«Εγώ κι ο άλλος…» - θέματα ταυτότητας, διαπολιτισμική εκπαίδευση
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»
Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)
Τρίπολη, 4/12/2021
Τόπος: 12ο Δ.Σ. Τρίπολης (Λεωφόρος Θεοδωράκη Μίκη)
Στο πλαίσιο της Ημερίδας «Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2021: Πανδημία και Δημοκρατία. Γεφυρώνονται οι αποστάσεις;»
Ώρες: 16:30-20:30 (με ενδιάμεσο διάλειμμα)
Διάρκεια: 4 ώρες
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Σχεδιασμός/Εμψύχωση: Γιώργος Μπεκιάρης, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Περιγραφή εργαστηρίου
Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες, εξερευνούν τις έννοιες της ατομικής και ομαδικής ταυτότητας, της αυτοεικόνας και του ετεροπροσδιορισμού και της ετερότητας/ διαφορετικότητας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και θεατρικές τεχνικές.
Προσεγγίζεται το θέμα των στερεότυπων, πώς αυτά δημιουργούν αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις στις ανθρώπινες σχέσεις και μπορούν να εκδηλωθούν ακόμα και με ρατσιστική συμπεριφορά.
Το εργαστήριο στοχεύει:
α. Να διερευνηθούν οι έννοιες της ατομικής και ομαδικής ταυτότητας, της αυτοεικόνας και του ετεροπροσδιορισμού, της ετερότητας/διαφορετικότητας
β. Να προσεγγιστεί το θέμα των στερεότυπων και να αναδειχτεί ο ανασταλτικός ρόλος τους στην προσέγγιση κι επικοινωνία με τον «διαφορετικό άλλο», καθώς και στη δημιουργία αντιπαραθέσεων, συγκρούσεων και ρατσιστικών συμπεριφορών μεταξύ κοινωνικών ομάδων.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς εμψυχωτές νεανικών ομάδων, φοιτητές. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Οι υπόλοιπες θέσεις θα καλυφθούν με κλήρωση.
Αιτήσεις συμμετοχής:
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέχρι την Τετάρτη 1/12/2021 στη φόρμα εγγραφής εδώ,
και θα ειδοποιηθούν μέχρι την Πέμπτη 2/12/2021 μέσω e-mail, μαζί με οδηγίες συμμετοχής στο σεμινάριο.
Μέτρα για τον covid:
Λόγω της κατάστασης που επικρατεί με τον COVID θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα προκείμενου να διασφαλιστεί η υγεία όλων των συμμετεχόντων και να είμαστε συνεπείς στις διαδικασίες που απαιτούνται για την είσοδο επισκεπτών στα σχολεία:
1. α. Όσοι από τους συμμετέχοντες είναι εμβολιασμένοι ή έχουν πιστοποιητικό νόσησης εκτός από τα πιστοποιητικά τους θα πρέπει να έχουν μαζί τους (τυπωμένο ή στο κινητό τους) και αρνητικό αποτέλεσμα self test 24 ωρών το οποίο θα έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/
β. Όσοι από τους συμμετέχοντες δεν είναι εμβολιασμένοι ή δεν έχουν πιστοποιητικό νόσησης θα πρέπει να έχουν μαζί τους (τυπωμένο ή στο κινητό τους) αρνητικό αποτέλεσμα rapid test το οποίο θα έχουν κάνει μέχρι και 48 ώρες πριν την εκδήλωση. Το έγγραφο του αποτελέσματος θα προέρχεται είτε από φαρμακείο είτε από διαγνωστικό κέντρο.
2. Όλοι οι συμμετέχοντες (εμβολιασμένοι και μη) θα πρέπει πριν από την έναρξη του σεμιναρίου να μπουν στην πλατφόρμα: https://edupass.gov.gr/.
Εκεί θα επιλέξετε τις εξής ενέργειες:
Πρόσβαση σε χώρους Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Ειδικής Αγωγής και Δήλωση Επισκεπτών. Στη συνέχεια η πλατφόρμα θα σας ζητήσει να ταυτοποιήσετε τα στοιχεία σας.
Η διαδικασία αυτή αφορά στην ιχνηλάτηση κρούσματος και τα στοιχεία των επισκεπτών θα τα διατηρεί για ένα μικρό διάστημα η εκάστοτε σχολική μονάδα.
3. Όλοι οι συμμετέχοντες θα φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα εμψυχωτή
Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκ/σης Αρκαδίας και Αργολίδας, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκ/σης Αργολίδας, ΚΠΕ Καστρίου
Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600
Action Category | |
Προγράμματα | |
Σ4/Σ20κλπ | |
Σεμινάρια εκπαιδευτικών | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |
Συνεργαζόμενοι | - ΔΔΕ Αργολίδας
- ΔΠΕ Αργολίδας
- ΔΠΕ Αρκαδίας
- ΚΠΕ Καστρίου
|