Αποτελέσματα αναζήτησης

«Όταν οι "Μονόλογοι από το Αιγαίο" αξιοποιούνται για προβληματισμό και κριτική σκέψη σε ενήλικους μαθητές…»

«Όταν οι "Μονόλογοι από το Αιγαίο" αξιοποιούνται για προβληματισμό και κριτική σκέψη σε ενήλικους μαθητές…»

Ιωάννινα, 21/3/2017, Δράση σχολείου «Μονόλογοι από το Αιγαίο», ΣΔΕ Ιωαννίνων

Event date: 3/21/2017 12:00 PM - 2:00 PM Export event

Μονόλογοι από το Αιγαίο
Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

 

Ιωάννινα. 21 Μαρτίου 2017. Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων

”'Οταν οι « Μονόλογοι από το Αιγαίο» αξιοποιούνται για προβληματισμό και κριτική σκέψη σε ενήλικους μαθητές…”

Πρόκειται για μία δράση που πραγματοποιήθηκε  στις 21 Μαρτίου 2017, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Δράσης «Μονόλογοι από το Αιγαίο».  Συμμετείχαν 46 εκπαιδευόμενοι και 6 εκπαιδευτικοί με την ευθύνη της εθελόντριας εκπαιδευτικού του σχολείου Χρύσας Μάνθου.

Οι στόχοι της ανωτέρω δράσης ήταν: η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων στο θέμα των προσφύγων,  η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, κριτικής σκέψης και πιο ολοκληρωμένης γνώσης και  στάσης  στις   ενδεχόμενες στερεοτυπικές τους αντιλήψεις για το θέμα αυτό καθώς και η  συνεργασία, η ομαδικότητα, και η δημιουργικότητα μέσα από τη χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος. Αξιοποιήθηκαν ασκήσεις όπως «ανήκω-δεν ανήκω», «τι με κάνει όμοιο» «ανακριτική καρέκλα», «παγωμένη εικόνα»,  «ένας-ένας τη φορά», «δυναμική εικόνα-ντοκουμέντο», «εξέλιξη των εικόνων».

Τα αποτελέσματα προκύπτουν από την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων στο τέλος της δράσης όταν αποτυπώνουν  στο χαρτί αυτή τους την εμπειρία με λέξεις, προτάσεις, ζωγραφιές, ποιήματα και συναισθήματα όπως:
«Από σήμερα θα σκέφτομαι διαφορετικά για τον πρόσφυγα»,
«Μετά από αυτό, νοιώθω διαφορετικά για τον πρόσφυγα»,
«δεν θέλουμε άλλο ρατσισμό»…

Αποδεικνύεται έτσι ότι  αυτού του τύπου οι τεχνικές διδασκαλίας μετασχηματίζουν και σταδιακά μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγή νοοτροπίας τους ενήλικους εκπαιδευόμενους.  Και αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη  βιωματική προσέγγιση του θέματος, την ενεργοποίησή τους για συνεργασίες, προσεκτική παρατήρηση και συνειδητοποίηση της δυναμικής του κειμένου όταν αφηγούνται την εικόνα  χρησιμοποιώντας την και  ως εργαλείο κατανόησης και κριτικής σκέψης του θέματος που διαπραγματεύονται και όλα αυτά μέσα από μια ευχάριστη  διαδραστική διαδικασία.

Στην προκειμένη περίπτωση η  μαθησιακή βιωματική εμπειρία  «Μονόλογοι από το  Αιγαίο» με τη χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος,  επέτρεψε στους συμμετέχοντες να βιώσουν και να στοχαστούν στις ζωές των προσφύγων, να συνειδητοποιήσουν ότι ποτέ μέχρι τώρα δεν είχαν σκεφτεί το αυτονόητο, σαν να συνέβαινε αυτό κάπου πολύ μακριά τους, να αλλάξουν λίγο τον τρόπο σκέψης τους και να  προσπαθήσουν  να υιοθετήσουν μια στάση αποδοχής τους  με το να τους  σκεφτούν λίγο περισσότερο. Ίσως να ευαισθητοποιήσουν με τη σειρά τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο. Γιατί κατά τον Boal (2009) το «να είσαι πολίτης δεν σημαίνει ότι ζεις σε μια κοινωνία, σημαίνει ότι την αλλάζεις».

Εκπαιδευτικοί:  Γιαννούτσου Θ., Γεωργάκης Κ., Μανταφούνης Ε., Παπακώστα Α., Ζέκας Χ., Φαρμάκη Φ.

Συντονισμός: Χρύσα Μάνθου
Αριθμός συμμετεχόντων: 52

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων 1

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων 3

 

Προγράμματα
  • Μονόλογοι από το Αιγαίο
Year
  • 2017
Cities
  • Ιωάννινα
Σχολεία
  • ΣΔΕ Ιωαννίνων
Print

Number of views (1262)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά