Αποτελέσματα αναζήτησης

Προκαταλήψεις, στερεότυπα και ο ‘άλλος’

Προκαταλήψεις, στερεότυπα και ο ‘άλλος’

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Φυλλιώ Νικολούδη

Event date: 3/18/2006 3:00 PM - 5:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Φυλλιώ Νικολούδη, νηπιαγωγός, συγγραφέας, δασκάλα θεάτρου

«Προκαταλήψεις, στερεότυπα και ο ‘άλλος’»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική. Εμείς, ως μέλη αυτής της κοινωνίας, πώς φερόμαστε και πώς αντιμετωπίζουμε αυτή την πολυπολιτισμικότητα; Πώς δεχόμαστε τον «άλλο», που είναι «διαφορετικός» από εμάς; Σεβόμαστε τη διαφορετικότητά του; Μπορούμε να τον αποδεχτούμε; Τον αντιμετωπίζουμε ισότιμα; Ή μήπως, στην πραγματικότητα, πιστεύουμε στη θεωρία της πολιτισμικής έλλειψης, παρόλο που ισχυριζόμαστε, ότι όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα; Αναρωτηθήκαμε πόσο είμαστε προκατειλημμένοι, απέναντι στους «άλλους» συνανθρώπους μας; Πόσες στερεοτυπικές αντιλήψεις έχουμε για τους άλλους πολιτισμούς; Πόσες φορές  υποτιμούμε τον «άλλο», θεωρώντας  ότι είμαστε  εμείς οι ανώτεροι; Πόσο έχουμε αντιληφθεί ότι είμαστε κι εμείς κομμάτια του πολυπολιτισμικού παζλ; Σκοπός του εργαστηρίου είναι, μέσα από μία διαδικασία αυτοανακάλυψης των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων που έχουμε απέναντί στον «άλλο», να τον αποδεχτούμε και να προσπαθήσουμε να βρούμε τα κοινά στοιχεία που έχουμε μαζί του. Χρησιμοποιώντας ως εργαλεία το παιχνίδι ρόλων, τον αυτοσχεδιασμό, τη ζωγραφική, την παρατήρηση εικόνων, τη συνεργασία σε μικρότερες ομάδες για την επίλυση προβλημάτων και άλλα παιχνίδια, θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα κοινά σημεία που έχουμε με τον «άλλον» και να αντιληφθούμε πόσο δύσκολο είναι να αποβάλλουμε  τα στερεότυπα με τα οποία έχουμε μεγαλώσει. Έχοντας υπόψη μας ότι στη σχολική κοινότητα πολύ συχνά εμφανίζονται αρνητικές αντιδράσεις ως προς τον «άλλο» κι ότι στόχος του σχολείου είναι να διδάξει στους μαθητές να αποδέχονται το διαφορετικό και να συνεργάζονται μεταξύ τους με αφετηρία τις ομοιότητες, θα επιχειρήσουμε να υλοποιήσουμε δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να γίνουν και μέσα στην τάξη, αποβλέποντας στην καλλιέργεια ενός ευνοϊκότερου κλίματος ως προς τους «άλλους», μέσα από τη συνειδητοποίηση των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων που έχουμε. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Για τη συμμετοχή τους σε αυτό, χρειάζεται να φοράνε άνετα ρούχα και ο κάθε συμμετέχων να φέρει στο εργαστήριο ένα «παράξενο» - «διαφορετικό» αντικείμενο.

 

Η Φυλλιώ Νικολούδη είναι νηπιαγωγός-συγγραφέας. Έχει παρακολουθήσει το θεατρικό εργαστήρι του Λ. Κουρετζή, ήταν μέλος θεατρικής ομάδας και εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού επί σειρά ετών. Έχει παρακολουθήσει το θερινό τμήμα για το εκπαιδευτικό δράμα στην Αγγλία (U.C.E) και έχει συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια. Ασχολείται με την εφαρμογή της δραματικής τέχνης στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (διδακτορική διατριβή). Έχει συνεργαστεί με το ΥΠΕΠΘ και το Πανεπιστήμιο Αθηνών ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων».Έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση πιλοτικών προγραμμάτων διαπολιτισμικήςεκπαίδευσης. Έχει διδάξει στο Τ.Ε.Α.Π.Η (στα πλαίσια της απόσπασής της εκεί), το μάθημα «Θεατρικό παιχνίδι και διαπολιτισμική εκπαίδευση Ι & ΙΙ». Έχει κάνει εισηγήσεις σε συνέδρια και, σε συνεργασία με συμβούλους της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εισηγήσεις και εργαστήρια στους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς τους, με θέματα α) την εφαρμογή της δραματικής τέχνης στη σχολική πράξη  β) διαπολιτισμική εκπαίδευση και γ) ανάπτυξη σχεδίων εργασίας. Έχει διδάξει σε ΠΕΚ και σε ΚΚΕΚ. Έχει πάρει μέρος ως επιμορφώτρια σε ημερίδες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης. Μέλος της συντακτικής ομάδας του εκπαιδευτικού περιοδικού «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο» και υπεύθυνη της στήλης των βιβλιοπαρουσιάσεων. Συγγραφέας του βιβλίου: «Το χαρούμενο Λιβάδι» και του «Καλημέρα, φίλε». Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίων για τη διαθεματικότητα και για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Άρθρα της και εργασίες σχετικές με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και με τη δραματική τέχνη έχουν δημοσιευτεί στα εκπαιδευτικά περιοδικά «Ανοιχτό Σχολείο», «Γέφυρες» και «Σύγχρονο  Νηπιαγωγείο».

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Νικολούδη Φυλλιώ
Print

Number of views (1253)/Comments (0)

Αρχείο

«January 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά