Αποτελέσματα αναζήτησης

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας-Το αόρατο παιδί: Δυο παραμύθια για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της Ταυτότητας»

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας-Το αόρατο παιδί: Δυο παραμύθια για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της Ταυτότητας»

Λάρισα, 17/3/2007, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αριστέα Αρσενοπούλου, Ρίτσα Μαντζαβέλα

Event date: 3/17/2007 9:30 AM - 5:30 PM Export event

ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Λάρισα, 16-17 Μαρτίου 2007

«Το θέατρο, μέσο επικοινωνίας, απελευθέρωσης και μάθησης»

 

Εργαστήριο 3

«Η Πεντάμορφη και το τέρας-Το αόρατο παιδί: δύο παραμύθια για την διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της ταυτότητας»

Αριστέα Αρσενοπούλου, ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια

Ρίτσα Μαντζαβέλα, ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια

Με δεδομένη την κλιμάκωση της ρατσιστικής έντασης και της κοινωνικής στέρησης στα σχολεία, συχνά αντιμετωπίζονται θέματα βίας σωματικής ή λεκτικής. Ο δάσκαλος έρχεται αντιμέτωπος με τις έντονες διαφορετικότητες των μαθητών του. Προσπαθεί να κατανοήσει και να επιλύσει θέματα-συγκρούσεις που απειλούν τη συνοχή της τάξης ως ομάδα. Συχνά, έρχεται αντιμέτωπος και με τις προσωπικές του αντιφάσεις όσον αφορά στην αποδοχή.

Σ’ αυτή τη μικρή βιωματική εμπειρία σας προτείνουμε :

Να ανακαλύψουμε μαζί δημιουργικούς τρόπους που να διευκολύνουν τη υνατότητα επικοινωνίας ως μόνη απάντηση σε κάθε μορφή βίας.

Να μοιραστούμε τα διαφορετικά μας συναισθήματα: αγάπη, πόνο, εγκατάλειψη, θυμό, φόβο, ελπίδα, όνειρα…

Να περιορίσουμε την ανασφάλεια και τον φόβο για την δική μας διαφορετικότητα και κατά συνέπεια την διαφορετικότητα των άλλων, μέσα από την κατανόηση και την ενσυναίσθηση.

Να δημιουργήσουμε “ενδιάμεσο χώρο’’ ανάμεσα στα παιδιά και ανάμεσα στους δασκάλους και στα παιδιά.

Όχημά μας γι’ αυτό το ταξίδι είναι:

Τα «καλλιτεχνικά υλικά» που δημιουργούν ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την οικειότητα στις σχέσεις.

Τα παραμύθια που διεγείρουν το παιδί (και το παιδί μέσα μας) με κατανοητό τρόπο και εξυπηρετούν στη λειτουργία της αποκάλυψης του εαυτού.

α) Την «Πεντάμορφη και το Τέρας», α διαφανής ιστορία αγάπης, ωρίμανσης και ανθρώπινης ολοκλήρωσης, βασισμένη στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

 β) Το «Αόρατο παιδί», μια ιστορία αγάπης που «τρέφει» την προσωπικότητα, χαρίζει την επικοινωνία και προσδιορίζει την ταυτότητα των παιδιών και των εφήβων.

Η Αριστέα Αρσενοπούλου είναι ψυχολόγος-δραματοθεραπεύτρια. Από το 1987 εργάζεται ιδιωτικά με ατομικά ραντεβού και θεραπευτικές ομάδες. Οργανώνει, επίσης, ειδικές ομάδες εμπειρίας για φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και ηθοποιούς καθώς και σεμινάρια για επαγγελματίες από το  χώρο της ψυχικής υγείας. Μέλος του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας Β. Ελλάδας και εισηγήτρια στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Παλιότερα εργάστηκε στη μονάδα αυτιστικών παιδιών «Ελπίδα» και στο κολέγιο IAS ως καθηγήτρια.

Η Ρίτσα Μαντζαβέλα είναι ψυχολόγος- δραματοθεραπεύτρια και φιλόλογος. Εργάσθηκε από το 1987 έως το 2001 ως ψυχολόγος στην Εταιρεία Σπαστικών Β.Ε. Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, συμμετείχε για επτά χρόνια στη θεατρική ομάδα των σπουδαστών της Ε.Σ.Β.Ε υπό την καθοδήγηση επαγγελματία σκηνοθέτη. Από το 2001 έως σήμερα εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογος ειδικής αγωγής. Τα χρόνια 2001-2006 είχε ανεβάσει μαζί με τους μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου Χανίων τρεις θεατρικές παραστάσεις και μία στην Ουγγαρία σε σχολείο Ειδικής Αγωγής. Οργανώνει ομάδες εμπειρίας και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας. Είναι μέλος του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας Β.Ε και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2007
Cities
  • Λάρισα
Facilitators
  • Αρσενοπούλου Αριστέα
  • Μαντζαβέλα Ρίτσα
Print

Number of views (1025)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά