...εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο


 

Το πρόγραμμα

Χρήσιμο υλικό

"Εσύ όπως κι Εγώ: εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο"

Εσύ όπως κι Εγώ στο ΚΕΔΑ - Αττική 2012

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών -ΚΕΔΑ
Το πρόγραμμα «Εσύ όπως κι Εγώ: εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο» στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕΔΑ) της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Τη χρονιά 2011-2012 στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά», υλοποιείται σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση το πρόγραμμα-δίκτυο «Εσύ όπως κι Εγώ: εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο».
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει
α) επιμορφωτικές και αλληλοτροφο-δοτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών της Παιδαγωγικής Ομάδας,
β) επισκέψεις θεατροπαιδαγωγών στα σχολεία,
γ) κοινή γιορτή-φεστιβάλ,
δ) απολογισμό

Η δράση
Α) Επιλογή Δημοτικών Σχολείων τα οποία με τη σύμφωνη γνώμη ενός δασκάλου θα δεχτούν να μπουν στη «δράση» . Η δράση περιλαμβάνει συνεργασία δασκάλου με εξωτερικό συνεργάτη-θεατροπαιδαγωγό.
Β) Επιμόρφωση των δασκάλων όλων των σχολείων στη δράση με την παρουσία και των αντίστοιχων θεατροπαιδαγωγών. Διάρκεια επιμόρφωσης 15 ώρες σε ένα ενιαίο χώρο.
Γ) Παρεμβάσεις-επισκέψεις του εξωτερικού συνεργάτη-θεατροπαιδαγωγού στα σχολεία. 8 δίωρες επισκέψεις σε κάθε σχολείο
Δ) Δύο Επιμορφωτικές Συναντήσεις ανατροφοδότησης. Διάρκεια 5ώρες κάθε μία

Επιμορφωτικά σεμινάρια: Στα εργαστήρια διερευνώνται θέματα ταυτότητας καθώς και παραγωγή λόγου μέσα από θεατρικές τεχνικές. Χρησιμοποιούνται παιχνίδια και ασκήσεις από το Θέατρο της επινόησης, το Θέατρο της εικόνας, το Θέατρο της αγοράς (forum theatre), το Εκπαιδευτικό Δράμα, κά. Μέσα από αυτές τις ασκήσεις και τεχνικές διερευνάται η διαφορετικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μαθητή, όπως η καταγωγή του αλλά και το ταξίδι που έχει κάνει μέχρι εδώ (από όπου κι αν προέρχεται, σε γεωγραφικό, συναισθηματικό ή και συμβολικό επίπεδο)

Η παρέμβαση του εξωτερικού συνεργάτη-θεατροπαιδαγωγού: Ο θεατροπαιδαγωγός επισκέπτεται το σχολείο μέσα στη σχολική χρονιά και μαζί με το δάσκαλο (συνδιδασκαλία) εφαρμόζουν το πρόγραμμα. Οι επισκέψεις γίνονται σε ώρες μαθημάτων και μετά από συνεννόηση ανάμεσα στο δάσκαλο και το θεατροπαιδαγωγό. Στο τέλος το πρόγραμμα παρουσιάζεται τοπικά

Σχολεία & Ομάδες στο δίκτυο: 24ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζεφυρίου, 9ο Δημοτικό Σχολείο Άνω Λιοσίων, 87ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Αθήνας (Ομάδα 1 & Ομάδα 2), 3ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας, 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας

Παιδαγωγική Ομάδα (αλφαβητικά) Βυθούλκας Διονύσης (2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας) , Διαμάντη Σταματίνα (9ο Δ.Σ. Άνω Λιοσίων ), Ιατράκη Μαρία (87ο Δ.Σ. Αθηνών), Καραμήτρου Χρυσάνθη (3ο Δ.Σ. Ζεφυρίου), Κουκουλά Ειρήνη-Μαρία (24ο Δ.Σ. Αχαρνών), Μαυρουδής Νίκος (87ο Δ.Σ. Αθηνών), Μπαρδάνη Κυριακή (87ο Δ.Σ. Αθηνών), Τσακίρη Αναστασία (3ο Δ.Σ. Θήβας)

Η Υποστηρικτική-Θεατροπαιδαγωγική Ομάδα: Παπασωτηρίου Εμμανουέλα, Σαμαρά Σταυρούλα, Χολέβα Αθανασία

Συντονιστής: Νίκος Γκόβας


 

Αττική

σε συνεργασία με το ΚΕΔΑ του Πανεπιστημίου Αθήνας (2012)

Ανατολική Αττική

από το 2007 μέχρι σήμερα

περισσότερα

Ηράκλειο Κρήτης

το 2007-2008

περισσότερα