Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 21 (2020)

Issue 21 (2020)

 “Education & Theatre Journal”  Issue 21, 2020
Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
 journal@theatroedu.gr / info@theatroedu.gr / ++302106541600
ISSN 1109-821X​

Free access to all Articles in English below

Download Issue 21 in one pdf here!

 

Introduction & Contents

A note from the Editing Committee

There will be disagreement! Theatre, democracy and the most important skill we can teach our children
Brendon Burns

A way to cope with existence” – Theatre and pedagogy: protocols, techniques and experience
Guido di Palma

Brecht’s theatre aesthetic: The art of living
Tim Prentki

Antigone in Kolkata: Sophocles’s play as a forum theatre performance by Jana Sanskriti 
Nikos Govas

Facilitating and reinforcing democratic values among teachers through Drama in Education 
Nadia Kati, Asterios Tsiaras

Dramatic art in detention facilities in Greece: A research on the perceptions of facilitators in the prisons of Tiryntha and Nafplio 
Magda Vitsou, Alkistis Kondoyianni, Kostas Magos

Redefinition of professional direction and emergence of career interests through Drama in Education techniques in groups of inmates 
Aikaterini Dima, Valentina Michael

Drama Education as a means of promoting inquiry-based learning 
Elissavet Giannopoulou, Asterios Tsiaras, Theodora Papaioannou

“I left, I leave, I will leave… I came to stay: Stories of a refugee child” 
Demetra Socratous

 

Theatre & pandemic
 

Remembering the essence of drama
Robin Pascoe

When public education systems change or are restricted, can theatre still matter in education? “Real” and digital theatre education in Germany in 2020 
Joachim Reiss

An approach of poiesis and praxis in teachers’ education through shadow theatre: Testing online learning 
Antigoni Paroussi

A digital Antigone for the English language: Using Digital Theatre for English literacy in a Second Chance School 
Aikaterini Delikonstantinidou

Utilising performing arts in asynchronous distance education: Teaching proposals for primary schools in the prefecture of Serres, Greece 
Ioannis Poulios

Who will sacrifice themselves for the ailing country? 
Yannis Leontaris in conversation with Christina Zoniou

2100: Tale about Aska or how we predicted the future 
Sanja Krsmanović Tasić in conversation with Mary Kaldi

ISBN ISSN 1109-821X​
Έτος Έκδοσης2020
ΕκδότηςHellenic Theatre/Drama & Theatre Network (TENet-Gr)
Print

Number of views (8039)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά