Αποτελέσματα αναζήτησης

«Δήμητρα & Περσεφόνη: από το μύθο στη ζωή»

Αθήνα, 20/1/2006, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ξένια Σίμου, Μαρία Χατζή

Event date: 1/20/2006 3:00 PM - 5:30 PM Export event

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ

«ΟΙ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΣΤΟ ΦΩΣ»

Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2006
Θέατρο «Κάρολος Κουν» (οδός Θησείου & Υψηλάντου - Άλιμος)
4ο Λύκειο Αλίμου (οδός Υψηλάντου & Παρθενώνος - Άλιμος)

Η Διημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία
με το Πολιτιστικό Τμήμα & το 4ο Λύκειο του Δήμου Αλίμου
και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Με την ευγενή χορηγία του Δήμου Αλίμου,
του 4ου Λυκείου Αλίμου
& της 9ης Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Νέας Σμύρνης

Αιτήσεις συμμετοχής: Η συμμετοχή είναι ελεύθερη. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στην Υπεύθυνη Γραμματείας, κα. Μαριάνθη Βαλανιδά μέχρι 16 Ιανουαρίου 2006, ώρες 8.30-10.30,  τηλ. 210-9851018, 210-9884646 ή στο Φαξ 210-9851797, e-mail: tomeaspol@sch.gr. Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Προσοχή: Λόγω των εργαστηρίων, συνολικά ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 100. Θα προηγηθούν οι εκπαιδευτικοί της Δ΄ Δ/νσης.  Από τις άλλες Δ/νσεις θα προηγηθούν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.  

Οργανωτική Επιτροπή:
Δόμνα Καζακοπούλου, Διευθύντρια Δ' Δ/νσης Β/βάθμιας Εκπ/σης Αθήνας
Χάρη Αλεξάκη & Μαρία Χατζή, Υπεύθυνες Πολιτιστικών Θεμάτων & Καλλιτεχνικών Αγώνων της Διεύθυνσης

Γραμματεία: Βούλα Κακκούρη, Μαριάνθη, Βαλανιδά, Ιωάννα Μαργέλη, Μαρία Πέττα, Σοφία Μητσιοπούλου


Παρασκευή 20 Ιανουαρίου

Γ' Συνεδρία
Εργαστήρια (παράλληλες συνεδρίες): 15:15- 17:45

Εργαστήριο 3: Ξένια Σίμου- Εκπαιδευτικός, Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Εκπ/κου Δράματος,  Μαρία Χατζή- Εκπαιδευτικός, Εμψυχώτρια Θεάτρου
"Δήμητρα & Περσεφόνη: από το μύθο στη ζωή"

Οι μύθοι θεμελιώνουν στο πέρασμα των αιώνων μια ισχυρή αρχετυπική βάση αποτελούμενη από σύμβολα προς αποκρυπτογράφηση. Υπάρχει, ωστόσο, μία και μόνη ικανοποιητική, καθολικά αποδεκτή ερμηνεία τους; Απ’ ότι φαίνεται, όχι. Το βιωματικό αυτό σεμινάριο Εκπαιδευτικού Δράματος θα χρησιμοποιήσει τις θεατρικές τεχνικές και τη θεατρική φόρμα και θα προτείνει στους εκπαιδευτικούς έναν μόνο από τους δρόμους και μία μέθοδο, για να αφουγκραστούν το μύθο της Δήμητρας και της κόρης της, Περσεφόνης. Απώτερος στόχος είναι οι εκπαιδευτικοί να ανακαλύψουν ότι χρησιμοποιώντας το σύνολο της προσωπικότητάς τους (σκέψη, συναίσθημα, αισθήσεις, φαντασία, λόγο, σωματική έκφραση κ.λ.π.) μπορούν να αντλήσουν γνώση με προσωπικό νόημα, από κείμενα,  που σύμφωνα με τον Καρλ Γιούνγκ, εκφράζουν το συλλογικό ασυνείδητο. Μια γνώση, που μετέπειτα, θα χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια της πραγματικής ζωής.

Η Ξένια Σίμου είναι φιλόλογος με ειδίκευση στην ψυχολογία. Είναι εκπ/κός στη Β/θμια Εκπ/ση από το 1992 και έχει ασχοληθεί με το σχολικό θέατρο. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με το θέατρο, με κυριότερα τα σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος/θεάτρου στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης και στο Θέατρο Πόρτα, καθώς επίσης και τα σεμινάρια Σωματικού Θεάτρου με τη Lilo Baur. Ήταν εισηγήτρια η ίδια σε βιωματικά σεμινάρια για εκπ/κούς της Β/θμιας Εκπ/σης που συνδύαζαν το Εκπαιδευτικό Δράμα με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και έχει κάνει τις σχετικές δημοσιεύσεις. Παρακολουθεί το μεταπτυχιακό πρόγραμμα για το Εκπ/κό Δράμα στο Πανεπιστήμιο Trinity College στην Ιρλανδία και είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπ/κού Δράματος.

H Mαρία Χατζή είναι Υπεύθυνη Πολ/κών θεμάτων και Καλ/κών αγώνων στη Δ΄Δ/νση ΔΕ Αθήνας. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πτυχίο Κλασικής Φιλολογίας, Μεταπτυχιακό στη Συστηματική Φιλοσοφία – Ειδίκευση στην Αισθητική) και είναι υποψήφια Διδάκτωρ στη Φιλοσοφία. Παρακολούθησε τριετή κύκλο θεατρικών σπουδών ( Μαρίνειο Μορφ. Κέντρο Δήμου Ελληνικού), το πρόγραμμα για Κατάρτιση στα θεωρητικά και πρακτικά προβλήματα του Αρχαίου Δράματος (Κέντρο έρευνας Αρχ. Ελλ. Δράμ. ΔΕΣΜΟΙ. 1992) και πολλά σεμινάρια σχετικά με την παιδαγωγική Θεάτρου. Επιμορφώθηκε στα ΠΕΚ και στο ΣΕΠ. Παρακολούθησε τριετή κύκλο μαθημάτων για αυτογνωσία, επικοινωνία, συμβουλευτική (Κέντρο Διερ. Ανθρ. Σχέσεων 2002-5), σεμινάρια σχετικά με την ψυχολογία του εφήβου και τα προβλήματα της εφηβικής ηλικίας, Αθήνα 1986, Oxford England, 1998 και Ostend Belgium 2002. Συμμετείχε ως ηθοποιός στη θεατρική ομάδα του Δ. Ελληνικού, στις θεατρικές παραστάσεις των ετών 1992-1994. Παρακολούθησε μαθήματα εικαστικών τεχνών (Σχολή Καλών Τεχνών Ν. Πισσά 1994-7) και είχε δάσκαλό της το  ζωγράφο Γ. Κουζούνη 1998. Εχει πάρει μέρος σε 4 εκθέσεις ζωγραφικής. Συμμετείχε σε διεθνή συνέδρια Φιλοσοφίας στην Ελλάδα και στη Νότια Αφρική ως διοργανώτρια και εισηγήτρια. Ως μέλος της Unesco, Πρόεδρος του Συλ. Γυναικών Γλυφάδας, μέλος του Πολ. Κέντρου του Δήμου Γλυφάδας και του Πολ. Τμήματος της ΕΛΜΕ, διοργάνωσε Φεστιβάλ και σκηνοθέτησε θεατρικές  παραστάσεις  και άλλες εκδηλώσεις στους Δήμους Ελληνικού, Γλυφάδας και Ανζαί (Γαλλία). Διοργάνωσε πολιτιστικές και εκπαιδευτικές ανταλλαγές μαθητών και καθηγητών σε χώρες της Ευρώπης και USA. Έχει διασκευάσει έργα, έχει γράψει μονόπρακτα για παιδιά και άρθρα για τις καλές τέχνες, τη φιλοσοφία και το περιβάλλον. Είναι μέλος της ΠΕΦ, του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, του Ελλ. Αρχείου Χορού και της Ελλ. Λαογραφικής Εταιρείας.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Simou Polyxeni
  • Χατζή Μαρία
Print

Number of views (911)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά