5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Wasim Al-Kurdi, θεατροπαιδαγωγός, Qattan: Κέντρο για την Εκπαιδευτική Έρευνα και Ανάπτυξη, Παλαιστίνη
«Το τρίτο νόημα: Η γυναίκα και το δικό της ελαιόδεντρο»
Εργαστήριο 2,5 ωρών – Γλώσσα: Αγγλικά
Στο εργαστήριο θα εργαστούμε με παγωμένες εικόνες ως μέσο συζήτησης σε διαφορετικά δραματικά πλαίσια. Πώς οι άνθρωποι δημιουργούν έννοιες, νοήματα σύμφωνα με αυτό που βλέπουν; Θα χρησιμοποιήσουμε μια σειρά εικόνων μιας γυναίκας και της σχέσης της με ένα ελαιόδεντρο που της ανήκει. Το εργαστήριο αυτό βασίζεται στο άρθρο του Barhte «Το τρίτο νόημα». Υπογραμμίζει τα διαφορετικά επίπεδα νοήματος μιας εικόνας: α) το πληροφοριακό επίπεδο (επίπεδο επικοινωνίας), β) το συμβολικό επίπεδο (το επίπεδο αναφοράς, ιστορικό, συμβολικό), γ) το τρίτο επίπεδο (υπερβαίνει την ψυχολογία, το ανέκδοτο, τη λειτουργία). Οι (δραματικές) δράσεις θα συμβούν με διαφορετικούς τρόπους τοποθέτησης και ανατοποθέτησης των εικόνων με βάση τις παρακάτω προσεγγίσεις: εικόνες ως σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία νοημάτων μέσω του δράματος, εικόνες ως αντικείμενο εν μέσω μιας δραματικής σκηνής, εικόνες ως αφηγηματική ιστορία (εικόνες και λέξεις), αφήγηση εν μέσω του δραματικού γεγονότος. Στο εργαστήριο αυτό α) θα εξερευνήσουμε διαφορετικά νοήματα των εικόνων ως συζήτηση, τις σχέσεις μεταξύ Εικόνας, Κειμένου και Σώματος, τις σχέσεις μεταξύ κειμένου και άρθρωσής του β) θα δημιουργήσουμε νέα νοήματα μέσω διαφορετικών δραματικών πλαισίων ερμηνείας γ) θα χτίσουμε στάσεις μέσω κριτικών απόψεων και κριτικής σκέψης δ) θα εξετάσουμε μερικούς τρόπους που μπορούμε να επιτύχουμε τα παραπάνω με τους μαθητές μας. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων.
Ο Wasim Al-Kurdi γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ. Αποφοίτησε από το Τμήμα Αραβικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Χεβρώνας (Παλαιστίνη). Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές με αντικείμενο το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση (MA Drama in Education) στο University of Central England (UCE) στο Birmingham στη Μ. Βρετανία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια θεατροπαιδαγωγικής (Theatre in Education), δημιουργικής γραφής και συγγραφής σεναρίου. Επίσης, έχει κάνει σεμινάρια λογιστικής και διοίκησης. Έχει διδάξει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αραβική φιλολογία και δημιουργική γραφή. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα με σκοπό τη συγγραφή των σχολικών εγχειριδίων του Παλαιστινιακού Εκπαιδευτικού Αναλυτικού Προγράμματος και τη «μεταμόρφωση» της ποίησης σε δραματική τέχνη. Είναι αρχισυντάκτης του εκπαιδευτικού περιοδικού ROU’A TARBAWIAH (Εκπαιδευτικό Όραμα). Εκπαιδεύει δασκάλους με θέμα το Εκπαιδευτικό Δράμα, την Ενεργή Μάθηση, τη Γραφή και τη Δημιουργική Γραφή. Έχει μεταφράσει ιστορίες και κείμενα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος (Vygotsky) στα αραβικά. Είναι θεατρικός συγγραφέας και ποιητής. Τώρα εργάζεται ως Συντονιστής και διοργανωτής δράσεων για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό ειδικών προγραμμάτων και εκδόσεων στο Qattan: Κέντρο για την Εκπαιδευτική Έρευνα και Ανάπτυξη στην Ραμάλα – Παλαιστίνη
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |