5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Παναγιώτης Γ. Καμπύλης, παιδαγωγός, Φινλανδία/ Ελλάδα
«Δημιουργική διασύνδεση Μουσικής, Εικαστικής και Θεατρικής Αγωγής μέσα από τις ηχοεικόνες, τις ηχοϊστορίες, τα αυτοσχέδια ηχογόνα αντικειμένα και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
Το εργαστήριο είναι βιωματικό και έχει ως βασικό στόχο να αναδείξει το δημιουργικό δυναμικό όσων θα συμμετάσχουν, μέσα από δραστηριότητες που περιλαμβάνουν κατασκευές, χρήση μουσικών οργάνων, τραγούδι, δραματοποίηση, στιχοπλοκή κ.ά. Απευθύνεται σε φοιτητές και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και γενικότερα σε οποιονδήποτε ασχολείται με την εκπαίδευση. Η φιλοσοφία του εργαστηρίου αποτυπώνεται σε αυτό που ο Ρίχαρντ Βάγκνερ ήδη από το 1849 αποκαλούσε «συνολικό έργο τέχνης», στο οποίο συνενώνονται «η θεατρική πράξη, η ποίηση, η μουσική, το τραγούδι και οι εικαστικές τέχνες». Η συνένωση αυτή προϋποθέτει δημιουργικούς τρόπους έκφρασης και εκπαιδευτικές διαδικασίες που αναδεικνύουν το δημιουργικό δυναμικό μαθητών και εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τον P. N. Johnson-Laird «Η δημιουργικότητα είναι σαν τον φόνο – και τα δυο χρειάζονται το κίνητρο, τα μέσα και την κατάλληλη ευκαιρία». Στο εργαστήριο θα δοθούν στους συμμετέχοντες τα μέσα και η ευκαιρία να απελευθερώσουν το δημιουργικό δυναμικό που διαθέτουν. Δεν απαιτείται καμιά προηγούμενη εμπειρία παρά μόνο διάθεση για συμμετοχή και πειραματισμό. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια και να έχουν μαζί τους μολύβι και μπλοκ σημειώσεων, ένα ψαλίδι, ένα μικρό μπουκάλι νερό.
Τα θέματα που θα αναπτυχθούν περιλαμβάνουν α) την παρουσίαση αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων και ηχογόνων αντικειμένων, β) την εξερεύνηση των ηχητικών δυνατοτήτων που έχουν αντικείμενα καθημερινής χρήσης, γ) την κατασκευή και δημιουργική χρήση αυτοσχέδιων ηχογόνων αντικειμένων και μουσικών οργάνων δ) τη βιωματική εξερεύνηση των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων του ήχου μέσα από μουσικά παιχνίδια και χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας, ε) τη δημιουργική χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας για την παραγωγή ηχοεικόνων, στ) τη μετατροπή ιστορίας σε ηχοϊστορία και την απόδοσή της, ζ) τη δημιουργία στίχων σε δοσμένη μελωδία, η) τη μετατροπή ιστοριών σε στίχους και στίχων σε ιστορίες και δρώμενα, θ) την εξερεύνηση εργαλείων και διαδικασιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ολοκληρωμένων δρώμενων που περιλαμβάνουν μουσική, κίνηση, δραματοποίηση, λόγο και εικόνες.
Ο Παναγιώτης Γ. Καμπύλης γεννήθηκε στο Άστρος Κυνουρίας το 1967. Σπούδασε Παιδαγωγικά στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και μουσική (πτυχίο Ωδικής) στο Απολλώνιο Ωδείο. Έχει μετεκπαιδευτεί στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθηνών και από το 1994 υπηρετεί στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Από το 1994 παρουσιάζει εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα σε Π.Ε.Κ., Ι.Ε.Κ. και διδασκαλεία και συμμετέχει ως εισηγητής ή μέλος οργανωτικής επιτροπής σε ημερίδες, σεμινάρια και διεθνή συνέδρια. Έχει γράψει μαζί με τον κ. Γ. Σπετσιώτη τα βιβλία Το εργαστήρι της μουσικής και Η αόρατη ορχήστρα συνοδεύει τα τραγούδια μας, που έχουν εκδοθεί από τα Ελληνικά Γράμματα (2000 και 2002) και συμμετέχει στη συγγραφή των βιβλίων για τη Μουσική Αγωγή της Στ΄ Δημοτικού για λογαριασμό του Π.Ι. Από το 2000 αρθρογραφεί σε επιστημονικά περιοδικά και είναι μόνιμος συνεργάτης στο παιδαγωγικό περιοδικό Παράθυρο στην Εκπαίδευση. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων και την παιδαγωγική διάσταση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Από το Σεπτέμβριο του 2005 έχει ξεκινήσει τη διδακτορική του έρευνα στο Department of Computer Science and Information Systems του Πανεπιστημίου της Jyväskylä, (Φιλανδία) με υποτροφία του Ι.Κ.Υ.
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |