Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 5 (2004)

Issue 5 (2004)

"Education & Theatre" Journal, Issue 5, 2004

The idea of IDEA is a people’s theatre
Jonothan Neelands, Warwick University, UK

Myth in action: Greek Heritage in the Polish Theatre
Mirosław Kocur,
University of Wroclaw & Cracow Theatre Academy, Poland

Dramatic play: a theoretical approach
Katerina Paplomata, theatre pedagogue, Greece

IDEA International Drama/Theatre Education Association: new ideas-new members
Dan Baron Cohen President IDEA in conversation with Nassia Choleva (TENet-Gr)

Lilo Baur on Theatre de Complicite – searching for a common language
Lilo Baur in conversation with Mary Kaldi

Dream on: a TiE project
Sharon Muiruri, Bournemouth TiE, UK

Creativity and Continuity: Explorations into the Nature of Arts and Refugee Life
Stancil Campbell American University in Cairo, Egypt

The use of Educational Drama in museum education - The Codex Pupureus Petropolitanus
Avra Avdi, Melina Hadjugeorgiou, drama teachers, Greece
(available in Greek, abstract in English)

Playing-Through-Theatre: teaching school subjects
Stelios Vgages,  Playing-Through-Theatre facilitator, Greece
(available in Greek)

 

PhD Abstarcts

“Teaching Greek Language in primary school, through the utilization of dramatization
Simos Papadopoulos, drama facilitator, Greece 

De « jeune public » à « tout public » : analyse du répertoire théâtral francophone pour la jeunesse.
Nicolas Faure , Thèse de doctorat en Arts du spectacle, dirigée par Jean-Pierre RYNGAERT, Paris III – Sorbonne Nouvelle, novembre 2004.

 

Book reviews

"Body, Space, Image" Miranda Tufnell, Chris Crickmay
Mary Kaldi (available in Greek)

"House of Games: making theatre from everyday life"  Chris Johnston
Nassia Choleva (available in Greek)

Ulrike Hentschel/Hans Martin Ritter (ed.):  Entwicklungen und Perspektiven der Spiel- und Teaterpaedagogik. Festschrift fόr Hans-Wolfgang Nickel 
Antonis Lenakakis (available in Greek)

 

 

Έτος Έκδοσης
Print

Number of views (2946)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά