7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»
«Το όνειρο του Ρο», ένα θεατροπαραμύθι
Γιαγκούλη Χριστίνα ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός
Εργαστήριο, 3 ώρες
Το εργαστήριο θα επιχειρήσει να δημιουργήσει ένα βιωματικό θεατροπαραμύθι μέσα από μία πλάγια προσέγγιση της ιστορίας του θεατρικού έργου της Στέλλας Μιχαηλίδου «Το όνειρο του Ρο». Κινητήρια δύναμη, η περιπέτεια. Τα παιδιά θα «μπουν» μέσα στο μαγικό χρόνο του παραμυθιού, προκειμένου να βρουν τα χαμένα γράμματα, τα οποία έφυγαν ακολουθώντας το Ρο, γεγονός που έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στις λέξεις. Στο ταξίδι στη χώρα του παραμυθιού οδηγός των παιδιών είναι ο αφηγητής, ενώ συνοδοιπόροι τους κάποια πρόσωπα-ρόλοι από το θεατρικό έργο.
Μέσα από τις τεχνικές της αφήγησης, του «δασκάλου σε ρόλο», των θεατρικών παιχνιδιών, αλλά και της μεταμόρφωσης της σχολικής αίθουσας τα παιδιά καλούνται να γίνουν η ομάδα που θα πετύχει έναν κοινό στόχο.
Η προσέγγιση αυτή προτείνεται να εφαρμοστεί σε παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού (Α’, Β’, Γ’), καθώς είναι πιο εξοικειωμένα με το παραμυθικό στοιχείο και θέλγονται περισσότερο από την περιπέτεια.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας (σε όποια σχολεία εφαρμόζεται), στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, αλλά και στη διδασκαλία κάποιου γνωστικού αντικειμένου του αναλυτικού προγράμματος, όπως για παράδειγμα της γραμματικής.
Με τη συγκεκριμένη βιωματική διαδικασία, τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία της συνεργασίας, γνωρίζουν την αλληλεγγύη, αγωνίζονται για έναν κοινό σκοπό, αποκτούν γνώσεις. Το θέατρο κάνει τη διαδικασία παιγνιώδη, διασκεδαστική και ψυχαγωγική.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, θεατρολόγους, εμψυχωτές θεατρικού παιχνιδιού, σπουδαστές θεατρικών και παιδαγωγικών σχολών.
Οι συμμετέχοντες καλό θα ήταν να φοράνε άνετα ρούχα.
Η Χριστίνα Γιαγκούλη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1979. Το 2004 αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. στη κατεύθυνση υποκριτικής. To 2009 ολοκλήρωσε με άριστα τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Θεάτρου με θέμα «το Θέατρο για Παιδικό Κοινό στη Θεσσαλονίκη κατά την περίοδο 1997-2007». Από το 2004 εργάστηκε ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη (Κ.Θ.Β.Ε., Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», θίασος Κάρμεν Ρουγγέρη κ.α.) και ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού σε πολιτιστικούς οργανισμούς δήμων και δημοτικά σχολεία. Τα δύο τελευταία χρόνια εργάζεται ως εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής σε ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. και ως καθηγήτρια υποκριτικής στη Σχολή Μελοδραματικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |