7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»
«Αλληλέγγυα» διδασκαλία της Ιστορίας
Μπρεντάνου Κατερίνα
Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Πειραιά, Φιλόλογος, Θεατρολόγος
Εργαστήριο: 3 ώρες
Εναλλακτική προσέγγιση της διδασκαλίας της Ιστορίας μέσα από ένα διδακτικό μοντέλο που προωθεί την φαντασία, ενισχύει την ενσυναίσθηση και δημιουργεί δεσμούς αλληλεγγύης ανάμεσα σε άτομα και λαούς.
Σκοπός του προτεινόμενου εργαστηρίου είναι να δείξει πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί το θέατρο στη διδασκαλία της ιστορίας και μάλιστα στη διδασκαλία ακανθωδών και συγκρουσιακών ιστορικών θεμάτων, όπως το θέμα της ανταλλαγής πληθυσμών του 1923 και των «χαμένων πατρίδων» ή και το θέμα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο τον Αύγουστο του 1974.
Στο εργαστήριο αυτό, μέσα από την εξατομίκευση των ιστορικών γεγονότων, τη δημιουργία σεναρίων, τον αυτοσχεδιασμό και την “hot chair” τεχνική, θα βιωθεί το αίσθημα της απώλειας για όλους τους εμπλεκόμενους και θα αναδυθούν οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν τότε (και πάντα) οι άνθρωποι που για οποιοδήποτε λόγο αναγκάζονται να ζήσουν ως πρόσφυγες.
Επειδή η ιστορία δεν είναι μία απλή αφήγηση γεγονότων και δεν μπορεί να δράσει καταλυτικά στο σήμερα αν δεν βιωθεί και δε συνδεθεί με τη σημερινή πραγματικότητα θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο οι μαθητές μας να προσεγγίσουν με έναν άλλο τρόπο τα ιστορικά τεκταινόμενα και να αποκτήσουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν το παρελθόν και κατά συνέπεια το μέλλον περισσότερο δημοκρατικά, συνειδητά και με την επίγνωση του ότι σε κάθε περίπτωση αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι τα κοινά αισθήματα των ανθρώπων, η αλληλεγγύη και ο αγώνας για τον προσδιορισμό της ταυτότητας μας, της θέσης μας μέσα στον κόσμο και της ποιότητας της ζωής μας.
Το θέατρο και οι μέθοδοι του δίνουν τα απαραίτητα εργαλεία για αυτού του είδους την προσέγγιση επειδή ακριβώς εμπλέκουν τον μαθητή στη διαδικασία με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο, συναισθηματικά, σωματικά, πνευματικά.
Με τον τρόπο αυτό ο στόχος της δημιουργίας «δεσμών αλληλεγγύης», βασικός σκοπός της φετινής συνδιάσκεψης, υλοποιείται με τον καλύτερο τρόπο.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους, σε φιλολόγους, σε φοιτητές καθώς και σε κάθε άλλον ενδιαφερόμενο να βιώσει την Ιστορία.
Η Κατερίνα Μπρεντάνου γεννήθηκε στον Πειραιά. Είναι πτυχιούχος του Ιστορικού – Αρχαιολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών (1984) και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ίδιου Πανεπιστημίου (1995). Έχει τίτλο Μεταπτυχιακών Σπουδών από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (2000) και είναι διδάκτωρ του ίδιου τμήματος (2010). Εργάζεται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογος από το 1987. Σήμερα είναι Σχολική Σύμβουλος των Φιλολόγων του Πειραιά. Έχει διδάξει (1999-2003) στην Ανώτερη Δραματική σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου Πειραιά, έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής και έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις του Θεατρικού εργαστηρίου Κερατσινίου (1988-1995). Επίσης είναι εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών με ειδίκευση στη χρήση του θεάτρου ως μέσου διδασκαλίας. Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις και εργαστήρια πάνω στο θέμα αυτό σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας (πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και Συνεχούς Επαγγελματικής Κατάρτισης) σε συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες τόσο σε εθνικό όσο και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |