Αποτελέσματα αναζήτησης

«Όταν οι "Μονόλογοι από το Αιγαίο" αξιοποιούνται για προβληματισμό και κριτική σκέψη σε ενήλικους μαθητές…»

«Όταν οι "Μονόλογοι από το Αιγαίο" αξιοποιούνται για προβληματισμό και κριτική σκέψη σε ενήλικους μαθητές…»

Ιωάννινα, 21/3/2017, Δράση σχολείου «Μονόλογοι από το Αιγαίο», ΣΔΕ Ιωαννίνων

Event date: 3/21/2017 12:00 PM - 2:00 PM Export event

Μονόλογοι από το Αιγαίο
Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

 

Ιωάννινα. 21 Μαρτίου 2017. Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων

”'Οταν οι « Μονόλογοι από το Αιγαίο» αξιοποιούνται για προβληματισμό και κριτική σκέψη σε ενήλικους μαθητές…”

Πρόκειται για μία δράση που πραγματοποιήθηκε  στις 21 Μαρτίου 2017, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Δράσης «Μονόλογοι από το Αιγαίο».  Συμμετείχαν 46 εκπαιδευόμενοι και 6 εκπαιδευτικοί με την ευθύνη της εθελόντριας εκπαιδευτικού του σχολείου Χρύσας Μάνθου.

Οι στόχοι της ανωτέρω δράσης ήταν: η ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων στο θέμα των προσφύγων,  η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, κριτικής σκέψης και πιο ολοκληρωμένης γνώσης και  στάσης  στις   ενδεχόμενες στερεοτυπικές τους αντιλήψεις για το θέμα αυτό καθώς και η  συνεργασία, η ομαδικότητα, και η δημιουργικότητα μέσα από τη χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος. Αξιοποιήθηκαν ασκήσεις όπως «ανήκω-δεν ανήκω», «τι με κάνει όμοιο» «ανακριτική καρέκλα», «παγωμένη εικόνα»,  «ένας-ένας τη φορά», «δυναμική εικόνα-ντοκουμέντο», «εξέλιξη των εικόνων».

Τα αποτελέσματα προκύπτουν από την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων στο τέλος της δράσης όταν αποτυπώνουν  στο χαρτί αυτή τους την εμπειρία με λέξεις, προτάσεις, ζωγραφιές, ποιήματα και συναισθήματα όπως:
«Από σήμερα θα σκέφτομαι διαφορετικά για τον πρόσφυγα»,
«Μετά από αυτό, νοιώθω διαφορετικά για τον πρόσφυγα»,
«δεν θέλουμε άλλο ρατσισμό»…

Αποδεικνύεται έτσι ότι  αυτού του τύπου οι τεχνικές διδασκαλίας μετασχηματίζουν και σταδιακά μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγή νοοτροπίας τους ενήλικους εκπαιδευόμενους.  Και αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη  βιωματική προσέγγιση του θέματος, την ενεργοποίησή τους για συνεργασίες, προσεκτική παρατήρηση και συνειδητοποίηση της δυναμικής του κειμένου όταν αφηγούνται την εικόνα  χρησιμοποιώντας την και  ως εργαλείο κατανόησης και κριτικής σκέψης του θέματος που διαπραγματεύονται και όλα αυτά μέσα από μια ευχάριστη  διαδραστική διαδικασία.

Στην προκειμένη περίπτωση η  μαθησιακή βιωματική εμπειρία  «Μονόλογοι από το  Αιγαίο» με τη χρήση τεχνικών εκπαιδευτικού δράματος,  επέτρεψε στους συμμετέχοντες να βιώσουν και να στοχαστούν στις ζωές των προσφύγων, να συνειδητοποιήσουν ότι ποτέ μέχρι τώρα δεν είχαν σκεφτεί το αυτονόητο, σαν να συνέβαινε αυτό κάπου πολύ μακριά τους, να αλλάξουν λίγο τον τρόπο σκέψης τους και να  προσπαθήσουν  να υιοθετήσουν μια στάση αποδοχής τους  με το να τους  σκεφτούν λίγο περισσότερο. Ίσως να ευαισθητοποιήσουν με τη σειρά τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο. Γιατί κατά τον Boal (2009) το «να είσαι πολίτης δεν σημαίνει ότι ζεις σε μια κοινωνία, σημαίνει ότι την αλλάζεις».

Εκπαιδευτικοί:  Γιαννούτσου Θ., Γεωργάκης Κ., Μανταφούνης Ε., Παπακώστα Α., Ζέκας Χ., Φαρμάκη Φ.

Συντονισμός: Χρύσα Μάνθου
Αριθμός συμμετεχόντων: 52

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων 1

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων 3

 

Προγράμματα
  • Μονόλογοι από το Αιγαίο
Year
  • 2017
Cities
  • Ιωάννινα
Σχολεία
  • ΣΔΕ Ιωαννίνων
Print

Number of views (1328)/Comments (0)

Αρχείο

«January 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
303112345
6789101112
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»

Διαδικτυακά, 12/1/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Τζωρτζίνα Κακουδάκη,
1314
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 14/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αχαΐα)
1516
17
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 17/1/2025 Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Θεσσαλονίκη)
18
19
20212223
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 23/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
24
25
26
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 28/1/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς)
293031
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
45678
9

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά