδρίες Συμβουλευτικής – Ψυχοθεραπείας μέσω της ιστοσελίδας τηςhttp://www.maragopoulou.gr 


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Kallianta Thaleia
  • Μαραγκοπούλου Μαρία
Print

Number of views (1266)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά