Event date: 8/24/2016 5:30 PM - 8/30/2016 11:00 PM Export event

Θεατροπαίζουμε με σκιές! - Εργαστήρι θεάτρου με σκιές

Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 24-30/8/2016, Συμπληρωματικό εργαστήριο Πήλιο 2016, Γιώργος Μπεκιάρης, Νάσια Χολέβα


 


15η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση 
Πήλιο 24-30/8/2016 Αγ Ιωάννης 
"Όνειρα και Πραγματικότητες - ένα θεατρικό ταξίδι"
και η 7η κατασκήνωση "Νεανικές Θεατρικές Φωνές"


Συμπληρωματικό Εργαστήριο Πήλιο 2016

Θεατροπαίζουμε με σκιές! - Εργαστήρι θεάτρου με σκιές
Εμψυχωτές: Γιώργος Μπεκιάρης, Νάσια Χολέβα

βραδινές ώρες, δηλώσεις συμμετοχής κατά την άφιξη στην Κατασκήνωση 2016

Ελάτε να κρυφτούμε πίσω από το πανί και χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα, χαρτόνια, διαφάνειες, στοιχεία της φύσης αλλά και τα ίδια μας τα σώματα να παίξουμε με κόσμους καινούριους, φανταστικούς και μυστηριακούς. Μουσικές και ήχοι θα μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε συνοδευτικά ηχητικά τοπία. Κι αν μας αρέσει τόσο πολύ που θέλουμε να μοιραστούμε τις δημιουργίες μας, θα περιμένουμε να νυχτώσει για τα καλά και να τις παρουσιάσουμε και σε άλλους!

Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκφραστικής Κίνησης. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. 

Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. με Μaster στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Θέατρο-Εκπαίδευση-Κοινωνική Παρέμβαση). Ως θεατροπαιδαγωγός και εμψυχώτρια έχει δουλέψει με μια μεγάλη γκάμα ομάδων, με διαφορετικές ηλικιακές, μαθησιακές, κοινωνικές, σωματικές και άλλες ιδιαιτερότητες, στα πλαίσια πολύ διαφορετικών δομών της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης (σχολεία, δήμου, κατασκηνώσεις, πολιτιστικά εργαστήρια κτλ). Εργάζεται επίσης ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών γύρω από τη βιωματική μάθηση και τις δυνατότητες χρήσης του θεάτρου στη διδασκαλία οποιουδήποτε διδακτικού αντικειμένου. Επιμορφώνεται τακτικά στη θεατροπαιδαγωγική και την εκπαίδευση γενικότερα (εκπαίδευση ενηλίκων, ειδική αγωγή κτλ) και έχει παρουσιάσει τη δουλειά της με ανακοινώσεις και βιωματικά εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες, συνδιασκέψεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Βραζιλία). Διετέλεσε Γενική Γραμματέας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (2011-14). Είναι μέλος της ομάδας προγραμμάτων του Δικτύου από το 2006, και μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘εκπαίδευση &θέατρο’ από το 2004. Για λογαριασμό του Δικτύου δημιούργησε και υλοποίησε από το 2007 έως το 2014 το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Εσύ όπως κι Εγώ – εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο» σε δεκάδες σχολεία της ανατολικής Αττικής, συμπεράσματα και εκπαιδευτικό υλικό του οποίου συνέγραψε στο ομότιτλο βιβλίο. Το 2014 επιλέχθηκε από την ActionAid Hellas για το Πρόγραμμα προαγωγής του 2ου αναπτυξιακού στόχου της χιλιετίας (καθολική πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) "Send my friend to school", για τις ανάγκες του οποίου ταξίδεψε με άλλους 7 εκπαιδευτικούς στη Ρουάντα. Η έρευνα που διενεργήθηκε σχετικά με ζητήματα παιδείας και εκπαίδευσης, μετατράπηκε στο εκπαιδευτικό υλικό "Ρουάντα: ταξίδι στη χώρα με τους χίλιους λόφους". Το 2015, σε συνεργασία με το Νίκο Γκόβα δημιούργησε και συντόνισε το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;", για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Το 2016 συνεργάζεται ως βασική επιμορφώτρια και Επιστημονική Σύμβουλος του προγράμματος, ενώ έχει επιμεληθεί μέρος του εκπαιδευτικού υλικού "Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες", που αποτελεί βασικό εργαλείο του.