Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα - Μονόλογοι σε καραντίνα» – Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες


 

 

Δηλώσεις ενδιαφέροντος: οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί πρέπει να στείλουν αίτημα-πρόσκληση, από το ιμειλ του σχολείου (όχι προσωπικό) με τη σύμφωνη γνώμη της Διεύθυνσης του σχολείου, στο  humanrights@theatroedu.gr υπόψη κας Γιάννας Παπαδοπούλου. Λόγω του μεγάλου αριθμού αιτημάτων και περιορισμένης δυνατότητας υλοποίησης θα γίνεται κλήρωση. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες - Γραφείο Ελλάδας

Γραμματεία: 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα - Μονόλογοι σε καραντίνα»

 

Eργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες παρουσιάζεται σε σχολεία για μαθητές το εκπαιδευτικό εργαστήριο «Κινώντας το Νομαδικό Σώμα - Μονόλογοι σε καραντίνα».

 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου

 

Διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες για τμήμα ή ομάδα μαθητών/ Δύο 2ωρα

 

 

Εμψύχωση: Σόνια Ντόβα

Σχεδιασμός: Σόνια Ντόβα


 

Με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου «Μονόλογοι σε Καραντίνα» που δημιουργήθηκαν από εφήβους και έφηβες πρόσφυγες (πρόσβαση στα κείμενα εδώ) ενεργοποιούμε το σώμα να κινηθεί μέσα στους πραγματικούς και στους φαντασιακούς χάρτες των κειμένων. Επιτρέπουμε τα κείμενα να επηρεάσουν την κίνηση μας και η κίνηση μας να κινήσει τα κείμενα στον χώρο και στον νου. Ένας χορογραφικός χάρτης κίνησης και λόγου.

Το εργαστήριο δίνει την δυνατότητα στους συμμετέχοντες/-ουσες να γνωρίσουν τις σκέψεις ενός παιδιού πρόσφυγα στην περίοδο της καραντίνας και να τους ευαισθητοποιήσει για το προσφυγικό φαινόμενο. Το εργαστήριο βασίζεται σε ανοιχτές οδηγίες χωρίς να υπάρχει «σωστός» τρόπος αναπαραγωγής τους. Μέσω της βιωματικής εμπειρίας, οι συμμετέχοντες/-ουσες θα χρησιμοποιήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, θα κινηθούν, θα εκφράσουν με λέξεις και ζωγραφική την κίνηση, τις σκέψεις τους. Σε μικρότερες ομάδες, θα συνεργαστούν για μια εφήμερη χορογραφική σύνθεση κίνησης και λόγου, η οποία στόχο έχει να αναπτύξει βιωματικά την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση του άλλου, να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη και με απώτερο στόχο τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Το εργαστήριο μοιράζεται απλά εργαλεία βιωματικού χορού και αφαιρετικής κίνησης, τα οποία διαμορφώνουν δραστηριότητες που κινούνται μακριά από την κυριαρχία και την κατηγοριοποίηση, με κεντρικό άξονα την ενεργοποίηση ενός ευαίσθητου σώματος και την ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης και ευαισθητοποίησης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες/-ουσες αναμένεται να κατανοήσουν πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά σε συνθήκη εμπιστοσύνης μέσα σε μία ομάδα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τη δημιουργική προσέγγιση των κειμένων.

Κινώντας το Νομαδικό Σώμα - Όλα τα εργαστήρια

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 15/11/2020 (Κεντρική), Εργαστήρια για μαθητές

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 8/11/2020 (Κεντρική), Εργαστήρια για μαθητές

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 28/10/2020 (Κεντρική), Εργαστήρια για μαθητές

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 26/10/2020 (Κεντρική), Εργαστήρια για μαθητές

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 21/10/2020 (Κεντρική), Εργαστήρια για μαθητές

«Κινώντας το Νομαδικό Σώμα – Μονόλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 19/10/2020 (Κεντρική), Εργαστήρια για μαθητές