logo_desmoi2012

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Προσκεκλημένοι ομιλητές, Ανακοινώσεις, Εργαστήρια, Ομάδες Εργασίας, Δρώμενα
Αθήνα, 23, 24, 25 Νοεμβρίου 2012

 


 

 

Επιστημονική επιτροπή 7ης Διεθνής Συνδιάσκεψης 2012


Joëlle Aden, Λέκτορας Διαπολιτισμικής Γλωσσικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Paris Est Créteil, Γαλλία
 

Η Joëlle Aden είναι Λέκτορας Διαπολιτισμικής Γλωσσικής Εκπαίδευσης. Προΐσταται του Τομέα των Γλωσσών στο IUFM (Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Δασκάλων) του Πανεπιστημίου Paris Est Créteil στη Γαλλία, όπου συντονίζει την επιμόρφωση φοιτητών Σύγχρονων Γλωσσών και επιμορφωτών. Επίσης, διευθύνει την ερευνητική ομάδα ALDIDAC (Γλωσσολογική και Διδακτική Προσέγγιση στην Πολιτιστική Διαφορετικότητα), η οποία λειτουργεί μέσα στο πλαίσιο του CICC (Συγκριτικοί Πολιτισμοί και Πολιτιστικές Ταυτότητες) στο Πανεπιστήμιο Cergy Pontoise.

Η έρευνά της εστιάζει στην διαπολιτισμική επικοινωνία καθώς και στη σύνδεση των πολιτισμών μέσω των τεχνών για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και αναπτύσσει ένα γνωστικό πλαίσιο αναφοράς για τις σύγχρονες γλώσσες το οποίο στηρίζεται στη θεωρία της αναπαράστασης και κυρίως στις έννοιες της ενσωμάτωσης και της ενσυναίσθησης στην επικοινωνία. Κατά το διάστημα 2001 με 2009 ήταν εκπαιδευτική σύμβουλος στη Drama Ties Theatre Company (Θεατρική Ομάδα Δεσμοί Δράματος), μια διεθνή ομάδα η οποία αναπτύσσει προγράμματα δημιουργικής εκπαίδευσης και έχει έδρα το Παρίσι.

Cruz Hugo, ψυχολόγος, κοινωνικό θέατρο, Πορτογαλία
 

Ο Hugo Cruz (Πορτογαλία) είναι ψυχολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στην ψυχολογία της οικογένειας, στη σεξουαλικότητα και στο Κοινωνικό θέατρο. Είναι δημιουργός της ομάδας «PELE» για το θέατρο του καταπιεσμένου στο Πόρτο. Δουλεύει σε διάφορα κοινωνικά προγράμματα για την πρόληψη με παιδιά κοινωνικά αποκλεισμένων περιοχών, για τη βία στην οικογένεια και για το AIDS, χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του κοινωνικού θεάτρου. Διδάσκει ψυχολογία και κοινωνικό θέατρο σε τμήματα μεταπτυχιακών σε Πανεπιστήμια της Πορτογαλίας.

Corrales Juanjo, Διευθυντής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας του Δήμου Κιλκίς

Ο Juanjo Corrales γεννήθηκε το 1963 στο Bilbao, στη Χώρα των Βάσκων. Απόφοιτος της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Bilbao εξειδικεύτηκε στην Παιδαγωγική της Έκφρασης. Με διετή κρατική υποτροφία έκανε έρευνα σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και εκπόνησε το μεταπτυχιακό του με θέμα την εμψύχωση εφήβων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο πλαίσιο κοινωνικών και πολιτιστικών δράσεων. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και παραγωγός παιδικού και οικογενειακού θεάτρου από το 1980. Από το 1986 έχει εργαστεί ως Ειδικός Σύμβουλος σε Ευρωπαϊκά Αναπτυξιακά Προγράμματα για τον πολιτισμό, τη νεολαία, την επαγγελματική κατάρτιση και την κοινωνική αλληλεγγύη. Είναι παραγωγός καλλιτεχνικών προγραμμάτων και πολιτιστικών πρωτοβουλιών. Από το 1999 διευθύνει το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας του Δήμου Κιλκίς ενώ από το 2007 το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας Κύπρου.

 

Φιλίππογλου Κώστας, ηθοποιός

Ο Κώστας Φιλίππογλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς δασκάλους από τον Πήτερ Μπρούκ την Αριάν Μνουσκίν και την Theatre de complicite. Από το 1985 εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός έχοντας συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές. Έχει δουλέψει στο θέατρο "Τεχνοχώρος", με την ομάδα "Θέαμα" του Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο "Αμόρε" με το "Θέατρο του Νότου" και σε πολλά άλλα. Τα τελευταία οκτώ χρόνια δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με την θεατρική ομάδα "Complicite" και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την Ευρώπη και τις Η Π Α. Έχει παίξει στο έργο "mnemonic", που ξεκίνησε να παίζεται το 1999 και συνεχίστηκε μέχρι το 2003. Με αυτό το έργο έπαιξε στο National Theatre του Λονδίνου και σε θέατρα της Αγγλίας, της Ευρώπης και της Ν. Υόρκης. Από το 2004 έως το 2006 έπαιζε στο έργο του Σαίξπηρ "measure for measure" για το National Τheatre του Λονδίνου καθώς και σε θέατρα της Ευρώπης και της Ινδίας. Έχει επίσης συμμετάσχει σε ερευνητικά workshops της ομάδας για άλλες της παραγωγές. Το 2005 έπαιξε στην παράσταση "Beauty and the Beast", σε σκηνοθεσία John Wright, στον καθεδρικό ναό του Κόβεντρυ. Από το 1997 εργάζεται και ως δάσκαλος θεάτρου. Με αυτήν την ιδιότητα στην Ελλάδα έχει διδάξει: ως επίκουρος καθηγητής στο θεατρικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών, στη δραματική σχολή «Αρχή» της Ν Καρά, στα σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας για το θέατρο στα σχολεία, καθώς και σε οργανωμένα εργαστήρια με συμμετέχοντες ηθοποιούς ή σπουδαστές. Στο εξωτερικό έχει διδάξει θέατρο στο Λονδίνο, σε σχολεία, δραματικές σχολές και στα εργαστήρια που διοργανώνει η complicite. Στο Ισραήλ, δίδαξε στο ΜΑΤΑΝ, ειδικό σχολείο καλών τεχνών. Στη Νέα Υόρκη έχει διδάξει στο Lee Strasberg institute, στο Actor's studio και στο Actor's center καθώς και στο ανοιχτό εργαστήρι που διοργάνωσε η complicite την άνοιξη του 2001. Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στην ταινία "Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι" και παράλληλα επιμελήθηκε την κίνηση στις σκηνές του πλήθους. Το 2003 σκηνοθέτησε για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την "Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων" και το 2006 τον "Οδυσσεβάχ" για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.

Τσελφές Βασίλης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ο Βασίλης Τσελφές είναι καθηγητής της Φυσικής και της Διδακτικής της στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δημοσιεύσει, μόνος και σε συνεργασία, άρθρα στην περιοχή της Φυσικής Στερεού Σώματος και στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Μερικοί τίτλοι από τις πιο πρόσφατες δουλειές του είναι: «Δοκιμή και πλάνη: το εργαστήριο στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών», Νήσος (2002), “Science Education in the Knowledge Based Society” (co-ed), Kluwer (2003), “Cultural obstacles in the science learning process: The case of the Greek elementary education” (2003), “Knowledge in the new technologies” (co-ed), Peter Lang (2005), “Crossing Cultural Borders between Science and Shadow Theatre: the Case of Light Part I & II” (2006, 2007), “Science and Theatre Education: A Cross-disciplinary Approach of Scientific Ideas Addressed to Student Teachers of Early Childhood Education (2009), “Η εικονικότητα της εκπαιδευτικής πράξης και η περίπτωση της διδασκαλίας-μάθησης των Φυσικών Επιστημών” (2010).

Παρούση Αντιγόνη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Αθηνών
 

Η Αντιγόνη Παρούση είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το αντικείμενό της είναι: Παιδαγωγική της Θεατρικής Έκφρασης. Είναι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, μεταπτυχιακές σπουδές στη σκηνοθεσία της μαριονέτας και διδακτορικό στο Θέατρο της Κούκλας στη Θεατρική Ακαδημία της Σόφιας. Από το 1976 ασχολείται με το κουκλοθέατρο· δούλεψε για δεκαπέντε χρόνια στο κουκλοθέατρο Αθηνών «Ο Μπαρμπα-Μυτούσης» και συμμετείχε με παραστάσεις σε διεθνή φεστιβάλ μαριονέτας. Οργανώνει το Διεθνές Φεστιβάλ Μαριονέτας στην Ύδρα και διευθύνει την ομάδα κουκλοθέατρου «Το Γκρι Κουτί». Τιμήθηκε με το διεθνές βραβείο “Michael Meschke”, για τη συμβολή της στην ανάπτυξη και ανανέωση της τέχνης του κουκλοθέατρου (12/07/2006).

Παπαδαμάκη Αποστολία, χορογράφος

Η Αποστολία Παπαδαμάκη γεννήθηκε το 1967 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από τα ΤΕΦΑΑ Θεσ/νίκης και την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη με υποτροφίες του Ιδρύματος Ωνάση, Ιδρύματος Γουλανδρή και Merce Cunningham (1993-95). Από το 1992 ως το 2002 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας χορού sinequanon και καλλιτεχνική διευθύντρια από το 1996 έως το 2002. Στο διάστημα αυτό χορογράφησε επτά έργα (TransmutationsJardenBuster Keaton, Έρως και Ψυχή κ.ά.), τα οποία παρουσιάστηκαν στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ιταλία, τη Φινλανδία, την Κύπρο και τη Δανία. Με στόχο την πολιτιστική ανταλλαγή μεταξύ Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, διοργάνωσε δυο ευρωπαϊκά προγράμματα, το Travelogue (1997) και το ΤαχυΔρόμιο(1999). Καλεσμένη του Βέλγου σκηνοθέτη-visual artist Jan Fabre συμμετείχε ως performer στα έργα I am Blood (2001) και History of Tears (2005) στο Festival d' Avignon. Το καλοκαίρι του 2002 σκηνοθέτησε τη λυρική τραγωδία του Γιώργου Κουρουπού Ιοκάστη. Είναι μέλος της ΙΕΤΜ (Informal European Τheater Meeting). Το Σεπτέμβρη του 2002 αποχώρησε από τη sinequanon και ίδρυσε το χοροθέατρο quasistellar με στόχο την έρευνα και τον πειραματισμό πάνω στις νέες τεχνικές χορού και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται με τη μουσική, τα εικαστικά, τα νέα μέσα, τη θεατρική πράξη, τη διάδραση με το κοινό (συμμετοχή στα φεστιβάλ Fabricca Ευρώπη, Julidans, Aerowaves, Nadine κ.ά.) Έχει συνεργαστεί ως χορογράφος σε θεατρικές παραστάσεις και σε παραστάσεις όπερας με το Εθνικό Θέατρο, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Αμφιθέατρο Σ. Ευαγγελάτου, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το ΚΘΒΕ, την Brooklyn Academy of Music, την Opera of Ankara, το Tanec Praha, το Zodiak Center for New Dance, Helsinki, το Lyon Opera Amphitheater, το Centre Culturel Aragon, Paris. Το Σεπτέμβρη του 2004 χορογράφησε την τελετή έναρξης των 12ων Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Είναι πρόεδρος του Δ.Σ. της Κρατικής Σχολής Χορού και μέλος του συμβουλίου του Κέντρου Αρχαίου Δράματος. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα σεμινάριά του.

O'Toole John, Ομότιμος Καθηγητής Melbourne University, Αυστραλία
 

Ο John O’ Toole είναι πρόεδρος του Τμήματος Εκπαίδευσης μέσω των Τεχνών στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης. Υπήρξε καθηγητής Εφαρμοσμένου Θεάτρου στο Πανεπιστήμιο Griffith του Brisbane. Περισσότερο από 30 χρόνια διδάσκει και ασχολείται έμπρακτα με το θέατρο στην εκπαίδευση, το εφαρμοσμένο θέατρο και το θέατρο στην κοινότητα. Δουλεύει με όλες τις ηλικιακές ομάδες και σε όλες τις ηπείρους. Έχει γράψει κι έχει συνεργαστεί στη συγγραφή πολλών από τα πιο δημοφιλή και ευρέως χρησιμοποιούμενα επιστημονικά βιβλία και διδακτικά εγχειρίδια σ’ αυτόν τον τομέα, συμπεριλαμβανομένου και του πρώτου βιβλίου Theatre in Education (1977). Ακολουθούν τα Dramawise (με τον Brad Haseman, 1987), The Process of Drama (1992), Pretending to Learn (με την Julie Dunn-καλύτερο αυστραλέζικο διδακτικό εγχειρίδιο 2002), Cooling Conflict (με τον Bruce Burton, 2005) και Doing Drama Research (2006). Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα κινεζικά, τα ιταλικά και τα δανέζικα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Drama Australia, του Drama Queensland και του IDEA. Συνεργάστηκε στη διοργάνωση του δευτέρου παγκόσμιου συνεδρίου του IDEA στο Brisbane (1995) και διετέλεσε διευθυντής εκδόσεων του IDEA κατά το διάστημα 1995-2004. Το 2001 τιμήθηκε με το Βραβείο Δια Βίου Έρευνας (Lifetime Research Award) της Αμερικανικής Ένωσης για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (American Alliance for Theatre and Education-AATE). Είναι επίσης θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης.

O'Farrell Larry, Καθηγητής Queen's University, UNESCO Chair in Arts and Learning, Καναδάς

Ο Larry O' Farrell είναι πρόεδρος της UNESCO για τις Τέχνες και την Εκπαίδευση και καθηγητής Θεάτρου και Τεχνών στην Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Queen's του Καναδά. Έχει πολλές δημοσιεύσεις σε διάφορους τομείς του επιστημονικού του πεδίου καθώς και συμμετοχές ως βασικός ομιλητής και ως εμψυχωτής εργαστηρίων σε πολλά εθνικά και διεθνή συνέδρια. Ως συντονιστής του προγράμματος για τη Δια Βίου Επιμόρφωση Καθηγητών στο Πανεπιστήμιο Queen's, έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό εξ αποστάσεως μαθημάτων για καθηγητές. Είναι ο συντονιστής μιας ιδιαίτερα σημαντικής πρωτοβουλίας στο Υπουργείο Παιδείας που αφορά το σχεδιασμό του αναλυτικού προγράμματος στην επαρχία του Ontario. Αυτόν τον καιρό ασχολείται με δύο διεθνή ερευνητικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση, ένα με θέμα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ένα με θέμα τη δημιουργικότητα. Το πιο πρόσφατο βιβλίο του έχει τίτλο Issues in Arts Education in Latin America (από κοινού επιμέλεια με τη Δρ. Rachel Mason). Υπήρξε πρόεδρος του IDEA (International Drama/Theatre and Education Association) για έξι χρόνια. Με την ιδιότητα αυτή, συντόνισε μια διεθνή ομάδα επιλεγμένων ειδικών από το βόρειο και το νότιο ημισφαίριο, που σκοπό είχε να παρέχει υποστήριξη στη δουλειά των καθηγητών δράματος/θεάτρου και των παιδαγωγών των τεχνών σε όλη την υφήλιο. Τώρα διανύει τη δεύτερη θητεία του ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής του IDEA. Με την ιδιότητα του προέδρου της UNESCO για τις Τέχνες και την Εκπαίδευση, μοιράζεται επίσης την προεδρία του Εθνικού Συμποσίου Τεχνών και Παιδείας και την προεδρία της οργανωτικής επιτροπής του Τμήματος Εκπαίδευσης για το PS 2009, ένα εθνικό συνέδριο για τη βιωσιμότητα της ειρήνης. Τέλος, είναι συντονιστής δύο διαδικτυακών συμποσίων.

Oddie David, σκηνοθέτης, ηθοποιός, Ειδικός Ερευνητής Πανεπιστήμιο Πλύμουθ, Ηνωμένο Βασίλειο


Ο David Oddie Ειδικός Ερευνητής Πανεπιστήμιο Πλύμουθ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δίδαξε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δούλεψε ως ηθοποιός, και στη συνέχεια ίδρυσε το θεατρικό οργανισμό Plymouth Barbican Theatre Company και τον καλλιτεχνικό εκπαιδευτικό οργανισμό Barefoot του Πλύμουθ. Το 1999 σχεδίασε το προπτυχιακό πρόγραμμα θεατρικών σπουδών για το Πανεπιστήμιο του Πλύμουθ St. Mark and St. John (UCP Marjon), στο οποίο και δίδαξε. Το 2004 σχεδίασε και άρχισε να εφαρμόζει το πρόγραμμα ARROW - Art: a Resource for Reconciliation Over the World (Τέχνη: μια Δύναμη Συμφιλίωσης ανά τον Κόσμο), το οποίο ο υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Αρχιεπίσκοπος Ντέσμοντ Τούτου χαρακτήρισε ως «συναρπαστικό και άκρως επίκαιρο». Με το πρόγραμμα ARROW δούλεψε μεταξύ άλλων στη Δυτική Όχθη, στο Κόσσοβο, στη Σιέρα Λεόνε και στη Νότια Αφρική. Το 2006 έλαβε το βαθμό του National Teaching Fellow της Ακαδημίας Ανώτερης Εκπαίδευσης της Βρετανίας, ενώ το 2008 του απονεμήθηκε ο τιμητικός τίτλος MBE (Member of the Order of the British Empire) για τις υπηρεσίες και το έργο του. Αντλώντας από την πολύπλευρη εμπειρία του σχεδίασε και ένα πιλοτικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα για το UCP Marjon με τίτλο «Δημιουργικός μετασχηματισμός των συγκρούσεων μέσα από τις τέχνες». Αυτήν την περίοδο αναπτύσσει μια νέα πρωτοβουλία, το Συνέδριο INDRA - IΝternational Development of Reconciliation through the Arts (Πρωτοβουλία για την Ανάπτυξη της Διεθνούς Συμφιλίωσης μέσω των Τεχνών).

Μπινιάρης Γιώργος, ηθοποιός, δάσκαλος θεάτρου
 

Ο Γιώργος Π. Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Θέατρο σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου και στην Κινηματογραφική Σχολή Ε. Χατζίκου. Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο του Λεωνίδα Τριβιζά, το Χοροθέατρο Ροές, το Θέατρο Σφενδόνη, και το Απλό Θέατρο. Ως σκηνοθέτηςσυνεργάστηκε με τα Δημοτικά Θέατρα Λουτρακίου, ΚαστοριάςκαιΝαυπλίου και με τοΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο. Σκηνοθέτησε τα έργα: "Ερωτόκριτος" του Β. Κορνάρου, "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" του Σαίξπηρ, "Ο ματωμένος γάμος" του Φ. Γκ. Λόρκα, "Τα ρόδα της αυγής" του Αλέξ. Παπαδιαμάντη, "Των ερώτων τα θαύματα", θεατρική σύνθεση, "Ο Φιάκας" του Δ. Μισιτζή, "Η σονάτα του σεληνόφωτος" του Γ. Ρίτσου κ.α.. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος θεάτρου συνεργάστηκε με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, όπως η Δραματική Σχολή Μορφές-Εμπρός, το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη Σπάρτης, το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Λετονίας στη Ρίγα. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Ίδρυσε την καλλιτεχνική εταιρεία "Μυθολογία" για το θέατρο, το μύθο και τον ποιητικό λόγο (1994-1998). Είναι ιδρυτικό μέλος της θεατρικής εταιρείας "Αντίλαλοι", με πρώτη παραγωγή Σοφοκλέους "Αντιγόνη", παράσταση βασισμένη στην αρχαία μετρική (2007-2008).

Μόσχος Γιώργος, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Ο Γιώργος Μόσχος είναι Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957 και σπούδασε Νομικά στην Αθήνα και Εγκληματολογία στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας, εκπαίδευσης ενηλίκων, εργασίας με νέους και θεατρικής δουλειάς με παιδιά. Από το 1984 δούλεψε στην Ελλάδα για την υποστήριξη των δικαιωμάτων των παιδιών, την πρόληψη του κοινωνικού αποκλεισμού των νέων, τη νεανική εμψύχωση και επανένταξη, τη θεατρική έκφραση των παιδιών και την εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι συνιδρυτής της μη κυβερνητικής οργάνωσης ΑΡΣΙΣ (Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων) και έχει δραστηριοποιηθεί σε πολλά ευρωπαϊκά προγράμματα και δίκτυα. Το 2006 εκλέχθηκε πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Συνηγόρων του Παιδιού. Έχει γράψει βιβλία και άρθρα για τα δικαιώματα των παιδιών και των νέων.

Λενακάκης Αντώνης, Λέκτορας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
 

Ο Αντώνης Λενακάκης είναι  Λέκτορας Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.  Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Διπλωματούχος Παιδαγωγός (Dipl. Päd.) του Πανεπιστημίου Έσσεν Γερμανίας, θεατροπαιδαγωγός της Σχολής Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Βερολίνου και Διδάκτορας Φιλοσοφίας (Dr. phil.) της Σχολής Επιστημών Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών του ίδιου Πανεπιστημίου.  Έχει διδάξει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και, παράλληλα, Θεατροπαιδαγωγική, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (Π.Τ.Δ.Ε., Διδασκαλεία Π. & Δ.Ε., Πρόγραμμα «Εξομοίωση»), στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Π.Τ.Π.Ε.), στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Π.Τ.Δ.Ε. και Διδασκαλείο Δ.Ε.), και έχει εμψυχώσει, στο πλαίσιο επιμορφωτικών σεμιναρίων, πλήθος θεατροπαιδαγωγικών εργαστηρίων και εργαστηρίων αισθητικής διαπαιδαγώγησης με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συμμετείχε στην ομάδα Εμπειρογνωμόνων για τη σύνταξη Προγραμμάτων Σπουδών για το «Νέο Σχολείο» στο πεδίο «Πολιτισμός-Τέχνες» και στην ομάδα Εμπειρογνωμόνων Εκπαιδευτικής Πρακτικής και Εφαρμογών για την Παραγωγή Επιμορφωτικού Υλικού και την Επιμόρφωση Επιμορφωτών του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενώ μελετήματά του βρίσκονται σε ελληνικά και ξένα περιοδικά.

Κουρετζής Λάκης , παιδαγωγός, σκηνοθέτης, συγγραφέας
 

Ο Λάκης Κουρετζής σπούδασε Ψυχολογία της Παιδαγωγικής,  Αισθητική Αγωγή  και έκφραση του παιδιού, Θέατρο - Παιδαγωγική θεάτρου,  Ψυχοδυναμική του ηθοποιού, Σημειολογική- αισθητική ανάλυση θεατρικής πράξης (Αυστρία, Γερμανία και Ελβετία). Τα  θέματα αυτά συνεχίζει να ερευνά και να παρακολουθεί την εφαρμογή και την εξέλιξη τους στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Εργασιακή Εμπειρία - Διδασκαλία: Δημιουργός και εισηγητής του θεατρικού παιχνιδιού στην Ελλάδα το οποίο άρχισε να παρουσιάζει από το 1976. Επίτιμος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει στο Μαράσλειο, Δ.Δ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Διευθυντής Σπουδών - βασικός εμψυχωτής  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΟΥ – ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. Εργαστήρια διαρκούς εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, θεατρολόγων, ηθοποιών, κ.α. σε Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα θεάτρου του Α.Π.Θ , Σεμινάρια, διημερίδες Σχολικών συμβούλων, Εκπαιδευτικών φορέων, κ.α. Ερευνητικά εργαστήρια της Εταιρείας Σπουδών Σχολής Μωραΐτη και  Πανεπιστημίου Αθηνών ( τμήμα Φ.Π.Ψ. ), Θεατρικά εργαστήρια ηθοποιών – εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού στη Γαλλία,  Θεατρικό παιχνίδι παιδιών γαλλικών σχολείων στο θέατρο AINU της Βαλανσιάν, στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Βρυξελλών και Κύπρο. Συνεργάτης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, μέλος σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων και της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής του προγράμματος “ ΜΕΛΙΝΑ” των Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού. Ως σκηνοθέτης έχει ανεβάσει περισσότερα από 80 έργα του ελληνικού και παγκόσμιου δραματολογίου, συνεργαζόμενος με διάφορους θιάσους και ομάδες ΔΗΠΕΘΕ, κ.α. Έχει τιμηθεί με το βραβείο σκηνοθεσίας ΔΗΜ.ΡΟΝΤΗΡΗ. Ιδρυτικό μέλος με την Ξένια Καλογεροπούλου, Άλκη Ζέη,  Ζωρζ Σαρρή, Δημ. Ποταμίτη, κ.α. του ελληνικού κέντρου της ASSITEJ. Θεατρικά κείμενα ανεβασμένα από θιάσους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό( Θέατρο ΣΤΟΑ, ΠΑΡΟΔΟΣ, ΘΕΑΤΡΟ ΗΜΕΡΑΣ, ΑΠΛΕΤΟΙ ΚΗΠΟΙ, ΔΗΠΕΘΕ, Θέατρο AINU _ PARIS και WIEN.) Το 1995 εξελέγει στην Γαλλία Πρόεδρος της Association Europeane du Theatre d’ Enfants.  Ιδρυτικό μέλος της Εταιρεία Καλλιτεχνικής Παιδευτικής Έκφρασης  Θέατρο της Ημέρας με την Μάγκυ Μοντζολή. Βιβλία: “ Με την Μαντώ στην λιακάδα” ( εκδ. ΜΠΑΚΟΜΙΧΑΛΗ), “ Το μικρό μας περιβολάκι” ( εκδ. ΓΝΩΣΗ), “Το θέατρο για παιδιά στην Ελλάδα|” (εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ), “ Θεατρικό Παιχνίδι – Παιδαγωγική Πρακτική και Θεατρολογική Προσέγγιση” ( εκδ. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ), ΥΠ.Ε.Π.Ο _ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο “ Θεατρική Αγωγή Ι’ ( βιβλίο για το δάσκαλο), ( εκδ. Ο.Ε.Δ.Β ), “ Στην αρχή ένα Γραμ… Μόνο” ( εκδ. ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ), “ Το Θεατρικό Παιχνίδι και οι Διαστάσεις του” ( εκδ. ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ). Περισσότερες πληροφορίες για τον Λάκη Κουρετζή και το έργο του: THE WORLD ENCYCLOPEDIA OF CONTEMPORARY THEATER (EUROPE). Children’s Theater in Greece by Konstantza Georgakaki Project MUSE, Published by The Jones Hopkins University Press

Αρβανιτάκης Κωνσταντίνος, σκηνοθέτης, τ. Πρόεδρος Ελληνικού Κέντρου Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου

Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης είναι διπλωματούχος σολίστ του Ωδείου Αθηνών στο φλάουτο, και πτυχιούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (κλασική φιλολογία), του New York University (κινηματογράφος) και του University of California (Master of Fine Arts στη σκηνοθεσία θεάτρου). Έχει πάνω από τριάντα παραγωγές στο ενεργητικό του σε διάφορες πολιτείες της Αμερικής, στις οποίες συγκαταλέγονται δικές του μεταφράσεις ή διασκευές κειμένων των Σοφοκλή, Ευριπίδη, Brecht, Mishima, Beckett, Cocteau, Lorca, Genet, Pinter, Rimbaud, Müller, Poe, Yourcenar, καθώς και έργα πολλών νέων Αμερικανών συγγραφέων. Στον ελληνικό χώρο σκηνοθέτησε σε δικές του διασκευές και μεταφράσεις τα έργα: Το τέλος του οίκου των Άσερ και Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μιά ώρα για το Θέατρο του Νότου, Ιστορίες αιδοίου στο θέατρο Αυλωνίτη, Ο Καβαλάρης του χιονιού για τη Θεσσαλονίκη / Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και Cabaret στο Βεάκη. Σε δικές του μεταφράσεις τα Πώς έμαθα να οδηγώ για το Απλό Θέατρο, Η κατάρα της Ίρμα Βεπ στο Ήβη, Η Ψευδαίσθηση και Αχαρνής για το Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, Ένα καινούριο κόκκινο στο Πόρτα, Proof στο Μουσούρη, Το καλό της χώρας μας στον Τεχνοχώρο υπό Σκιάν, Από ‘δώ και πέρα και Ήταν όλοι τους παιδιά μου στο Κ.Θ.Β.Ε, Hysteria στο Βρετάνια, και Το ημέρωμα της Στρίγγλας στο Εθνικό Θέατρο. Στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη ανέβασε το Υπηρέτης δυό αφεντάδων, για τον Θ.Ο.Κ. πάλι τα Αμερικάνικος βούβαλος και Βαβυλωνία, στο θέατρο Αποθήκη το Σεσουάρ για δολοφόνους, στο Από Μηχανής τους Σιδεράδες, στο Κ.Θ.Β.Ε. τα Αρκαδία, Δον Κάρλος και Με τα παιδιά της πιάτσας, στο Ιλίσια το Μοιραίο προαίσθημα, στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον…,στο θέατρο Ροές το Μιά τρελή μέρα, στο Θέατρο Τέχνης Τα μάτια τέσσερα, στο Κιβωτός Τα κορίτσια του ημερολογίου, στο Επί Κολωνώ το Φύλλα της και στο Εθνικό Θέατρο το Πυρκαγιές. Έχει διδάξει υποκριτική στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει χρηματίσει πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και είναι διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών.

Θοδωρής Αμπαζής, Συνθέτης και σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Με υποτροφία από το "Ίδρυμα  Α. Ωνάσης”, σπούδασε σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας στη Μουσική Ακαδημία της Ουτρέχτης (1989-1993). Παράλληλα συνεργάστηκε με την Ακαδημία Θεάτρου της Ουτρέχτης σε μουσικοθεατρικές παραγωγές και σεμινάρια (1989-1993).
Το 2006, του απονεμήθηκε από το Μουσείο Θεάτρου το βραβείο «Δημήτρης Μητρόπουλος» για τη μουσική του στις παραστάσεις «Όνειρο» και «Οι τρεις αδελφές- Ut Consecutivum».
Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συμπόσια και σεμινάρια για τη μουσική, το θέατρο και το μουσικό θέατρο.
Έργα του έχουν παιχτεί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και στις Η.Π.Α. από διάφορα μουσικά σύνολα, ενώ έχει συνεργαστεί με χορογράφους, σκηνοθέτες, ποιητές και εικαστικούς καλλιτέχνες. Έχει συνθέσει Όπερα, Ορατόριο, Κοντσέρτο για βιολί και Ορχήστρα, Χορωδιακή μουσική, μουσική δωματίου, ηλεκτρονική μουσική.
Στην Ελλάδα έχει συνθέσει μουσική για πολλές θεατρικές παραστάσεις (μ.α. «Ο Ηλίθιος», «Βασιλιάς Λήρ», «Καβαλλάρηδες στη θάλασσα»). Τέλος, έχει σκηνοθετήσει πολλές θεατρικές παραστάσεις, τις περισσότερες με την Ομάδα Μουσικού Θεάτρου OΠERA, της οποίας είναι συνιδρυτής.

 

Nickel Hans-Wolfgang, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Βερολίνου, Γερμανία
 

Ο Prof. Dr. Hans-Wolfgang Nickel γεννήθηκε το 1933 στο Ντόρτμουντ της Γερμανίας. Σπούδασε θεατρολογία, γερμανική φιλολογία, παιδαγωγικά, ιστορία πολιτισμού στο Σάαρμπρουκεν, στο Βερολίνο, στο Παρίσι και στη Βιέννη. Διδάκτορας θεατρολογίας στη Βιέννη (1960), εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Βερολίνο (1961), λέκτορας στην Παιδαγωγική Ακαδημία Βερολίνου (1964), εμπνευστής του «εκπαιδευτικού δράματος», καθηγητής Θεατροπαιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Καλών Τεχνών Βερολίνου (από το 1981) και ιδρυτής του Τμήματος Θεατροπαιδαγωγικής στο ίδιο πανεπιστήμιο. Πρόεδρος της ένωσης εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου στην εκπαίδευση στο Βερολίνο (1983-1992). Πρόεδρος της γερμανικής ένωσης εκπαιδευτικού δράματος και θεάτρου στην εκπαίδευση (1987-1993). Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών Βερολίνου (1985-1989). Συνεργασίες με φορείς και πανεπιστήμια σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία,  Τουρκία, Ισραήλ, Σιγκαπούρη, Κίνα, Η.Π.Α., Λατινική Αμερική, Μανίλα και Μπανγκόκ. Συνεργάτης της AITA/IATA. Πολλές δημοσιεύσεις για παιχνίδι, θεατρικό παιχνίδι, κούκλα, μάσκα, θεατροπαιδαγωγική. Από το 1970 γράφει συστηματικά κριτικές για το παιδικό και νεανικό θέατρο στο μηνιαίο περιοδικό Berliner Lehrerzeitung. Πρόσφατες δημοσιεύσεις: α) Hoffmann, K./Krieger, U./Nickel, H.-W. (επιμ.): Masken – eine Bestandsaufnahme mit Beiträgen aus Pädagogik, Geschichte, Religion, Theater, Therapie (Μάσκες – καταθέσεις από την Παιδαγωγική, την Ιστορία, τη Θεολογία, το Θέατρο, τη Θεραπεία). Βερολίνο: Schibri 2004. Β) Dörger, D./Nickel, H.-W.: Spiel- und Theaterpädagogik studieren (Σπουδάζοντας  Θεατροπαιδαγωγική). Βερολίνο: Schibri 2005. Γ) Dörger, D./Nickel, H.-W.: Improvisationstheater. Das Publikum als Autor. Ein Überblick (Αυτοσχεδιαστικό θέατρο. Το κοινό ως συγγραφέας). Βερολίνο: Schibri 2008. Δ) Nickel, H.-W.: Regie: Thema und Konzept  (Σκηνοθεσία: Ερμηνεία και Πρόθεση). Βερολίνο: Schibri 2009 (2η έκδ.).

Τζαμαργιάς Τάκης, σκηνοθέτης, Παιδαγωγικό Τμήμα Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο Τάκης Τζαμαργιάς γεννήθηκε στον Πειραιά το 1959. Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και παιδαγωγικά στο Μαράσλειο και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημ. Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος MΑ του Παν. Αθηνών στη Διδακτική Λογοτεχνίας και ειδίκευση στη Διδακτική Θεάτρου για Παιδιά, υποψήφιος διδάκτορας του και μέλος του ιδίου τμήματος, ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό για το  Θέατρο στην Εκπαίδευση. Διδάσκει επίσης στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής επίσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, επί εικοσαετίας δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στηνΕκπαίδευση, το Εργαστήρι του τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΠΤΔΕ, το ΠΕΣΥΘ, Θεατρική Εμψύχωση στις Φυλακές Ανηλίκων Κορυδαλλού, Υποκριτική σε Δραματικές σχολές και σε εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων ενώ επί 17 συνεχή χρόνια διευθύνει το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου ΚερατσινίουΈχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος  του Θεατρικής  Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και της  Εταιρείας Δυτικά της Πόλης, που προέκυψε από αυτήν, είτε συνεργαζόμενος με τα κρατικά Θέατρα και τους ελεύθερους θιάσους στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Ανάμεσα στα έργα που ανέβασε συγκαταλέγονται: Αγγέλα (Γ. Σεβαστίκογλου), Καλλιφόρνια Ντρίμιν (Β. Κατσικονούρης) , Εις το ρεύμα της ζωής τους,(Διηγήματα του Σ. Δημητρίου), Συνεχιζόμενοι Λυγμοί (Η.Πολλάτος) 2ηΕυκαιρία (Γ.Ηλιόπουλος),  Η Πάχνη (Α.Κ. Κούφαλη), Φτωχοί και Άγιοι (Α. Παπαδιαμάντης-Κύπρος-ΕΘΑΛ), Μικροαστικοί Γάμοι, Ο Καλός Άνθρωπος του Σε – Τσουάν, Αρχείο Γιόχαν Φάτσερ (.Μπρεχτ), Γελώντας άγρια (Ντουράγκ), Black Eyed (Σάμιε),  Καυτός Πάγος (Λέιβερι-ΘΟΚ), καθώς και δραματουργικές συνθέσεις :Οι μπαλάντες του Μπραμς, Νυν εστί ξένος,  Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι :Ιδού Εγώ κ.ά. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό.

Κοντογιάννη Άλκηστις, Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
 

Η Άλκηστις Κοντογιάννη είναι Καθηγήτρια Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.. Η διατριβή της με θέμα τη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και την κοινωνικότητα μαθητών με νοητική καθυστέρηση έγινε στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Έχει διδάξει ως Αναπληρώτρια καθηγήτρια, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει γράψει (39) βιβλία για παιδιά και για εκπαιδευτικούς.Tο τελευταίο της βιβλίο είναι “Μαύρη Αγελάδα – Άσπρη Αγελάδα. Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα” Συμμετέχει σε ερευνητικές ομάδες του εξωτερικού (European network of Affective Education, Dynamic Pedagogy, Caft) και έχει διδάξει σε άλλες χώρες (Αγγλία, Ιταλία, Ιαπωνία).

Pammenter David, Επισκέπτης Καθηγητής Πανεπιστήμιο Winshester, Ηνωμένο Βασίλειο
 

Ο David R. Pammenter από το 1968 ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το θέατρο των πολιτών, επινοώντας και δημιουργώντας ως επαγγελματίας σκηνοθέτης, επιμορφωτής και εκπαιδευτής. Προσχώρησε στη Θεατροπαιδαγωγική ομάδα του Belgrade Theatre Coventry’s το 1969, ενώ διετέλεσε διευθυντής της από το 1972 έως το 1978. Σκηνοθέτησε τον TheatreMobile, έναν ενοποιημένο τοπικό θίασο ενηλίκων με τις δικές του εργασίες πάνω στο Θέατρο στην Εκπαίδευση και τη μουσική. Αμέσως μετά έγινε Principal Lecturer και Διευθυντής Προγράμματος του Community Theatre Arts Course στο Rose Bruford College of Speech and Drama, όπου εκπαίδευε ηθοποιούς για 10 χρόνια, ενώ έγινε επίσης Διευθυντής Ανάπτυξης. Ασχολείται με τη δημιουργία, την ανάπτυξη, τη σκηνοθεσία και τη διοίκηση του θεάτρου της κοινότητας και του πολιτικού θεάτρου, θεατροπαιδαγωγικούς θιάσους και θιάσους που ασχολούνται με το θέατρο για την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των Theatre Foundry, M6, and Pit Prop. Ως Principal Lecturer στο πανεπιστήμιο του Winchester, συνέβαλε στην ανάπτυξη και την παράδοση ενός μαθήματος μεταπτυχιακού επιπέδου σχετικού με το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Θέατρο για την Ανάπτυξη, και ήταν επίσης Διευθυντής Προγράμματος για τις Σπουδές Δράματος, Θεάτρου και Τηλεόρασης. Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με την πολιτική της εκπαίδευσης των τεχνών και την ανάπτυξη προγραμμάτων και την εκπαίδευση / καθοδήγηση μέσω των θεατρικών τεχνών με θιάσους, πανεπιστήμια, το Βρετανικό Συμβούλιο και την εκπαίδευση και παροχή ΜΚΟ στην Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλασία. Τα κύρια ενδιαφέροντά του εστιάζουν στη δημιουργία και επινόηση θεάτρου και στην ανάπτυξη μιας πρακτικής παιδαγωγικών τεχνών του θεάτρου των πολιτών.

Somers John, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Exeter, Ηνωμένο Βασίλειο

John Somers is a freelance theatre maker and writer and an honorary fellow in the Department of Drama at Exeter University.  He retired from the University on 2005 but works extensively abroad (Finland, Palestine, Poland, Greece, Czech Republic and Turkey in 2011/12) and in the UK.  His award-winning Interactive Theatre programme ‘On the Edge’ toured nationally for six months and was commissioned by Rethink as part of its ‘Time to Change’ anti-stigma mental health campaign 2009/10.  He also originated a new Interactive Theatre programme on stress and suicide in the veterinary profession, performed in 2011 and 2012. John was Dean of the Faculty of Education in the period 1992/95.  He makes original theatre in communities and has created and directed ten original theatre projects in East Devon as Artistic Director of Tale Valley Community Theatre (see tvctheatre.org).  He is the founder editor of the research journal ‘Research in Drama Education’ (1995), founder director of Exstream Theatre Company (2002), founder of the Exeter MA Applied Drama degree (1999) and founder director of the Exeter international drama research conference (1996).  He is the holder of the 2003 American Alliance of Theatre in Higher Education Special Recognition Award.  John has published widely in research journals and books.

Nicholson Helen, Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Λονδίνου, Ηνωμένο Βασίλειο

Η Helen Nicholson είναι Καθηγήτρια Δράματος και Θεάτρου στο Royal Holloway Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Ειδικεύεται στο θέατρο στην εκπαίδευση και το εφαρμοσμένο θέατρο. Συμμετέχει ως υπεύθυνη έκδοσης του περιοδικού Research in Drama Education. Στα βιβλία της περιλαμβάνονται και τα: Applied DramaThe Gift ofTheatreLearning to Teach Drama 11-18 (σε συνεργασία με τον Andy Kempe), Theatre & Education (Palgrave, 2009), Theatre, Education and Performance (Palgrave, 2011), Making a PerformanceDevising Histories andContemporary Practices -με την Emma Govan και την Katie Normington- (Routledge, 2007). Συνεχίζει να εργάζεται σε πολλές διαφορετικές δομές στην Ιαπωνία, τη Νότιο Αφρική, το Λονδίνο και αλλού.

Baldwin Patrice, Πρόεδρος IDEA

Η Patrice Baldwin είναι Πρόεδρος του International Drama Theatre and Education Association (IDEA) και Πρόεδρος του National Drama στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι επίσης μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Παγκόσμιας Συμμαχίας για τις Τέχνες στην Εκπαίδευση (World Alliance for Arts Education-WAAE) και διευθύντρια του Προγράμματος Drama for Learning and Creativity (D4LC). Η Patrice έχει εργαστεί ως διευθύντρια σχολείου, σύμβουλος, επιθεωρήτρια καθώς και ως σύμβουλος στα εκπαιδευτικά προγράμματα του BBC. Έχει γράψει πολλα βιβλία για το Θέατρο/Δράμα στην εκπαίδευση και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα στρέφονται σε θέματα θεάτρου και νευροεπιστημών.

Winston Joe, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Warwick, Ηνωμένο Βασίλειο

Ο Joe Winston είναι Καθηγητής στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Institute of Education του Πανεπιστημίου του Warwick, όπου συντονίζει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση. Το πρόγραμμα το παρακολουθούν πολλοί φοιτητές απ’ όλο τον κόσμο, πολλοί από τους οποίους προέρχονται από την Ελλάδα και την Κύπρο. Συμμετέχει στην εκδοτική ομάδα (συν-εκδότης)του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Research in Drama Education. Στις δημοσιεύσεις του συγκαταλέγονται τα Drama, Narrative and Moral Education (Routledge Falmer, 1998) και πιο πρόσφατα το Drama and English at the Heart of the Curriculum (David Fulton, 2004).

Neelands Jonothan, Professor, Warwick University, UK

Professor Jonothan Neelands is a National Teaching Fellow, and Chair of Creative Education in the Warwick Business School (WBS) at the University of Warwick. In addition to his academic profile, he is an experienced workshop leader and drama practitioner, with a national and international reputation for delivering high quality professional training and development opportunities. Research interests include: the theory and practice of drama and theatre education; teaching artistry and the work of teaching artists; models of cultural and creative learning; the politics of cultural and education policy-making; teaching in urban settings, the sociology of educational disadvantage and the articulation of a pro-social pedagogy of arts education. He enjoys a close working relationship with the Royal Shakespeare Company and has developed accredited teaching Shakespeare courses for teachers and actors. He has been involved in developing resources and the business plan for Teaching Shakespeare which is a partnership between the RSC and The University of Warwick producing professional development for teachers that can transform the classroom experience of Shakespeare. Professor Neelands has advised government on the identification and training of exceptionally able and motivated young performers and is Research Consultant for the theatre industry’s National Council of Drama Training and a member of the RSC Education Advisory Group. He is the Patron of the International Schools Theatre Association. Recent research projects have been in partnership with the Higher Education Academy for the Open Space Learning project at Warwick; Birmingham Royal Ballet; RSC and the National Association of Youth Theatres amongst others. Professor Neelands is the author of several texts for teachers and students, which have influenced the development of drama in recent years including Structuring Drama Work; Beginning Drama 11-14; Drama and Theatre Studies at A/S and A level and Improving Your Primary School Through Drama. Peter O’Connor΄s Creating Democratic Citizens through Drama Education: the writings of Jonothan Neelands is published by Trentham.
 

Γκόβας Νίκος, παιδαγωγός θεάτρου

Ο Νίκος Γκόβας είναι παιδαγωγός θεάτρου με μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό και υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς. Έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (πανεπιστήμια, επιστημονικές ενώσεις, θέατρα, μουσικές ομάδες, κ.ά.) Έχει γράψει και επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο στην εκπαίδευση, είναι ιδρυτής και υπεύθυνος έκδοσης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο», μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) και ιδρυτής και πρόεδρος από 1998-2008 της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Υπήρξε μέλος της Επιτροπής Προγραμμάτων (2005-2007) του International Drama/Theatre & Education Association (IDEA) και μέλος της πρώτης Συντονιστικής Επιτροπής του IDEA-Europe (2006-2007). Εργάζεται ως υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής αναπτύσσοντας επιμορφωτικές δράσεις και δίκτυα εκπαιδευτικών.

Γιαννούλη Μπέττυ, Ε.Ε., εκπαιδευτικός, κοινωνιολόγος

Η Παναγιώτα (Μπέττυ) Γιαννούλη είναι εκπαιδευτικός, κοινωνιολόγος, με σπουδές στην Εγκληματολογία και τα Οικονομικά. Έχει εργαστεί εθελοντικά στον τομέα κοινωνικής παρέμβασης σε Δήμους και από το 1998 έχει στρέψει τα ενδιαφέροντά της και την πρακτική της στην παιδαγωγική και την πολιτισμική δράση του θεάτρου στην εκπαίδευση. Η εργασία της περιλαμβάνει την έρευνα και την επιμόρφωση στην παιδαγωγική του θεάτρου, και το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αξιοποιούν το θέατρο σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διατέλεσε πρόεδρός του την περίοδο 2008-2011.


 

        GI_60xronia_LOGO        logo_Delacroix