Αποτελέσματα αναζήτησης

Ημερίδα - «Το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Θεατρικό Παιχνίδι- Δραματοποίηση-Εκπαιδευτικό Δράμα»

Αθήνα, 6/2/2006, το πρόγραμμα της ημερίδας

Event date: 2/6/2006 5:00 PM - 9:00 PM Export event

Οι Υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων της Β' Διεύθυνσης Π.Ε. Αθήνας, σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, οργανώνουν επιμορφωτική ημερίδα με θέμα:

Το Θέατρο στην Εκπαίδευση:
Θεατρικό Παιχνίδι- Δραματοποίηση- Εκπαιδευτικό Δράμα

το οποίο πραγματοποιείται τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2006, από 17:00-21:00, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ψυχικού (25ης Μαρτίου 2 και Ν. Παρίτση, τηλ. 210 6744650- 210 6725142. Πρόσβαση από ΜΕΤΡΟ, σταθμός "Εθνική Άμυνα").

Η ημερίδα απευθύνεται σε νηπιαγωγούς και δασκάλους.
Είσοδος ελεύθερη.

Οργανωτική Επιτροπή: Ελένη Κατσούφη, Χρήστος Λάμπρου

Θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006

17:00-17:20: Προσέλευση- Εγγραφές στα Εργαστήρια

17:20-17:30: Χαιρετισμοί

17:30-18:00: Κεντρικές Εισηγήσεις- Παρουσιάσεις
●  Άλκηστις Κοντογιάννη, Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Παν/μίου Θεσσαλίας
"Η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση"
●  Νίκος Γκόβας, Εκπαιδευτικός Θεάτρου
"Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: ένας διάλογος ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες"

18:00-18:10    Διάλειμμα

18:10-20:40    Εργαστήρια (παράλληλες συνεδρίες)
1ο Εργαστήρι    Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος, εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού
     "Το θεατρικό παιχνίδι και το διδακτικό αντικείμενο-Μαθηματικά"
2ο Εργαστήρι    Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, δασκάλα δράματος
     "Οδύσσεια: Το δίλημμα στη χώρα των Λωτοφάγων"
3ο Εργαστήρι    Ηλίας Πίτσικας, παιδαγωγός, δάσκαλος θεατρικού παιχνιδιού
     "Θεατρικό παιχνίδι"
4ο Εργαστήρι    Πέγκυ Στεφανίδου, εκπαιδευτικός θεάτρου, υπεύθυνη εργαστηρίου του θεάτρου ΠΟΡΤΑ
     "Σχεδιάζοντας ένα μάθημα εκπαιδευτικού δράματος με αφορμή το παραμύθι "Ο εγωιστής γίγαντας" του Όσκαρ Ουάιλντ"

20:40-21:00    Συζήτηση- Κλείσιμο εργασιών


ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Τίτλος: «Το θεατρικό παιχνίδι και το διδακτικό αντικείμενο – Μαθηματικά» (Αισθητοποίηση του μαθήματος)
Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος, εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού
Το Θ.Π. «αισθητοποιεί» το μάθημα δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να επεξεργαστούν την πληροφορία-ερέθισμα με βιωματικό τρόπο. Με παιχνίδια ρυθμού και κίνησης, τεχνικές σωματικής έκφρασης, εμψυχωτικά αντικείμενα, περνούν σε “παιχνίδια ρόλων”. Μέσα από τους ρόλους προσεγγίζουν έννοιες με το δικό τους προσωπικό τρόπο. Στο εργαστήριο θα προσπαθήσουμε κι εμείς να “αισθητοποιήσουμε” την έννοια του “Συνόλου” όπως προσδιορίζεται ως διδακτικός στόχος στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Α’ Τάξης του Δημοτικού σχολείου.
Παρακαλούμε για τη λειτουργία του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες να φορούν άνετα ρούχα.

Τίτλος: «Προσεγγίζοντας το θεατρικό παιχνίδι»
Ηλίας Πίτσικας, παιδαγωγός, δάσκαλος θεατρικού παιχνιδιού
Στους συμμετέχοντες στο βιωματικό εργαστήρι θα δοθεί η δυνατότητα να γνωρίσουν τεχνικές που χρησιμοποιούμαι στο θεατρικό παιχνίδι. Η εξέλιξη της δράσης θα προκύψει από την αποδοχή και τις αντιδράσεις των μελών της ομάδας. Θα χρησιμοποιηθούν τεχνικές που συνήθως εφαρμόζει ο εμψυχωτής όταν δουλεύει με παιδιά ηλικίας έως 11 ετών.

Τίτλος:  Ένα μάθημα Εκπαιδευτικού Δράματος με αφορμή το παραμύθι «Εγωιστής Γίγαντας» του Όσκαρ Ουάιλντ.
Πέγκυ Στεφανίδου, εκπαιδευτικός θεάτρου, υπεύθυνη εργαστηρίου του θεάτρου ΠΟΡΤΑ
Αφορμή για το εργαστήριο, θα αποτελέσει το παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ «Εγωιστής Γίγαντας». Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία, βασιζόμενοι σε κοινούς ρόλους και θεατρικές τεχνικές, να βιώσουν το παραμύθι μέσα από ένα σύγχρονο πλαίσιο δράσης, να βάλουν τα δικά τους στοιχεία, να επεξεργαστούν τα νοήματα και να δώσουν τη δικές τους εκδοχές. Σκοπός είναι να αντιληφθούν πώς μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδικασία στην οποία στηρίζεται το Εκπαιδευτικό Δράμα, μπορούν αντίστοιχα να οδηγήσουν τα παιδιά στο να επικοινωνήσουν, να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν. Να τους ενθαρρύνει για μια τέτοιου είδους προσέγγιση που δεν θα εξαντλείται στο συγκεκριμένο σχέδιο μαθήματος, αλλά θα ενεργοποιείται και σε άλλα θέματα από το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου ή από τα ενδιαφέροντα της ομάδας.

Τίτλος: «ΟΔΥΣΣΕΙΑ: ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΛΩΤΟΦΑΓΩΝ»
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, δασκάλα δράματος
Στο εργαστήριο προτείνεται η προσέγγιση της Οδύσσειας μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education) για παιδιά δημοτικού. Συγκεκριμένα, θα διερευνηθεί η περιπέτεια του Οδυσσέα και των συντρόφων του στη Χώρα των Λωτοφάγων. Οι συμμετέχοντες θα μπουν στο δίλημμα των συντρόφων του Οδυσσέα στη Χώρα των Λωτοφάγων και θα κληθούν να αναλογιστούν «Ποιον δρόμο να ακολουθήσει κανείς; Το δρόμο της μνήμης που εμπεριέχει χαρά αλλά και πόνο ή το δρόμο της λήθης που μας κάνει να ξεχάσουμε τον πόνο χάνοντας όμως ένα κομμάτι από τον εαυτό μας;»  Στο εργαστήριο θα προταθούν επίσης τρόποι με τους οποίους η διερευνητική αυτή δουλειά μπορεί να εξελιχθεί σε παράσταση που θα περιλαμβάνει επιλογή από τις περιπέτειες του Οδυσσέα και των συντρόφων στο ταξίδι προς την Ιθάκη.
Το εργαστήριο είναι βιωματικό με θεωρητική υποστήριξη. 


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ο Στέλιος Βγαγκές είναι δάσκαλος και εμψυχωτής Θεατρικού παιχνιδιού. Είναι απόφοιτος της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, κάτοχος μετεκπαιδευτικού τίτλου του ΜΔΔΕ και απόφοιτος του 3ετούς Εργαστηρίου Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ». Έχει παρακολουθήσει προγράμματα εργαστηρίων Ρυθμικής και Κινητικής Αγωγής, Μουσικοκινητικής Αγωγής και Δραματοσοφίας. Υπηρετεί στο 15ο Δημ.Σχ. Καλλιθέας κι εφαρμόζει το Θεατρικό Παιχνίδι στηn καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία εντάσσοντάς το στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια και ημερίδες που οργανώνουν Δημοτικοί και Πολιτιστικοί φορείς, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, Π.Ε.Κ του Υπουργείου Παιδείας. Είναι συνεργάτης στην επιμόρφωση δασκάλων καθώς και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων στο πλαίσιο εφαρμογής του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ». Είναι μέλος του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και συμμετέχει ως εισηγητής και εμψυχωτής σε σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια που οργανώνει ο παραπάνω φορέας. Ως μέλος  της ομάδας των βασικών συνεργατών του Λάκη Κουρετζή,  δίδαξε  επί σειρά ετών στο 3ετές Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ» το αντικείμενο σπουδών «Το Θεατρικό Παιχνίδι στην Εκπαιδευτική Διαδικασία». Είναι ιδρυτικό στέλεχος του Κέντρου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων «ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΡΑΣΕΙΣ», στο οποίο λειτουργούν ομάδες έκφρασης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων και στο οποίο συνεχίζει να διδάσκει το παραπάνω αντικείμενο.

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε Μαθηματικά, Θέατρο και Παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το "Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ "Θεατρική Άνοιξη" στη Θεσσαλονίκη κ.ά.). Είναι εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ανατ. Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα "Μελίνα", Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.  Έχει επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εκδότης του περιοδικού "εκπαίδευση και θέατρο" και ιδρυτικό μέλος στην επιστημονική ένωση "Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση". Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο "Grozdanin Kikot" (2002) για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Είναι μέλος της Επιτροπής Πιλοτικών Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA - International Drama/Theatre Education Association). Το 2002 κυκλοφόρησε το βιβλίο "Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές" (εκδόσεις "Μεταίχμιο").

Η Άλκηστις Κοντογιάννη είναι από το 2000 Επίκουρος Καθηγήτρια Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής (Φ.Π.Ψ), της Ανωτέρας Σχολής Νηπιαγωγών, του St. Nicholas College (Montessori), της Μετεκπαίδευσης (ΜΔΔΕ Ειδική Αγωγή), του Universita di Firenze και της Σχολής Δημοσιογραφίας (Όμηρος). Η διατριβή της με θέμα τη Δραματική τέχνη στην Εκπαίδευση και την κοινωνικότητα μαθητών με νοητική καθυστέρηση έγινε στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Μουσειοπαιδαγωγικής, ενώ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στο Τμήμα Νηπιαγωγών και Θεατρικών Σπουδών. Έχει γράψει βιβλία (39) για παιδιά και για εκπαιδευτικούς. Συμμετέχει σε ερευνητικές ομάδες του εξωτερικού (European network of Affective Education, Dynamic Pedagogy) και έχει διδάξει σε άλλες χώρες (Αγγλία, Ιταλία, Ιαπωνία).

Ο Ηλίας Πίτσικας είναι παιδαγωγός και δάσκαλος θεατρικού παιχνιδιού. Εργάζεται, από το 1981, στην παιδική μέριμνα της Εμπορικής Τράπεζας, είναι ενεργό μέλος της ομάδας Τέχνης Πάροδος και του Αρχέλων. Συντονίζει τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις για παιδιά και νέους της ομάδας τέχνης Πάροδος, της οποίας είναι και ιδρυτικό μέλος (1976). Έχει πολύχρονη συνεργασία στην εκπόνηση και υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής αγωγής με τους Φίλους του Μουσείου Γουλανδρή – Φυσικής Ιστορίας και με τον σύλλογο για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας ΑΡΧΕΛΩΝ. Έχει συνεργαστεί με αρκετούς πολιτιστικούς, καλλιτεχνικούς και επιστημονικούς φορείς στην οργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και σεμιναρίων. Εξειδίκευση α) Το θεατρικό παιχνίδι ως ψυχαγωγική και παιδευτική δράση για παιδιά, β) Περιβαλλοντική Αγωγή. Έχει συνεργαστεί με πολλούς εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς και καλλιτεχνικούς φορείς γύρω από την δημιουργία και οργάνωση εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών προγραμμάτων.

H Πέγκυ Στεφανίδου γεννήθηκε στην Aθήνα. Είναι νηπιαγωγός, έχει σπουδάσει παιδοψυχολογία, έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (MA Drama in Education, U.C.E) και είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα, έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου, σκηνοθεσίας, κίνησης, κουκλοθέατρου, αισθητικής και καλλιτεχνικής αγωγής στην Eλλάδα και την M.Bρετανία. Aπό το Σεπτέμβρη του 2003 συνεργάζεται με την “Mικρή Πόρτα” της Ξένιας Kαλογεροπούλου και είναι υπεύθυνη του «Εργαστηρίου του Θεάτρου Πόρτα» πραγματοποιώντας θεατρικά εργαστήρια για παιδιά και σεμινάρια θεατρικής αγωγής για ενήλικες. Από το 2001- 2005 ήταν στέλεχος του εκπαιδευτικού τμήματος και υπεύθυνη επιμορφωτικών σεμιναρίων Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και Θεατρικών Εργαστηρίων για παιδιά του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, ενώ από τον Ιούνιο του 2005 είναι εξωτερικός συνεργάτης του Μ.Ε.Π.Τ στο τομέα του σχεδιασμού των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών  σε σεμινάρια και ημερίδες σχετικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και το θέατρο στην εκπαίδευση. Συνεργάζεται ως εκπαιδευτικός του Δράματος και του Θεάτρου με Δημόσια και Ιδιωτικά Σχολεία της Αθήνας. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος.

Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι εκπαιδευτικός (Προσχολική και Δημοτική Εκπαίδευση, New York University) με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα (M.A. Drama in Education, University of Central England). Έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια σχετικά με το θέατρο, το Εκπαιδευτικό Δράμα, το Συμμετοχικό Θέατρο (Theatre in Education), το κουκλοθέατρο. Από το 1993 εργάζεται ως εκπαιδευτικός Δράματος και έχει διδάξει σε θεατρικά εργαστήρια για παιδιά, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων και στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου. Παράλληλα ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στον τομέα του Εκπαιδευτικού Δράματος και φέτος διδάσκει στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης. Από το 2002 και εξής διδάσκει τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Θέατρο στο σχολείο» στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ.  Είναι ιδρυτικό και ενεργό μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος (μέλος του Δ.Σ. 1999-2001), καθώς επίσης και μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Govas Nikos
  • Kondoyianni Alkistis
Συνεργαζόμενοι
  • ΔΠΕ Β' Αττικής
Print

Number of views (1142)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά