Αποτελέσματα αναζήτησης

Προετοιμάζοντας την ομάδα: η αξιοποίηση τεχνικών δημιουργικής σκέψης και δημιουργικής επίλυσης προβλήματος στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

Προετοιμάζοντας την ομάδα: η αξιοποίηση τεχνικών δημιουργικής σκέψης και δημιουργικής επίλυσης προβλήματος στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Βάλια Λουτριανάκη

Event date: 11/24/2012 9:00 AM - 12:00 PM Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Προετοιμάζοντας την ομάδα: η αξιοποίηση τεχνικών δημιουργικής σκέψης και δημιουργικής επίλυσης προβλήματος στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

 

Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος-εκπαιδευτικός, εκπαιδεύτρια ρητορικής και επικοινωνίας, DEA, Υπ. Δρ Ρητορικής στην Εκπαίδευση, Επιμορφώτρια για τα νέα Π.Σ.,Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση

 

Εργαστήριο 3 ωρών

Βασικές δυσκολίες της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας είναι αφενός η αποτελεσματική διαμόρφωση και λειτουργία των ομάδων και αφετέρου η γόνιμη, ουσιαστική και άνευ χρονοβόρων συγκρούσεων συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Τεχνικές δημιουργικής σκέψης και επίλυσης προβλήματος, όπως έχουν διατυπωθεί στις θεωρίες των J. Dewey, Ed. De Bono, Th. Gordon, Kieran Egan και άλλων θεωρητικών, καθώς και τα ερευνητικά δεδομένα και η θεωρία του Mercer για τη διερευνητική συνομιλία μεταξύ των μαθητών, θα «δεθούν» σε αυτό το εργαστήριο με ποικίλες προφορικές δραστηριότητες (γνωριμίας, εμπιστοσύνης, ομαδικότητας, επικοινωνίας,  διαπραγμάτευσης, ρητορικά αγωνίσματα, δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος κ.ά.), σε ένα «μάθημα προετοιμασίας των ομάδων» - απολύτως απαραίτητο για την αποδοτική εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου στο πλαίσιο της διδασκαλίας όλων των μαθημάτων και της εκπόνησης ερευνητικών εργασιών (projects). Ο απώτερος στόχος είναι η διαμόρφωση ενός κλίματος τάξης που λειτουργεί ως ένα ανοικτό εργαστήριο δημιουργικής σκέψης και δημοκρατικού διαλόγου.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές ομάδων (μαθητών και ενηλίκων). Δεν είναι απαραίτητη η προηγούμενη εμπειρία.

Η Βάλια Λουτριανάκη γεννήθηκε το 1975 στην Αθήνα. Είναι κλασική φιλόλογος, κάτοχος DEA του πανεπιστήμιου Paris IV της Σορβόννης και υποψήφια Διδάκτορας του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας με πεδίο έρευνας τη «Ρητορική ως μέθοδο και ως αντικείμενο διδασκαλίας». Τα τελευταία 11 χρόνια εργάζεται ως φιλόλογος στο Αρσάκειο Ψυχικού και ως εκπαιδεύτρια ρητορικής και επικοινωνίας. Έχει παρουσιάσει ομιλίες και βιωματικά εργαστήρια για το μάθημα της ρητορικής και είναι εμπνεύστρια, ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση. Από το 2006 διοργανώνει, σε εθελοντική βάση, επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς με αντικείμενο την καλλιέργεια του προφορικού λόγου και της δημιουργικής σκέψης. Από τον Σεπτέμβριο του 2011 ανήκει στην ομάδα επιμορφωτών του Π.Ι. για τα νέα προγράμματα σπουδών. Είναι μέλος της ομάδας σύνταξης λεξικών της Νέας Ελληνικής του καθ. Γ. Μπαμπινιώτη, της συγγραφικής ομάδα των νέων εγχειριδίων Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο για το Γυμνάσιο, καθώς και της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο», που εκδίδει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Λουτριανάκη Βάλια
Print

Number of views (911)/Comments (0)

Αρχείο

«January 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά