Αποτελέσματα αναζήτησης

Κείμενο ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας

Κείμενο ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας

Δοξάτο Δράμας, 16/3/2017, Δράση σχολείου «Μονόλογοι από το Αιγαίο», ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας

Μονόλογοι από το Αιγαίο
Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

Δοξάτο Δράμας, Γενικό Λύκειο

Α1-Τμήμα Δημιουργικής Γραφής

Το κείμενο  είναι προϊόν δημιουργικής συν – γραφής. Γεννήθηκε μετά την ανάγνωση – ευαισθητοποίηση πάνω στο σώμα των Μονολόγων από το Αιγαίο. Αναπλαισιώνει δεδομένα από τις ιστορίες και τις εικαστικές δημιουργίες των παιδιών στους Μονολόγους και σημαντικά κομμάτια από το σύγχρονο συγκείμενο.

Εμψυχώτρια: Πετρά Βασιλική (φιλόλογος)

 

“Είναι ένα λιανό παλικαράκι, δεκαέξι χρονών.

Τον φωνάζουν Χαζέμ. Χαζέμ θα πει αποφασισμένος.

Τα τσιγγάνικα κατάσγουρα μαλλιά είναι το καμάρι του. Ο καημός του το λιγοστό χνούδι στις άκρες του προσώπου του. Δυνατό κορμί, πειραγμένη υγεία από τις περιπέτειες. Είπαν πως κάνει αιμοπτύσεις. Ακούει τον παραμικρό θόρυβο και τσιτώνεται σαν λαγωνικό και σαν το τρομαγμένο πουλί κάποιες φορές. Σερπετό. Έμαθε να αντέχει. Σκούρα επιδερμίδα σαν τη σοκολάτα και ακόμα παραπάνω. Ανταρεμένη φύση. Πότε έτσι πότε αλλιώς. Κάνει κανένα τσιγαράκι με τα φιλαράκια, τον Ιμραχίμ, την Ταχάρ και τον Αμίρ, και ημερεύει. Έμαθε να αντέχει.  Έχει και blog δικό του. «Σύριος», το λέει. Έχει σταθερούς φίλους εκεί. Εδώ δυσκολεύεται. Θαρρείς πρέπει να ξεκινήσει απ’ την αρχή. Να συστηθεί στη ζωή στους ανθρώπους, στους «θεσμούς». Παιδί για σχολείο. Να ρουφήξει τα γράμματα σαν τον ποντικό το λάδι. Κρατά στα χέρια του ένα σαν βιβλίο. «Μονόλογοι από το Αιγαίο» γράφει απέξω. Του το έδωσαν εκεί στις «Δομές». Νιώθει λες και οι ιστορίες που διαβάζει είναι δικές του. Καθεμιά φυλάγει κάτι δικό του. Τελευταία ζει στα Λαγκαδίκια. Μοιράζεται το δωμάτιό του με άλλους δυο, που δεν τους πάει. Όλο μαλώνουν. Ζει μέσα σε ξένους. Μέχρι πριν έξι μήνες κανέναν δεν ήξερε. Αυτοί και όλοι οι άλλοι, η Μαργαρίτα, η κυρία από την Αρμοστεία, ο διευθυντής – ποτέ δεν θυμάται το όνομά του – σπάνια τον βλέπει κιόλας χαμένος καθώς είναι σε στοίβες καρφιτσωμένα χαρτιά. Ο νοσοκόμος – εκείνος με το σήμα του Ερυθρού Σταυρού… Τι σημασία έχει. Η Ασράχ, η παρδαλή σκυλίτσα, που όλο μπερδεύεται στα πόδια του όλο του γυρεύει παιχνίδια. Πού μεράκια για τέτοια. Αγαπά να κολυμπά. Η θάλασσα! Όταν κολυμπά μονάχα το αίμα του να κυλά γοργά νιώθει στις φλέβες. Θέλει να μιλήσει στη γλώσσα του, να διαβάσει σ’ εκείνη, να παίξει … Εδώ τα φαγητά είναι παράξενα, άνοστα. Όλοι όταν περνά από μπροστά τους σιγοψιθυρίζουν. Κλειστός, πολύ κλειστός. Μόνο στο θεατρικό εργαστήρι γίνεται αλλιώτικος. Λες και είναι αλλού. Τότε νιώθει να έχει φωνή, χέρια, μάτια, αίμα, φλέβες, δύναμη. Κοιμάται, ξυπνά με ένα ξύλινο γλυπτό στο χέρι. Είναι το φετίχ του. Φτιάχνει έναν ελλειπτικό κύκλο που στο κέντρο του καταλήγει σε ένα παράξενο μάτι. Άμα το κοιτάξεις ζαλίζεσαι. Πίσω του έχει χαραγμένη μια λέξη: Σαχρέτ! Το βάζει στο στήθος του, κλείνει τα μάτια και μιλά μια γλώσσα ακατάληπτη. Ξημερώνεται έτσι. Την άλλη μέρα δεν θέλει να πάει σχολείο. Εκείνος θέλει να ακούει άλλη γλώσσα, άλλες φωνές. Ονειρεύεται να πετάξει, μα δεν το πολυπιστεύει ότι θα τα καταφέρει.

Είμαι ψυχολόγος. Εργάζομαι στις «Δομές ένταξης» στα Λαγκαδίκια.

 

Είναι ένας ασυνόδευτος ανήλικος.

Τον είδα πρώτη φορά σε μια πλατεία να χορεύει. Τον είδα να μιλά με τις κινήσεις του με τόσο σεβασμό στα δέντρα του και στους προγόνους του, ακριβώς με όση αγάπη μιλούσε με το ίδιο σώμα στη γη μας, στα δέντρα μας και στα παιδιά του.

Και ντράπηκα που χρειάστηκε να δώσει ολόκληρη παράσταση χορού για να καταλάβω τι σκέφτεται.

Θα μπορούσα απλώς να τον είχα κοιτάξει στα μάτια.”

Μάρτιος 2017


 

Προγράμματα
  • Μονόλογοι από το Αιγαίο
Year
  • 2017
Cities
  • Δοξάτο Δράμας
Σχολεία
  • ΓΕΛ Δοξάτου Δράμας
Print

Number of views (1034)/Comments (0)

Αρχείο

«April 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
311
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Λάρισα 1/4/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, 5o Γυμνάσιο Λάρισας
2
3
456
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος, 6/4/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
7
8
"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Λάρισα, 8/04/2025, Εργαστήριο για μαθητές, Νηπιαγωγείο- "Αρχοντία Καθάριου"
9
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 9/4/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
10
111213
14151617181920
21222324252627
282930123
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Μεσσηνία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Μεσσηνία

Καλαμάτα 3/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Μεσσηνίας
4
5
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδία

Τρίπολη 5/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Αρκαδίας
67
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
8
9
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
1011

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά