Αποτελέσματα αναζήτησης

Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας

Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας

Θεσσαλονίκη, 5/12/2015, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Event date: 12/5/2015 9:30 AM - 12:30 PM Export event

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 & ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)
Είσοδος ελεύθερη

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30
Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας. Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στα θέματα προσφύγων, ιδιαίτερα επιτακτική στις μέρες μας με την έντονη όξυνση του προσφυγικού προβλήματος, σκοπό έχει την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και της στήριξης των ανθρώπων που μετακινούνται για να γλιτώσουν από διώξεις και πολέμους.
Στο εργαστήρι επιχειρείται η ανίχνευση των διαχρονικών χαρακτηριστικών στις μαρτυρίες και τα λογοτεχνικά έργα για παιδιά και νέους που αφηγούνται τη ζωή και τα προβλήματα των προσφύγων, με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση της καθολικότητας που χαρακτηρίζει την προσφυγική εμπειρία. Η μεθόδευση στοχεύει στη βιωματική διερεύνηση της σχέσης μεταξύ ντοκουμέντου και λογοτεχνικής καταγραφής, ως στοιχείων αποτύπωσης της συλλογικής και προσωπικής μνήμης.

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα Π.Τ.Δ.Ε. Διδακτικής της Λογοτεχνίας. Ιδιαίτερα ερευνητικά ενδιαφέροντα και θέματα ενασχόλησης: Θέατρο και Λογοτεχνία, εφηβική λογοτεχνία, ο ξένος: εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, η διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Δημοτικό σχολείο. Μέλος της Ομάδας έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο σχολείο και του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού και εμψυχώτρια ομάδων εκπαιδευτικών σε ποικίλα προγράμματα προώθησης της Λογοτεχνίας και του Θεάτρου στην εκπαίδευση. Εργάζεται από το 1993 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσιεύσεις: Η χρήση της δραματικής μεθόδου σε ένα σύγχρονο μάθημα της ΛογοτεχνίαςΝεανική πεζογραφία Ι, ΙΙ, Θέατρο: Η κωμική και η τραγική σκηνή, εκδ. Τυπωθήτω, Γ. Δαρδανός, Αθήνα 1999, 2000. Το παιχνίδι στη λογοτεχνία, Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2004, Η περιπέτεια της ενηλικίωσης. Η διδασκαλία του εφηβικού μυθιστορήματος στο Γυμνάσιο, συλλογικό έργο, στον τόμο σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία.εκδ. Πατάκης, Αθήνα 2011.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2015
Cities
  • Θεσσαλονίκη
Facilitators
  • Tsarbopoulou Antigoni
Σχολεία
  • 1ο ΓΕΛ Συκεών Θεσσαλονίκης
Print

Number of views (1401)/Comments (0)

Αρχείο

«January 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά