Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 5 (2004)

Issue 5 (2004)

"Education & Theatre" Journal, Issue 5, 2004

The idea of IDEA is a people’s theatre
Jonothan Neelands, Warwick University, UK

Myth in action: Greek Heritage in the Polish Theatre
Mirosław Kocur,
University of Wroclaw & Cracow Theatre Academy, Poland

Dramatic play: a theoretical approach
Katerina Paplomata, theatre pedagogue, Greece

IDEA International Drama/Theatre Education Association: new ideas-new members
Dan Baron Cohen President IDEA in conversation with Nassia Choleva (TENet-Gr)

Lilo Baur on Theatre de Complicite – searching for a common language
Lilo Baur in conversation with Mary Kaldi

Dream on: a TiE project
Sharon Muiruri, Bournemouth TiE, UK

Creativity and Continuity: Explorations into the Nature of Arts and Refugee Life
Stancil Campbell American University in Cairo, Egypt

The use of Educational Drama in museum education - The Codex Pupureus Petropolitanus
Avra Avdi, Melina Hadjugeorgiou, drama teachers, Greece
(available in Greek, abstract in English)

Playing-Through-Theatre: teaching school subjects
Stelios Vgages,  Playing-Through-Theatre facilitator, Greece
(available in Greek)

 

PhD Abstarcts

“Teaching Greek Language in primary school, through the utilization of dramatization
Simos Papadopoulos, drama facilitator, Greece 

De « jeune public » à « tout public » : analyse du répertoire théâtral francophone pour la jeunesse.
Nicolas Faure , Thèse de doctorat en Arts du spectacle, dirigée par Jean-Pierre RYNGAERT, Paris III – Sorbonne Nouvelle, novembre 2004.

 

Book reviews

"Body, Space, Image" Miranda Tufnell, Chris Crickmay
Mary Kaldi (available in Greek)

"House of Games: making theatre from everyday life"  Chris Johnston
Nassia Choleva (available in Greek)

Ulrike Hentschel/Hans Martin Ritter (ed.):  Entwicklungen und Perspektiven der Spiel- und Teaterpaedagogik. Festschrift fόr Hans-Wolfgang Nickel 
Antonis Lenakakis (available in Greek)

 

 

Έτος Έκδοσης
Print

Number of views (3638)/Comments (0)

Αρχείο

«October 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
29301234
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 4/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Ειρήνη Ζώη, Ειρήνη Μαρνά, Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Γιάννα Τσόκου, Μελίνα Χατζηγεωργίου
5
678
9101112
13141516
R-Lab

R-Lab

Online, 16/10/2025 Partners Kick-off meeting
1718
19
20
2122
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία» - 'Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών'

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία» - 'Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών'

Διαδικτυακά, 22/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ματίνα Γαβριήλογλου
23242526
2728293031
1
2
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 31/10-2/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
34
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
56
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
789

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά