Theatre in Mathematics ^2 (TiM^2)
Teaching mathematics using drama

An Erasmus+ project (KA220-SCH - Cooperation partnerships in school education)

DURATION: 1/9/2023-31/8/2026

OBJECTIVES : TIM^2 project's purpose is to overcome the obstacles in the way of teaching and learning mathematics at EU level. The main objective is to design a teaching methodology and evaluation tools to be used by teachers and educators. The methodological focus is on the enhancement of mathematical skills of the students of primary and lower secondary schools through the combination of drama based methodologies such as Social Community Theatre and Process Drama
ACTIVITIES: The main activity is the implementation of TIM^2 methodology, tools and exercises and the design of a set of evaluation tools allowing to evaluate to what extent the methodology is useful to favour the acquisition of maths skills and to increase students and teachers wellbeing. In Italy, Norway, Greece and Portugal the methodology is spread through training for trainers and training for teachers. In the four countries a theatrical conference about gender gap and maths learning is staged.
RESULTS: A methodology handbook with theory and activities and the evaluation system. An e-learning platform with a repository of materials and tools and a virtual space for teachers to confront and share lessons and good practices. The TIM^2 ontology: a digital tool to create customised sets of activities to empower specific mathematical skills. 5 scientific articles. Six national dissemination seminars. At least 600 teachers are trained, about 9000 students reached by TIM^2 activities
 

PARTNERS
Consorzio per la ricerca e l educazione permanente Torino (COREP) Italy (Co-ordinator)
Consiglio Nazionale Delle Ricerche (CNR) (Italy) 
Western Norway University of Applied Sciences  (HVL), Norway
Technical University of Crete, Dep. of Electronics and Computer Engineering, (TUC) Greece
The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr), Greece
Albi Asta (ASTA), Portugal


The Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) TiM^2  Team
Coordination: Dimitris Konetas (Local Project Coordinator), Vassia Kossiva (Local Project Manager)
Consultans: Nikos Govas, Giorgos Bekiaris

info@theatroedu.gr / ++306541600

 

PARTNERS

SCT Centre | COREP (Italy) (Co-ordinator Partner)

HVL (Norway)
DoRS (Ιταλία)
ASTA (Πορτογαλία)
TUC (Greece)

 (TENet-Gr)
 


EU Programme: Erasmus+

Year: 2023-2026

 

 


 

 

Actions (in Greece)

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα

Event date: 12/6/2024 7:00 PM - 12/8/2024 2:30 PM Export event


Δωρεάν σεμινάριο/εργαστήριο για εκπαιδευτικούς

TiM^2 - Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Εμψύχωση: Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα

Χανιά, 6-8 Δεκεμβρίου 2024
Ώρες: Παρασκευή 6/12 17:00-21:00 (προσέλευση 16:45), Σάββατο 7/12 & Κυριακή 8/12 9:30-14:30
Χώρος: Πνευματικό Κέντρο Χανίων

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας που διδάσκουν μαθηματικά και σε φοιτητές/φοιτήτριες παιδαγωγικών τμημάτων

Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του έργου  TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama (Erasmus Plus, κωδικός αναφοράς 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159429), διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο για τη διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού και Γυμνασίου (8-14 ετών) με τη χρήση τεχνικών του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος.

Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου: Στόχος του εργαστηρίου είναι η επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών πάνω στη χρήση τεχνικών του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος για τη διδασκαλία των μαθηματικών παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου (8-14 ετών). Οι συμμετέχοντες/ουσες θα επιμορφωθούν στη μεθοδολογία που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του έργου TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama, η οποία περιλαμβάνει στοιχεία των μεθόδων MathemArt & Process Drama. Μετά το πέρας του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες θα κληθούν να εφαρμόσουν μέρος των τεχνικών που θα γνωρίσουν στις τάξεις τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:

να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο

να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του

να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ  έως τις 4 Δεκεμβρίου 2024 και θα ειδοποιηθούν για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής στο έργο Erasmus Plus “TiM - Teaching Mathematics Using Drama” (όταν ολοκληρωθεί η εφαρμογή της μεθοδολογίας στην τάξη).

 Το έργο “TiM^2 - Teaching Mathematics Using Drama” σχεδιάστηκε και υλοποιείται από σύμπραξη εταίρων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus (κωδικός αναφοράς 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159429). Συντονιστής φορέας: SCT - Social Community Theatre Centre | COREP - Consorzio per la Ricerca e l'Educazione Permanente (Ιταλία). Εταίροι: Western Norway University of Applied Sciences - HVL (Νορβηγία), CNR - National Research Council of Italy (Ιταλία), ASTA Theatre (Πορτογαλία), TUC - Πολυτεχνείο Κρήτης (Ελλάδα), Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Ελλάδα)

Βιογραφικά σημειώματα εμψυχωτών

Θοδωρής Παράσχου σπούδασε Γεωλογία στο ΑΠΘ και εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεκαεπτά χρόνια. Έχει διδάξει τόσο φυσικές επιστήμες, όσο και μαθηματικά. Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών στα αντικείμενα Γεωγραφία και Περιβάλλον, με υποτροφία του ΙΚΥ και Επιστήμες Αγωγής, Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Ασχολείται με την έρευνα και αρθρογραφεί σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει ασχοληθεί με ερασιτεχνικές, καλλιτεχνικές ομάδες θεάτρου και animation υλοποιώντας αντίστοιχες δράσεις και στα σχολεία που εργάστηκε. Έχει συμμετάσχει στη συγγραφική ομάδα δύο βιβλίων του GraphicNovel «Είδος: Homo- Unhackable» (ISBN:978-618-536-74-8) και του «…με γεύση Μαθηματικών» (ISBN:978-618-5364-85-4) το οποίο αφορά στη διδασκαλία των μαθηματικών με τη μεθοδολογία ΤiΜ (Theatre in Mathematics).

Ιωάννα Μούντριζα  σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές, με υποτροφία του ΙΚΥ, στην «Επιστημολογία και Ιστορία των Επιστημών και των Επιστημονικών Ιδρυμάτων»,  στο Université Paris 7- Denis Diderot. Παράλληλα μελέτησε στην École Pratique des Hautes Études την Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία με έμφαση στα μαθηματικά χειρόγραφα. Οι ομιλίες της σε διεθνή συνέδρια και οι δημοσιεύσεις της αφορούν την μαθηματική και χειρόγραφη παράδοση του Αρχιμήδη. Εργάζεται ως καθηγήτρια μαθηματικών στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου. Πριν το διορισμό της στη δημόσια εκπαίδευση, εργάστηκε ως βοηθός ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Υπολογιστικών Μαθηματικών του Ι.Τ.Ε. και ως Υπεύθυνη Εκπαίδευσης στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Ηρακλείου. Η ενασχόλησή της με το θέατρο περιλαμβάνει σεμινάρια και δράσεις εκπαιδευτικού δράματος, συμμετοχή σε θεατρικά εργαστήρια και μουσικό-θεατρικές παραστάσεις, καθώς και σεμινάρια μελέτης της ελληνικής και παγκόσμιας δραματουργίας.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

με την υποστήριξη  της Περιφέρειας Κρήτης. και του Πνευματικού Κέντρου Χανίων

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600