Theatre in Mathematics ^2 (TiM^2)
Teaching mathematics using drama

An Erasmus+ project (KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education)

DURATION: 1/9/2023-31/8/2026

OBJECTIVES : TIM^2 project's purpose is to overcome the obstacles in the way of teaching and learning mathematics at EU level. The main objective is to design a teaching methodology and evaluation tools to be used by teachers and educators. The methodological focus is on the enhancement of mathematical skills of the students of primary and lower secondary schools through the combination of drama based methodologies such as Social Community Theatre and Process Drama
ACTIVITIES: The main activity is the implementation of TIM^2 methodology, tools and exercises and the design of a set of evaluation tools allowing to evaluate to what extent the methodology is useful to favour the acquisition of maths skills and to increase students and teachers wellbeing. In Italy, Norway, Greece and Portugal the methodology is spread through training for trainers and training for teachers. In the four countries a theatrical conference about gender gap and maths learning is staged.
RESULTS: A methodology handbook with theory and activities and the evaluation system. An e-learning platform with a repository of materials and tools and a virtual space for teachers to confront and share lessons and good practices. The TIM^2 ontology: a digital tool to create customised sets of activities to empower specific mathematical skills. 5 scientific articles. Six national dissemination seminars. At least 600 teachers are trained, about 9000 students reached by TIM^2 activities
 

PARTNERS
Consorzio per la ricerca e l educazione permanente Torino (COREP) Italy (Co-ordinator)
Consiglio Nazionale Delle Ricerche (CNR) (Italy) 
Western Norway University of Applied Sciences  (HVL), Norway
Technical University of Crete, Dep. of Electronics and Computer Engineering, (TUC) Greece
The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr), Greece
Albi Asta (ASTA), Portugal


The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) TiM^2  Team
Coordination: Dimitris Konetas (Local Project Coordinator), Vassia Kossiva (Local Project Manager)
Consultans: Nikos Govas, Giorgos Bekiaris

info@theatroedu.gr / ++306541600

 

PARTNERS

SCT Centre | COREP (Italy) (Co-ordinator Partner)

HVL (Norway)
DoRS (Ιταλία)
ASTA (Πορτογαλία)
TUC (Greece)

 (TENet-Gr)
 


EU Programme: Erasmus+

Year: 2023-2026

 

 


 

 

Actions (in Greece)

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 1/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίσου, Αρετή Τσελέπη

Event date: 12/1/2024 10:30 AM - 1:30 PM Export event


Εργαστήριο:  Το «Πρόγραμμα TiM^2 (Θέατρο και Μαθηματικά) Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Εμψύχωση εργαστηρίου: Όλγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη

ΑΘΗΝΑ 1/12/2024 στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση

Περιγραφή εργαστηρίου Το πρόγραμμα  ΤiΜ Theatre in Mathematics^2  (το Θέατρο στα Μαθηματικά) (Erasmus+ 2023-2026) αναπτύσσει μια καινοτόμο διδακτική μεθοδολογία που ενοποιεί τα μαθηματικά με το θέατρο στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω θεατρικών εργαστηρίων και δραματοποίησης, αντιμετωπίζει τα κύρια εμπόδια στη διδασκαλία των μαθηματικών, επιδιώκει το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή όλων των μαθητών, ενώ παράλληλα καλλιεργεί σημαντικές δεξιότητες ζωής. Η δραματοποίηση χρησιμοποιείται για να εμβαθύνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ένα παιχνίδι με τα μαθηματικά μέσα από την ενεργό συμμετοχή και μια προσέγγιση η οποία εμπλέκει το μυαλό και το σώμα, καθώς και την έμφυτη δημιουργικότητα τους. Στο συγκεκριμένο εργαστήριο  οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους στόχους και τη μεθοδολογία του προγράμματος, να παίξουν και να δοκιμάσουν δραστηριότητες, που ήδη έχουν αξιοποιηθεί στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος σε παιδιά, και να γευτούν τη γλυκιά γεύση που έχουν τα μαθηματικά όταν απαλλαγούν από τα αρνητικά στερεότυπα με τα οποία τα έχουμε φορτώσει. Τα παιδιά βγαίνουν από τα τυπικά όρια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίαςελευθερώνονται και απελευθερώνονται για να ευχαριστηθούν και να αγκαλιάσουν το όμορφο ταξίδι που προσφέρουν τα Μαθηματικά. Γιατί η Επιστήμη πρέπει να δίνει χαρά και όχι φόβοΣτο πλαίσιο αυτής της μεθοδολογίας, το παιδί μαθαίνει παίζονταςδιαμορφώνει θετική στάση απέναντι στα Μαθηματικά κάτι που πιθανότατα θα αποδειχθεί πολύ σημαντικός παράγοντας για την εκπαιδευτική του πορεία.

Βιογραφικά εμψυχωτριών

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών, έχει συντονίσει πολυμερή σχολική σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius και συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+ με άξονα τη διεθνή συνεργασία εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, μέσω της αξιοποίησης των παραστατικών τεχνών στο σχολείο.

Η Αρετή Τζελέπη είναι Φυσικός, έχει κάνει το μεταπτυχιακό της στην Επιστήμη των Υπολογιστών και το διδακτορικό της στις Νευροεπιστήμες.Έχει ολοκληρώσει το τριετές εργαστήρι θεατρικού παιχνιδιού «Σχολείο Παιχνιδιού» και έχει συμμετέχει σε πολλά βιωματικά και θεατρικά εργαστήρια. Έχει διδάξει πολλά χρόνια σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στις φυλακές και στον ΟΚΑΝΑ. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  Το βασικό της σύνθημα στην εκπαίδευση είναι «μαθαίνω διασκεδάζοντας» κι έχοντας τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί την τέχνη και κυρίως θεατρικές τεχνικές για την διδασκαλία της επιστήμης στο σχολείο αλλά και σε ομάδες.