Αποτελέσματα αναζήτησης

Θέατρο & Εκπαίδευση - στο Κέντρο της Σκηνής

Θέατρο & Εκπαίδευση - στο Κέντρο της Σκηνής

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής.
Πρακτικά της 6ης Διεθνούς Συνδιάσκεψης για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2008
ISBN 978-960-98466-3-9
Αθήνα, Σεπτέμβρης 2009,
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Σελ. 556
Επιμέλεια: Νίκος Γκόβας

 

 

Προλεγόμενα της έκδοσης / Η οργάνωση της Συνδιάσκεψης 2008

ΜΕΡΟΣ Α: Καλεσμένοι εισηγητές (κλικ εδώ για ελεύθερη πρόσβαση στα παρακάτω 8 άρθα)

1.    Dan Baron Cohen, Η εκπαίδευση του θεάτρου/δράματος στο κέντρο της σκηνής: επιχειρήματα, προκλήσεις και ερωτήματα

2.    Θόδωρος Γραμματάς, Τo θέατρο στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο: από τον εθνοκεντρισμό στην πολυπολιτισμικότητα

3.    Dorothy Heathcote "O μανδύας του ειδικού": ένα σύστημα διδασκαλίας,  το οποίο αλλάζει την ισορροπία της δύναμης μεταξύ διδάσκοντος και διδασκόμενου.

4.    Χαρά Μπακονικόλα, Κατάλληλη» και «ακατάλληλη» τέχνη για παιδιά

5.    John OToole Ο Πρωτέας μας χτυπά την πόρτα:οι μεταμορφώσεις του θεάτρου και το αναλυτικό πρόγραμμα

6.    David Pammenter Στους απογόνους

7.    Christine Schmalor Εικόνες που συναντιούνται Η επίδραση του άλλου στην ανάπτυξη της προσωπικότητας ως έννοια της (καλλιτεχνικής) εκπαίδευσης.

8.    Joe Winston Το ωραίο, το γέλιο και οι γοητευτικές αρετές του θεάτρου/δράματος

 

ΜΕΡΟΣ Β: Προσεγγίσεις εκπαιδευτικού δράματος και θεατρικού παιχνιδιού (κλικ εδώ για ελεύθερη πρόσβαση στα παρακάτω 8 άρθα)

1.    H.Ömer Adıgüzel: Το παρελθόν και το παρόν του Εκπαιδευτικού Δράματος στο τουρκικό εκπαιδευτικό σύστημα: ζητήματα και προκλήσεις

2.    Patrice Baldwin To δράμα στην εκπαίδευση – απαντήσεις σε μερικά βασικά ερωτήματα

3.    İsmail Güven Χρησιμοποιώντας το Δημιουργικό Δράμα στη διδασκαλία των Κοινωνικών Επιστημών

4.    Andy Kempe Τι είδους σημειωτική μπορούν να διδάξουν οι δάσκαλοι θεάτρου/ δράματος

5.    Λάκης Κουρετζής Το θεατρικό παιχνίδι διάσταση της αγωγής μέσα από το θέατρο

6.    Ross W. Prior Παραγωγικό θέατρο – διερευνώντας την σιωπηρή κατανόηση

7.    Joachim Reiss Δημιουργικότητα εναντίον αξιολόγησης ή πώς να είσαι καλλιτέχνης εντός του εκπαιδευτικού συστήματος − Μια γερμανική άποψη του θεάτρου/ Δράματος ως μάθημα του σχολικού προγράμματος

8.    Shifra Schonmann Ποιος είσαι, δάσκαλε θεάτρου/δράματος; «Δελτίο ταυτότητας» χωρίς ταυτότητα

 

ΜΕΡΟΣ Γ: Δημιουργική διδασκαλία (κλικ εδώ για ελεύθερη πρόσβαση στα παρακάτω 12 άρθα)

1.    Marigold Ashwell, Ιστορίες από μακριά – Ονειροχρόνος

2.    Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου, Κατάδυση στη λίμνη της ομορφιά αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό δράμα στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης

3.    Steven Clark Η γλώσσα και οι γλώσσες στη θεατρική σκηνή: τα πρώτα βασικά βήματα προς τη μάθηση

4.    Dorothy Ηeathcote  Μελετώντας ένα λογοτεχνικό ή θεατρικό κείμενο − Χρησιμοποιώντας το ρωμαϊκό τείχος ως μεταφορά

5.    Andy Kempe  Βουτιά στη σκοτεινή πλευρά!

6.    Παναγιώτα Κοταρίνου, Δέσποινα Κουτλή, Νατάσσα Χρυσανθάκη-Αποστολοπούλου Η συμβολή των δραματικών τεχνών στη διδασκαλία των μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

7.    Alex Mavrocordatos WE-TEACH: Συμμετοχική παιδεία για μια κοινωνία συλλογικότητας −Πώς η χρήση του YouTube μπορεί να μας βγάλει από τα στενά όρια της σχολικής τάξης

8.    Larry OFarrell Η καλλιέργεια της δημιουργικότητας μέσω της εκπαίδευσης θεάτρου/ δράματος

9.    Άννα Παπαγεωργίου Μήπως είδατε το φίλο μου τον Σαίξπηρ; Ορίζοντας ένα φιλοσοφικό πλαίσιο για τις αναγνωστικές δεξιότητες των μαθητών.

10. Σίμος Παπαδόπουλος Ο λαϊκός μύθος «Ο Αυλητής του Χάμελιν» για μια εμψυχούσα παιδαγωγική θεάτρου

11. Νίκος Ρεπούλιος, Γεωργίας Λουκοπούλου  Ο συνδυασμός Δράματος και Animation στην υπηρεσία σχολικού εργαστηρίου οπτικοακουστικής εκπαίδευσης. Η φιλοσοφία και οι τεχνικές του “stop motion animation” σε συνδυασμό και δημιουργική συνεργασία με τη φιλοσοφία και τις τεχνικές του Drama In Education (D.I.E.)

12. Αλεβίζος Σοφός, Μαρία Κλαδάκη, Δέσποινα Γεωργιάδου  Ο κινηματογράφος ως μέσο διαθεματικής διδασκαλίας: Μια εφαρμογή στα πλαίσια του προγράμματος της ευέλικτης ζώνης

  

ΜΕΡΟΣ Δ: Συνδυάζοντας την πρακτική με την έρευνα (κλικ εδώ για ελεύθερη πρόσβαση στα παρακάτω 6 άρθρα)

1.    Andrea Copeliovitch, Σπαράγματα από την Αλλόκοτη Ώρα: ποιητική ενός ναυαγίου

2.    János Deme, Kata Horváth Χώρος να ξετυλιχτεί η βία −Αποτελέσματα έρευνας πάνω στο εκπαιδευτικό δράμα όπως αυτό εφαρμόζεται από την KÀVA (Βουδαπέστη, Ουγγαρία)

3.    Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης  Θρησκευτική Ετερότητα στο Σχολείο και Θεατροπαιδαγικά Προγράμματα. μία έρευνα που συμβάλλει στον πολιτισμό της επικοινωνίας με τον άλλον.

4.    Αντιγόνη Παρούση, Βασίλης Τσελφές Πορείες δημιουργίας – πορείες μάθησης: Παρουσιάζοντας θεατρικά ιδέες από το επιστημονικό έργο του Γαλιλαίου

5.    Ross W. Prior Συγκειμενικές διαστάσεις του θεάτρου στην εκπαίδευση −μια περίπτωση για την εκτίμηση της άρρητης γνώσης και της ξεκάθαρης παιδαγωγικής

6.    Αστέριος Τσιάρας Το θεατρικό παιχνίδι ως μέσο διαχείρισης των συγκρούσεων στη σχολική τάξη

 

ΜΕΡΟΣ Ε: Θέατρο, εκπαίδευση και κοινωνικο-πολιτισμικές αλλαγές (κλικ εδώ για ελεύθερη πρόσβαση στα παρακάτω 11 άρθρα)

1.    Dan Baron Cohen, Manoela Souza Transformance: προς μια παιδαγωγική πρόταση για τον 21o αιώνα

2.    Φωκίων Γεωργιάδης, Απόστολος Ζήσιμος Φωνές και όψεις του «άλλου»: Το εκπαιδευτικό δράμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε μια εποχή μεταβολών και ετεροτήτων

3.    Stig A. Eriksson Το παρελθόν μέσα στο παρόν: Ένα θεατρικό εργαστήριο με θέμα την Αντιγόνη και την ακτιβίστρια ειρήνης Rachel Corrie

4.    Σοφία Λαμπρίδου, Δαβίδ Άντζελ 16 Σκίτσα πίσω από τα 5 Μουτζουρωμένα Απογεύματα

5.    Tadeusz (Tadek) Lewicki, Angela Marchese Το θέατρο/δράμα στο σχολείο και η κοινοτική του διάσταση: η ιταλική εμπειρία από τα σχολικά φεστιβάλ θεάτρου (rassegna)

6.    Ελένη Μακρογιάννη, Γιάννα Ρακλά Το θέατρο στα πλαίσια του επαγγελματικού προσανατολισμού  στο «σχολείο» της μονάδας απεξάρτησης «18 άνω»

7.    Helen Nicholson Πολίτες υπό Διαμόρφωση: Το Θέατρο στην Εκπαίδευση και Θέματα Πολιτειότητας

8.    John OToole Δράση ενάντια στη σχολική βία

9.    Marcia Pompeo-Nogueira Θέατρο για την ανάπτυξη και διαμαρτυρία για το περιβάλλον: Ακούγοντας τις απόψεις της κοινότητας

10. John Somers Το θέατρο ως προσφορά στην κοινότητα: Παρέμβαση σε αγροτικές κοινότητες.

11. Triona Stokes Δράμα και δημοκρατία: το Δράμα ως τρόπος μάθησης για την αναπτυξιακή εκπαίδευση

 

ΜΕΡΟΣ ΣΤ:  Εκπαίδευση και καλλιτεχνική έκφραση (κλικ εδώ για ελεύθερη πρόσβαση στα παρακάτω 9 άρθρα)

1.    Σοφία Αγγελίδου, Ζωή Διονυσίου: Επενδύοντας μουσικά ιστορίες, μύθους και παραμύθια

2.    Μαρία Αργυρίου, Μουσική Εκπαίδευση και Αισθητική Αγωγή: εναλλακτικές απόψεις, ερμηνείες και επιπτώσεις

3.    Sead Djulic Τα βασικά της σκηνοθεσίας για μη επαγγελματίες

4.    Mario Gallo Διαβολικές μάσκες ανάμεσα στο ιερό και το μη εκκλησιαστικό −από το μίμο στον κλόουν και στην κομέντια ντελ’ άρτε

5.    Μαίη Κοκκίδου, Παναγιώτα Χατζηκαμάρη Το σχολείο εργαστήριο τέχνης και δημιουργίας: μια ολιστική προσέγγιση στο πεδίο της Αισθητικής Αγωγής

6.    Sanja Krsmanovic Tasic Εκφράζοντας με λόγια την ψυχή μας

7.    Dorothy Morrissey Κίνηση μέσα απ’ τον καθρέφτη: μια σωματική προσέγγιση του δράματος και της Ιστορίας

8.    John Somers Η σχέση ανάμεσα στο Δράμα στην Εκπαίδευση (DiE) και στις θεατρικές παραστάσεις

9.    Κλειώ Φανουράκη Ο μαγικός ρεαλισμός στον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και ο θεατρικός συμβολισμός: ένα βιωματικό εργαστήριο

 

Παράρτημα: Βιογραφικά συντελεστών

Έτος Έκδοσης2009
Print

Number of views (2082)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά