Με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου «Μονόλογοι σε Καραντίνα» που δημιουργήθηκαν από εφήβους και έφηβες πρόσφυγες (πρόσβαση στα κείμενα εδώ) ενεργοποιούμε το σώμα να κινηθεί μέσα στους πραγματικούς και στους φαντασιακούς χάρτες των κειμένων. Επιτρέπουμε τα κείμενα να επηρεάσουν την κίνηση μας και η κίνηση μας να κινήσει τα κείμενα στον χώρο και στον νου. Ένας χορογραφικός χάρτης κίνησης και λόγου.
Το εργαστήριο δίνει την δυνατότητα στους συμμετέχοντες/-ουσες να γνωρίσουν τις σκέψεις ενός παιδιού πρόσφυγα στην περίοδο της καραντίνας και να τους ευαισθητοποιήσει για το προσφυγικό φαινόμενο. Το εργαστήριο βασίζεται σε ανοιχτές οδηγίες χωρίς να υπάρχει «σωστός» τρόπος αναπαραγωγής τους. Μέσω της βιωματικής εμπειρίας, οι συμμετέχοντες/-ουσες θα χρησιμοποιήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, θα κινηθούν, θα εκφράσουν με λέξεις και ζωγραφική την κίνηση, τις σκέψεις τους. Σε μικρότερες ομάδες, θα συνεργαστούν για μια εφήμερη χορογραφική σύνθεση κίνησης και λόγου, η οποία στόχο έχει να αναπτύξει βιωματικά την ικανότητα να μπαίνουν στη θέση του άλλου, να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη και με απώτερο στόχο τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων.
Το εργαστήριο μοιράζεται απλά εργαλεία βιωματικού χορού και αφαιρετικής κίνησης, τα οποία διαμορφώνουν δραστηριότητες που κινούνται μακριά από την κυριαρχία και την κατηγοριοποίηση, με κεντρικό άξονα την ενεργοποίηση ενός ευαίσθητου σώματος και την ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης και ευαισθητοποίησης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες/-ουσες αναμένεται να κατανοήσουν πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά σε συνθήκη εμπιστοσύνης μέσα σε μία ομάδα, διευρύνοντας τις γνώσεις τους για τη δημιουργική προσέγγιση των κειμένων.