Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 22 (2021)

Issue 22 (2021)

“Education & Theatre Journal”  Issue 22, 2021
Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
 journal@theatroedu.gr / info@theatroedu.gr / ++302106541600
ISSN 1109-821X​

Free access to all Articles in English below

 

 

Download Issue 22 in one pdf here!

 

Introduction & Contents

A note from the Editing Committee

After coronavirus: Global youth reveal that the social value of art has never mattered more
Kathleen Gallagher

Site-specific art in the arts and in aesthetic education - Transformations of the perception of landscapes
Ute Pinkert

Teachers’ participation motivations and satisfaction in a drama in education training
Nassia Choleva, Antonis Lenakakis, Myrto Pigkou-Repousi

From performing heteronomy to devising a theatricality of autonomy. A presentation of an ongoing process of Theatre of the Oppressed, documentary theatre and critical ethnography in a multicultural community in Rome
Christina Zoniou

Eugenio Barba: The tradition of the impossible
Eugenio Barba in conversation with Antonis Diamantis

A stage at the National Theatre of Greece dedicated to youth
Sofia Vgenopoulou in conversation with Katerina Alexiadi

 

Dissertation synopsis
Rebel bodies and affects in movement: Imagining scenes for an indocile pedagogy’
Doctoral dissertation, Universitat Autònoma de Barcelona, Department of Teaching of Musical, Artistic and Corporal Expression – February 2021
Amalia Giannoutsou

 

ISBN
Έτος Έκδοσης
Εκδότης
Print

Number of views (4143)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
27282930
31
1
2
TiM2-Theatre in Mathematics2

TiM2-Theatre in Mathematics2

Online, 2/11/2025 Greek trainers meeting
34
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
56
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 7-9/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
9
10
«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

Διαδικτυακά, 10/11/2025 , Σεμινάριo για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1112
"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

Ικαρία 12/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, ΓΕΛ Αγίου Κηρύκου Ικαρίας
13
14
"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

Ικαρία 14/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, : Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Ραχών Ικαρίας
15
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 15/11/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Ζώη, Ειρήνη Μαρνά
16
1718192021
22
23
24252627
28
#Support_Hara

#Support_Hara

Θεσσαλονίκη, 28-30/11/2025 εργαστήριo για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αγλαΐα Νάκα
29
30
12
«Με λογισμό και μ’ όνειρο»

«Με λογισμό και μ’ όνειρο»

Πάτρα, 2/12/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιούλη Δούβου, Γιώργος Μπεκιάρης
3
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 3/12/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
4567

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά