"Education & Theatre" Journal,
Issue 10, 2009
PRENTKI Tim, Close of Play: Can Drama Save the Planet?
KARAVITI Jenny, MERKOURI Natasha, Theatre/Drama and Rhetoric in Education: a potential, purposeful interchange (abstract)
CABRAL Beatriz A.V. Looking for change – towards breaking down habitus
GALANI Maro , BEKIARIS Georgios The impact of the way of watching of shadows’ theatre performance on the creative expression of students in primary school (abstract)
MISOPOLINOU Anna Playing-through-Theatre and theatrical exercises with multi-meaning objects: a method for nursery education (abstract)
TSENE Nadia, LOUTRIANAKI Valia, PERANTONAKIS Αntonis, Theatre/Drama in the new books of lower secondary school in Greece (abstract)
ASSANI Ioanna A study of common grounds between music, visual arts, panting and theatre: “The point” (abstract)
CHOLEVA Nassia, You ..as I: Investigating the “other” through theatre and arts
ADIGUZEL H. Omer The Progress and Current Situation of Creative Drama in the Turkish Education System. One Issue: Preservice Teachers Attitude towards Creative Drama Course
DELAKI Eirini “The curving on the Tree” a theatre & cultural action project in Nepal (abstract)
MARTINEZ Marcos, Teaching and Learning Suzuki Method of Actor Training: One Teacher’s Perspective
PAROUSI Antigoni, Nang Yai. A traditional shadow theatre from Thailand: A performance in Athens (abstract)
KALDI Mary, World Theatre/Drama & Education Day 2008: towards a common vision (abstract)
O'FARRELL Larry Webcast Symposium 2008 on Educating Drama/Theatre Teachers
BARON-COHEN Dan World Alliance for Arts Education (WAAE)
Book reviews
BALDWIN Patrice (reviewed by Gianna Pitouli) «The Primary Drama Handbook»
SNIDER Alfred & SCHNURER Maxwell (reviewed by Valia Loutrianaki) «Many sides, Debate Across the Curriculum» Contributors: Tim Prentki, Jenny Karaviti, Natasa Merkouri, Beatriz Cabral, Maro Galani, Giorgos Bekiaris, Anna Misopoliniou, Nadia Tsene, Valia Loutrianaki, Antonis Perantonakis, Ioanna Assani, Nassia Choleva, Omer Adiguzel, Irini Delaki, Marcos Martinez, Antigoni Parousi, Mary Kaldi, Larry O’Farrell, Dan Baron Cohen, Gianna Pitouli,
Number of views (3595)/Comments (0)
Γραφείο Ηρακλείου-Λασιθίου - εκλογές για Τοπική Συντονιστική Ομάδα
Bucharest and Online, 30/10 - 1/11/2025
Διαδικτυακά, 30/10/2025
Θεσσαλονίκη, 30/10/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Διαδικτυακά, 31/10/2025, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
Θεσσαλονίκη, 31/10-1/11/2025 εργαστήριo για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Μαρνά, Αγλαΐα Νάκα
Θεσσαλονίκη, 1/11/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
Θεσσαλονίκη & Διαδικτυακά 1/11/2025
Καλαμάτα, 1/11/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Διαδικτυακά, 4/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
Αθήνα 7-9/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
Αθήνα, 9/11/2025 παιδαγωγική-συντονιστική συνάντηση Γραφείου Αττικής
Διαδικτυακά, 10/11/2025 , Σεμινάριo για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Ικαρία 13/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες
Διαδικτυακά 13/11/2025,Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»
ΠΑΤΡΑ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2025
"Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες» -Συζητώντας για το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και τους πρόσφυγες στη σχολική τάξη"
Θεσσαλονίκη 21-23/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Πάτρα 21-23/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης, Δημήτρης Κονετάς
«Διαπολιτισμική εκπαίδευση: αποσαφηνίζοντας τις έννοιες και αποφεύγοντας τις ‘παγίδες’»
ΖΑΚΥΝΘΟΣ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2025
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»
Πάμε θέατρο ‘Φάουστ’ (σκην. Άρη Μπινιάρη)
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»