Αποτελέσματα αναζήτησης

Εργαστήριο Θεάτρου Φόρουμ - Διαφυγές

Εργαστήριο Θεάτρου Φόρουμ - Διαφυγές

Πάτρα, 27/11/2016, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης, Κατερίνα Στεφάνου

Event date: 11/27/2016 11:00 AM - 3:00 PM Export event

2008_11_27Afisa-pagkosmia-iΠαγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2016

«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2016»
Θέατρο - Εκπαίδευση - Κοινωνική Παρέμβαση

ΠΑΤΡΑ 27 Νοεμβρίου 2016

ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Τοποθεσία: 210 Γυμνάσιο Πάτρας (Θεοδότου και Ανθεμίου, Πάτρα,
2610-433400, mail@21gym-patras.ach.sch.gr)
ελεύθερη είσοδος

Διοργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Πάτρας

Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Συνεργαζόμενοι Φορείς: Τμήματα  Αγωγής Υγείας Α/βάθμιας  και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήμα Περιβαλλοντικής Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τμήμα Πολιτιστικών Α/βάθμιας και  Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας,  Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα ΠΑιΘέΑ, 210 Γυμνάσιο Πάτρας, Σύλλογος Αποφοίτων Θεατρολόγων Πάτρας, Θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ,  Διαπολιτισμικό Εργαστήρι ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ.

Εργαστήριο Β΄: «Διαφυγές», Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα με τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ για την πρόληψη & τη λήψη αποφάσεων

Το Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα «Διαφυγές … από κάθε εξάρτηση» σχεδιάστηκε και οργανώθηκε από μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και εφαρμόστηκε πρώτη φορά σε σχολεία της Ανατολικής Αττικής το 2000-2001. Το 2010 επανασχεδιάστηκε και υλοποιείται σε Γυμνάσια και Λύκεια από τη Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα δρΑΝ (Χριστίνα Κρίθαρη, Αλίνα Σαπρανίδου, Χάρης Χιώτης) σε διδασκαλία εμψύχωση Νίκου Γκόβα. Σκοπός του είναι να θέσει ερωτήματα που σχετίζονται με το θέμα της πρόληψης και της λήψης αποφάσεων στους εφήβους. Στο εργαστήριο θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα με τεχνικές Θεάτρου Φόρουμ (Augusto Boal), όπως παρουσιάζεται σε σχολεία: α) θεατρικό εργαστήριο με ασκήσεις γνωριμίας και ενεργοποίησης των μαθητών, β) διερεύνηση του θέματος με χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος και του «πακέτου εξερεύνησης» (John Somers), γ) παρουσίαση της παράστασης «διαφυγές» από την Ομάδα δρΑΝ δ) εμβάθυνση στους χαρακτήρες του έργου με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος ε) θέατρο Φόρουμ, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να ξαναπαίξουν μερικές σκηνές του έργου και να δώσουν μια διαφορετική λύση-διέξοδο στα διλήμματα της ηρωίδας στ) αποτίμηση-συζήτηση. Η Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα εφοδιάζει τον εκπαιδευτικό με υλικό και προτάσεις για δραστηριότητες που μπορεί να κάνει στην τάξη.

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Η Κατερίνα Στεφάνου είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφικής  Σχολής, Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Μεταπτυχιακού Τμήματος του ίδιου Πανεπιστημίου με θέμα: «Λογοθεραπεία: αντιμετώπιση δυσκολιών  προφορικού και γραπτού λόγου (μαθησιακές  δυσκολίες)».  Έχει παρακολουθήσει βιωματικά σεμινάρια θεατρικών τεχνικών. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετείχε στο θεατρικό εργαστήρι θεάτρου φόρουμ της ομάδας Ώσμωσης σε συνεργασία με την Ένωση Αφρικανών Γυναικών υπό το συντονισμό της Χριστίνας Ζώνιου. Συμμετέχει ως εμψυχώτρια στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Συντελεστές παράστασης «Διαφυγές… από κάθε εξάρτηση»:  Η ομάδα αποτελείται από τους φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών Ελένη Κίτσου, Γιάννης Κουτρουμάνης, Χρήστος Χασκής, Χρήστος Μπουρνάκας, Νίκη Φραγκέλλη. Τα μέλη της έχουν παρακολουθήσει εργαστήρια θεατρικών τεχνικών (θεατρικό παιχνίδι, τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος, Θέατρο του Καταπιεσμένου κ.ά.) και συμμετέχουν ως βοηθοί εμψυχωτές στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.


Action Category
  • Seminars - Workshops
Προγράμματα
  • διαφυγές
Year
  • 2016
Cities
  • Πάτρα
Facilitators
  • Mpekiaris Giorgos
  • Στεφάνου Κατερίνα
Συνεργαζόμενοι
  • ΔΠΕ Αχαΐας
  • ΔΔΕ Αχαΐας
  • ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας
  • ΠΑιΘέA
  • Σύλλογος Αποφοίτων Θεατρολόγων Πάτρας
Σχολεία
  • 21ο Γυμνάσιο Πάτρας
Print

Number of views (1946)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά