Αποτελέσματα αναζήτησης

Το θεατρικό παιχνίδι στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, Ή όταν ο Θερβάντες μπήκε στην τάξη

Το θεατρικό παιχνίδι στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, Ή όταν ο Θερβάντες μπήκε στην τάξη

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Μαρία Σαλλιάρη, Ανδρέας Σκόνδρας

Event date: 11/24/2012 3:30 PM - 6:30 PM Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Το θεατρικό παιχνίδι στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας

Ή όταν ο Θερβάντες μπήκε στην τάξη

Μαρία Σαλλιάρη, ηθοποιός, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιο, σκηνοθέτης

Ανδρέας Σκόνδρας εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού

 

Εργαστήριο 3 ωρών

Ο Ανδρέας κι η Μαρία είναι φοιτητές στην ίδια σχολή. Μαθαίνουν ισπανική φιλολογία και τους ενδιαφέρει η διδασκαλία. Όχι όμως και η συμβατική, δασκαλοκεντρική προσέγγιση. Αγαπούν το θεατρικό παιχνίδι και είναι εμψυχωτές σε ομάδες. Σκέφτηκαν να τα συνδυάσουν και τα δύο σ’ένα εργαστήριο ως άλλοι Δον Κιχώτες, όπου πρωταγωνιστούν τα ισπανικά, τα ελληνικά και οι ανεμόμυλοι.

Το εργαστήριο αυτό στοχεύει στο να δείξει πώς αλλάζει η διδασκαλία της ξένης γλώσσας όταν ο μαθητής (νέος ή  ενήλικας) δεχθεί να “παίξει”. Με άλλα λόγια, να πειραματιστεί και να διασκεδάσει με τις καινούργιες έννοιες, τα γράμματα, τους ήχους τους, τη διστακτικότητά του, τον καινούργιο κόσμο που ανοίγεται μπροστά του.  Καταλαβαίνει έκπληκτος ότι ήδη ξέρει πολύ περισσότερα απ’όσα νομίζει, ακόμη και σε μια άλλη γλώσσα που δεν έχει μιλήσει ποτέ. Πώς; Αρκεί να δεχτεί να «μπει στο παιχνίδι».

Αλήθεια, επιτρέπεται στο δάσκαλο να παίζει; Στο μαθητή; Πώς προχωρά κανείς πιο ομαλά στη δημιουργία ομάδας, ώστε να δημιουργηθεί πλαίσιο παραγωγικής συνεργασίας, επικοινωνία, σύμπνοια και αλληλεγγύη; Σε αυτό το εργαστήριο-τάξη διδασκαλίας ισπανικής γλώσσας φέρνουμε μαζί μας και όποια άλλη γλώσσα μιλά ο καθένας και μέσα σε τρεις ώρες μαθαίνουμε... τι ξέρουμε και τολμάμε να παίξουμε με αυτό.

Η Μαρία Σαλλιάρη σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή Αθηνών Γ.Θεοδοσιάδη (1996-1999)  και στο Guildford School of Acting στη Μ.Βρετανία (2000-2001). Είναι απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (Pierce College ‘96). Εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο και την τηλεόραση από το 1998 ως σήμερα και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες και χορογράφους (G.Gregory, Κ.Αρβανιτάκης, Γ.Βαλτινός, Α.Γύρα, Β.Τσελεμέγκος, Α.Αγγελόπουλος, Π.Κροντηροπούλου, Ε.Ανδρέου). Επίσης έχει ασχοληθεί με το σπηκάζ  και τη μετάφραση στην Αγγλική γλώσσα (Hillside Press, M&M Publications, Xpress Publications, Studio Triton). Για την εταιρεία IKK productions έχει ηχογραφήσει το audio book «Η ΦΥΓΗ» της Σώτης Τριανταφύλλου και τους «15 Μύθους από τον Αίσωπο». Το 2008 δημιούργησε την ομάδα ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ, με έντονο ενδιαφέρον στην κοινωνική και εκπαιδευτική διάσταση της τέχνης. Έγραψε και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις «ΤΖΙΖ!Νεοπλασματικές Υστερίες» (2008) και «Γαρνιτούρες» (2009). Από τον 2008 είναι εμψυχώτρια στο θεατρικό εργαστήριο της ομάδας, όπου έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις «Γνωριμίες» (2011) και «Ταϊλάντερς» (2012).Από το 2007 ως σήμερα εργάζεται ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού στο Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος, όπου επίσης σκηνοθετεί παραστάσεις ετησίως, προπονεί μαθητές για το διαγωνισμό Forensics στα Αγγλικά (εκφραστική ανάγνωση) και συμμετέχει στην καλλιτεχνική οργάνωση εκδηλώσεων. Διδάσκει Αγγλικά και από φέτος είναι φοιτήτρια Ισπανικής Φιλολογίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει πραγματοποιήσει τα εξής εργαστήρια/σεμινάρια:  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας: εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού σε εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας - Σχολείο Κωφών & Βαρηκόων Αγ.Παρασκευής (2011), Α.Σ.Τ.Ο. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ : διήμερα εργαστήρια υποκριτικής για την κάμερα - σύλλογος Α.Σ.Τ.Ο.Επικοινωνούμε, Πάτρα (2010-11), TESOL: εισήγηση με τίτλο «Drama as a Tool for More Effective EFL Teaching» σε καθηγητές Αγγλικής γλώσσας - Big Sig Day, TESOL, Αθήνα (2009), QLS CONVENTION: εισήγηση με τίτλο «Η θεατρική προσέγγιση ως εργαλείο για αποτελεσματικότερη διδασκαλία» σε καθηγητές ξένων γλωσσών - 6ο συνέδριο Quality in Language Services, Λεπτοκαρυά Πιερίας (2008).

Ο Ανδρέας Σκόνδρας ασχολείται στο χώρο του παιδιού για περισσότερο από δέκα χρόνια. Με σπουδές φιλολογικές, παιδαγωγικής θεάτρου, φωτογραφίας, προπονητικής.  Με πολυετή εμπειρία στην συμμετοχή και οργάνωση σε εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης, εργαστήρια θεατρικού παιχνιδιού, αθλητικών ομάδων, διδασκαλία ισπανικής γλώσσας. Πρόσφατα βραβεύτηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών για το επιχειρηματικό πλάνο πάνω στην πλατφόρμα εξ αποστάσεως μάθησης Ερμής.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Σαλλιάρη Μαρία
  • Σκόνδρας Ανδρέας
Print

Number of views (1487)/Comments (0)

Αρχείο

«January 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά