Αποτελέσματα αναζήτησης

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση

Θεσσαλονίκη, 29/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Μάρθα Κατσαρίδου, Koldobika G. Vío

Event date: 11/29/2014 1:30 PM - 4:30 PM Export event

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΔιΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 28-29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΔΡΩΜΕΝΑ

"Εκπαίδευση και Θέατρο: Βιωματικές Δράσεις μέσω του θεάτρου"
στο 1ο Λύκειο Συκεών

Είσοδος ελεύθερη


Β΄ ΚΥΚΛΟΣ 13.30 -16.30

Το Θέατρο-Εικόνα: Από τη σωματική έκφραση στη δραματοποίηση και στη θεατρική παράσταση, Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ., Koldobika GVíoπαιδαγωγός θεάτρου-σκηνοθέτης
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο θα προσεγγίσουμε το Θέατρο-Εικόνα του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Augusto Boal ως αυτόνομη θεατρική τεχνική. Το Θέατρο-Εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με τρεις μορφές: ως εκπαιδευτικό μέσο, ως εργαλείο έρευνας και κοινωνικής παρέμβασης και ως θεατρική παράσταση. Πιο συγκεκριμένα, θα εφαρμόσουμε τεχνικές του Θεάτρου-Εικόνα και με τις τρεις παραπάνω μορφές, προκειμένου να διερευνήσουμε το θέμα της μετανάστευσης. Υλικό του εργαστηρίου θα αποτελέσουν σχετικά ποιήματα, καθώς και οι προβληματισμοί και οι εμπειρίες των συμμετεχόντων. Θα ακολουθήσουμε το σχήμα «δράση-σκέψη-δράση», όπου η σκέψη προκύπτει από τη θεατρική δράση πάνω στο θέμα. Σε ένα πρώτο επίπεδο, αναπτύσσεται ένας εκπαιδευτικός - θεατρικός διάλογος, όπου οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν, να εκφραστούν, να διερευνήσουν το θέμα από άλλες οπτικές και να καταλήξουν σε προτάσεις και δράσεις. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, οι επιλογές των συμμετεχόντων μπορούν να μετατραπούν σε θεατρικό υλικό και συγκεκριμένα στη δραματουργία για το ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης.

Koldobika G. Vío, Παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης.  Μαθητής του Georges La Ferriere (Καναδάς), o Koldobika G. Vío είναι ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα και σεμινάρια. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις με επαγγελματικούς θιάσους και παιδιά. Έχει εργαστεί σε διάφορες χώρες: Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία, Νότιο-Αφρική. Δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε.. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου-Παντομίμας του Κιλκίς. Έχει συνεργαστεί με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε διαφορετικά θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (σχεδιασμός-εμψύχωση). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Μάρθα Κατσαρίδου, Δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ.. Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα σε σχολείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος Σ.Ε.Π. στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου και διδάσκει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Σπούδασε παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας. Υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Goldsmith’s College, University of London. Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. το 2011. Έχει σχεδιάσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα και έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο). Είναι συγγραφέας της μονογραφίας με τίτλο Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος. Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη (Σταμούλης, 2014). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2014
Cities
  • Θεσσαλονίκη
Facilitators
  • Vio Koldo
  • Katsaridou Martha
Print

Number of views (2121)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά