"DISC"

Drama based Interventions 

challenging gender Stereotypes 

and encouraging Care sharing

 

 

 

Project short description

The project entitled “DISC: Drama-based Interventions Challenging Gender Stereotypes and Encouraging Care Sharing”  is implemented by a partnership between the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) and Diotima Centre in the context of CERV-2024-GE,
from November 2024 to October 2026 and is co-funded by the European Commission.
The associate partners of the project are the Municipality of Athens and the Hellenic League for Human Rights (HLHR).

 

Objective 
The project’s objective is to challenge gender stereotypes and raise awareness on gender inequalities in care by applying art-based techniques and methodologies.

 

Target groups
DISC is addressed to adolescents, social workers, adult educators, youth workers and informal caregivers.

 

Main activities 
•    Produce a training methodology, addressed to adults and adolescents, aiming to challenge gender stereotypes and promote equality in care.
•    Organisation of interactive experiential workshops addressed to adults and adolescents across Greece.
•    Produce a manual including the methodology, the tools and the activities implemented in the workshops.
•    An intervention on inequalities related to care-giving based on the Forum Theatre techniques, which will be presented to local communities across the country.
•    Drafting of a policy brief, including proposals drawing from citizens perspectives gathered during the Forum Theatre presentations.
•    Organisation of an awareness-raising campaign, including a documentary and two podcasts, aimed at highlighting the necessity of gender care balance and a care democracy.

 

Expected outputs
•    105 adults and 105 adolescents will participate in the interactive experiential workshops
•    1120 persons (700 adults and 420 young people) will participate in 28 interventions on inequalities related to care-giving based on the Forum Theatre techniques.

 

Coordinator partner: Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
Εταίρος (Partner): Diotima Center


TENet-Gr Coordinator: Sonia Dova
Project Manager: Vassia Kossiva
Worshops - coordinator: Hara Tsoukala
Forum interventions - coordinator: Christina Krithari

Contact TENet-Gr
+30 210 6541600, info@theatroedu.gr

Actions

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024

Event date: 11/20/2024 8:00 AM - 5:00 PM Export event


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
D.I.S.C. (Drama-based Interventions challenging gender Stereotypes and encouraging Care sharing) 

Θέατροπαιδαγωγικές παρεμβάσεις για την αμφισβήτηση των στερεοτύπων και την ενθάρρυνση της ισότιμης φροντίδας

 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (www.theatroedu.gr) και το Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ (https://diotima.org.gr) προσκαλούν γυμνάσια και λύκεια των Περιφερειακών Ενοτήτων Μεσσηνίας, Αχαΐας, Αττικής, Τρικάλων, Λάρισας και Θεσσαλονίκης σε μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Citizens, Equality, Rights & Values (CERV).

Το πρόγραμμα DISC (Drama-based Interventions challenging gender Stereotypes and encouraging Care sharing) είναι ένα διετές δι-επιστημονικό πρόγραμμα που υλοποιείται από τη σύμπραξη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και του Κέντρου Έρευνας Γυναικείων Θεμάτων (Κέντρο Διοτίμα). Το πρόγραμμα υλοποιείται σε εθνικό επίπεδο, με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από τις έμφυλες ανισότητες, στον τομέα της φροντίδας. Επιδιώκει να αμφισβητήσει τα έμφυλα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις και τις παγιωμένες νοοτροπίες, προωθώντας μια πιο ισότιμη κατανομή των ευθυνών φροντίδας. Έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ενεργή αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την άνιση συμμετοχή των φύλων στη φροντίδα.

Το DISC απευθύνεται σε ποικίλες ομάδες που σχετίζονται με την έννοια της φροντίδας, όπως γονείς, εκπαιδευτικούς, εφήβους, κοινωνικούς λειτουργούς και εκπαιδευτές ενηλίκων. Κάθε ομάδα παίζει έναν ξεχωριστό ρόλο καθώς όλες μαζί συμβάλλουν στη διαμόρφωση διαφορετικών πτυχών της φροντίδας.

Το πρόγραμμα, για να προάγει την ισότητα στην φροντίδα, χρησιμοποιεί μεθόδους που βασίζονται στις παραστατικές τέχνες και ειδικότερα σε θεατρικές τεχνικές.

Εργαστήρια για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς:

Στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά βιωματικά εργαστήρια με χρήση θεατρικών και κινησιολογικών τεχνικών κατά τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο του 2025 σε έξι Περιφερειακές Ενότητες (Μεσσηνίας, Αχαΐας, Αττικής, Τρικάλων, Λάρισας & Θεσσαλονίκης).

  1. Εργαστήρια για μαθήτριες και μαθητές:

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε μαθήτριες και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γ’ γυμνασίου και α’, β’, γ΄ λυκείου) και θα διαρκέσουν 15 ώρες, με 6 συναντήσεις από 3 διδακτικές ώρες (2,5 ώρες). Μέσα από διαδραστικές και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες  αναγνώρισης των στερεοτύπων συνειδητοποιώντας πως αυτά είναι που αναπαράγουν την ανισότητα στη φροντίδα.

 

  1. Εργαστήρια για φροντιστές (γονείς και εκπαιδευτικούς)

Ένα βιωματικό εργαστήριο διάρκειας 18 ωρών (που προτείνεται να  υλοποιηθεί στη διάρκεια ενός τριημέρου από Παρασκευή έως Κυριακή), που στόχο έχει να φέρει μαζί τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε από κοινού να διερευνήσουν τις ανισότητες στο θέμα της φροντίδας, καθώς και τις πεποιθήσεις, αντιλήψεις, νοοτροπίες και τα έμφυλα στερεότυπα που τις αναπαράγουν.

Η ομάδα έργου θα επιστρέψει στα ίδια σχολεία/περιοχές, τους μήνες Νοέμβριο του 2025 έως και Απρίλιο του 2026 με μια παράσταση Θεάτρου Φόρουμ. Πρόκειται για μια θεατροπαιδαγωγική διαδραστική παράσταση που θα εστιάζει στην έμφυλη διάσταση της φροντίδας, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και οι άνδρες σε διαφορετικούς ρόλους, μία παράσταση βασισμένη στα εργαστήρια που θα έχουν προηγηθεί. Μέσω της συμμετοχής του κοινού, οι συμμετέχοντες/ συμμετέχουσες έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν εναλλακτικές στρατηγικές και λύσεις, προάγοντας τον διάλογο γύρω από τη σημασία της ισότητας και της συνεργασίας στην κατανομή των ευθυνών φροντίδας. Η παράσταση θα απευθύνεται στην ευρύτερη κοινότητα στην οποία ανήκει το σχολείο.

Πιστεύουμε και προσδοκούμε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα προσφέρει μια πολύτιμη εμπειρία τόσο στην κοινότητα του σχολείου όσο και στην ευρύτερη κοινωνία.

Οι διευθυντές-διευθύντριες γυμνασίων και λυκείων από τις Περιφερειακές Ενότητες Μεσσηνίας, Αχαΐας, Αττικής, Τρικάλων, Λάρισας και Θεσσαλονίκης που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο πρόγραμμα, παρακαλούνται να συμπληρώσουν τη δήλωση συμμετοχής που θα βρουν ΕΔΩ έως τις 20 Νοεμβρίου 2024.

Για επικοινωνία και περισσότερες πληροφορίες:

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

+30 210 6541600, info@theatroedu.gr

 

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση είναι μια επιστημονική ένωση για την προώθηση της έρευνας και της πράξης του θεάτρου, του εκπαιδευτικού δράματος, του θεατρικού παιχνιδιού και των άλλων παραστατικών τεχνών στην εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική).

Η ΔΙΟΤΙΜΑ είναι μια γυναικεία μη κερδοσκοπική οργάνωση εξειδικευμένη σε ζητήματα φύλου και ισότητας,  με σκοπό την ανάδειξη και άρση των έμφυλων διακρίσεων και αποστολή την ενδυνάμωση των γυναικών. Σκοπός του φορέα είναι η πρόληψη και αντιμετώπιση της έμφυλης βίας.