Αποτελέσματα αναζήτησης

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού

Αθήνα, 10/3/2007, Εργαστήριο, Καλλιόπη Τσαρούχη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 10/3/2007 9:30 πμ - 1:00 μμ Export event


Θέατρο στην Εκπαίδευση

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αθήνα 9, 10 & 11 Μαρτίου 2007

 

«Θεατρική τέχνη και εκπαίδευση: διάλογος με κοινές προθέσεις;»

 

 

Καλλιόπη Τσαρούχη, νηπιαγωγός, εκπαιδευτικός θεάτρου

"Ένα δράμα με αφορμή την ιστορία της γ' δημοτικού, στα πλαίσια μιας διαθεματικής προσέγγισης του αναλυτικού προγράμματος: Δαίδαλος και Ίκαρος στα πλαίσια του Μινωικού πολιτισμού"

 

Με τον όρο "δράμα" αναφερόμαστε στο εκπαιδευτικό θέατρο, θεατρική τεχνική-παιδαγωγική διαδικασία, που χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το δράμα αφορά στο γνωστό μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου. Αναζητά το ανθρώπινο στοιχείο στα πρόσωπα των ηρώων και εξερευνά θέματα όπως η εξορία, η νοσταλγία, ο περιορισμός της προσωπικής ελευθερίας, η κυριαρχία του συναισθήματος και οι συνέπειες. Παράλληλα, και λόγω της ιστορικής τοποθέτησης του μύθου στη Μινωική Κρήτη, εξετάζονται θέματα όπως εξουσία, τέχνη, θρησκεία και καθημερινή ζωή στη Μινωική εποχή. Για την ανάπτυξη του δράματος και την προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων χρησιμοποιούνται βασικές τεχνικές του εκπαιδευτικού θεάτρου (δασκάλα σε ρόλο, προσωπική μαρτυρία, παγωμένες εικόνες, αποκάλυψη σκέψης, κλπ.). Παράλληλα, θα αναφερθούμε σε τεχνικές και δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου θέματος. Το εργαστήριο είναι βιωματικό και οι συμμετέχοντες πρέπει να φορούν άνετα ρούχα.

 

Η Καλλιόπη Τσαρούχη είναι Νηπιαγωγός, απόφοιτος ΤΕΑΠΥ – Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία και εκπαιδευτικός θεάτρου, κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου Μ.Α. από το πανεπιστήμιο του Durham της Βρετανίας, με τίτλο «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας μέσα από το δράμα». Έχει εργαστεί, ως δασκάλα θεατρικής αγωγής σε συνεργασία με ιδιωτικά σχολεία, συλλόγους, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, το τμήμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του  WWF Ελλάς, το Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου κλπ. Έχει διδάξει σε σεμινάρια δράματος για νηπιαγωγούς και δασκάλους. Διδάσκει στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής των ΙΕΚ ΔΟΜΗ (Θεατρικό παιχνίδι και Παιχνίδι).

Print

Number of views (74)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
30
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 2/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
3456
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Κέρκυρα, 6/10/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ2), Μαρία Διβανέ, Φωτεινή Δημουλή
789
10
11
12
13
14
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Κέρκυρα, 14/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
15161718
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Θεσσαλονίκη 18-20/10/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Τζένη Καραβίτη, Ιωάννα Μήτσικα, Χριστίνα Κρίθαρη, Αντονέλλα Χήρα
19
20
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Θεσσαλονίκη 18-20/10/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Τζένη Καραβίτη, Ιωάννα Μήτσικα, Χριστίνα Κρίθαρη, Αντονέλλα Χήρα
21222324252627
28293031123
45678910

Κατηγορίες

Αναζήτηση