Διεθνής Συνδιάσκεψη 2003

«χτίζοντας γέφυρες»

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής
και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής


 

Πρόγραμμα

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου:
  16.30 - 17.30 Παραλαβή φακέλων, εγγραφές στα εργαστήρια
  17.30 - 18.00 Έναρξη - Χαιρετισμοί (στο θέατρο)
  18.00 - 19.00 Πρώτη Ολομέλεια: εισηγήσεις - συζήτηση (στο θέατρο)
  19.00 - 19.20 Διάλειμμα
  19.20 - 20.30 Εισηγήσεις - συζητήσεις σε παράλληλες συνεδρίες (σε διάφορες αίθουσες)
  20.45 - 21.30 Παράσταση: "Το Δυνατό Αγόρι, το Κουφό Αγόρι και το Κορίτσι με το Τσαντόρ" από Philippines Educational Theatre Association (PETA) (στο θέατρο)

 

Σάββατο 25 Ιανουαρίου:
  09.00 - 09.30 Μια ομάδα νέων στη Συνδιάσκεψη (στο θέατρο)
  09.30 - 11.00 Δεύτερη Ολομέλεια: εισηγήσεις - συζήτηση (στο θέατρο)
  11.00 - 11.30     Διάλειμμα
  11.30 - 14.00 Παράλληλα Εργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)
  14.00 - 15.30 Φαγητό
  15.30 - 18.00 Παράλληλα Εργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)
  18.00 - 18.30 Διάλειμμα
  18.30 - 19.30 Παράσταση: "Αντιγόνη - ένας σύγχρονος μύθος" από το Θέατρο Νέων Μόσταρ -Βοσνία (στο θέατρο)

 

Κυριακή 26 Ιανουαρίου
  09.00 - 11.00 Παράλληλα Εργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)
  11.00 - 11.20 Διάλειμμα
  11.20 - 13.20 Παράλληλα Εργαστήρια (σε διάφορες αίθουσες)
  13.30 - 14.30 Παράσταση "Σας αρέσει ο Μπραμς;" με την Κάτια Γέρου (στο θέατρο)
  14.30 - 16.00 Φαγητό
  16.00 - 17.15 Ανοιχτές παρουσιάσεις (στο θέατρο)
  17.15 - 17.30 Διάλειμμα (σύντομο)
  17.30 - 18.15 Παράσταση Mr. Single από τον Zeljko Vukmirica (στο θέατρο)
  18.15 - 18.30 Κλείσιμο των εργασιών με το γλυκό του αποχαιρετισμού

 

 


Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΤΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/1/2003


18.00 - 19.00 Ολομέλεια στο Θέατρο. 
Γλώσσα: Αγγλικά και Ελληνικά με ταυτόχρονη μετάφραση

  1. Ξανα-ανακαλύπτοντας τις δημοκρατικές ρίζες του θεάτρου
    Jonοthan Neelands, Warwick University, Μεγάλη Βρετανία
  2. Γεφυρώνοντας τους πολιτισμούς και την επικοινωνία: το θέατρο κωφών 
    Νέλλη Καρρά, δραματική σχολή ΑΡΧΗ, Θέατρο Κωφών, Ελλάς
  3. Το θέατρο ως θεραπευτική διαδικασία 
    John Somers, Exeter University, Μεγάλη Βρετανία

 

19.20-20.20 Παράλληλες Συνεδρίες σε διάφορες αίθουσες

Α' Παράλληλη Συνεδρία: στην Αίθουσα του Δημοτικού. 
Γλώσσα: Ελληνικά

  1. Δείγματα ελληνικής θεατρικής πρακτικής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως χρήσιμα παραδείγματα για την εισαγωγή του κοινωνικού θεάτρου στην εκπαίδευση στην Ελλάδα 
    Περσεφόνη Σέξτου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  2. Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα διαφυγές: "όχι με λόγια..." Αξιολογώντας ένα πιλοτικό πρόγραμμα 
    Μπέττυ Γιαννούλη, εκπαιδευτικός, κοινωνιολόγος, Γιάννα Πιτούλη, θεατροπαιδαγωγός (συμμετοχή: Λία Παπαδοπούλου, Χαρά Τσουκαλά, Μαρία Λούρου, Χριστίνα Μουρατίδου)
  3. "Η ορατή και αόρατη πόλη". Ενεργός έρευνα για τη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση στο Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
    Αλκηστις Κοντογιάννη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

 

Β΄ Παράλληλη Συνεδρία: Στο Εντευκτήριο καθηγητών (υπόγειο). 
Γλώσσα: Αγγλικά

  1. Ένα σχολείο του μέλλοντος - η έννοια ενός πολιτισμού της συνεργασίας 
    Andjelija Jocic, Center for Drama in Education and Arts, Belgrade, Γιουγκοσλαβία
  2. Δύναμη στους νέους μέσα από τη θεατρική παιδεία, 
    Cris Gonzales, Philippines Educational Theatre Association,
  3. Πολιτισμική και πολιτιστική δράση για κοινωνική αλλαγή
    Αlex Mavrocordatos, David Pammenter, King Alfred's University College, Μεγάλη Βρετανία

 

Γ΄ Παράλληλη Συνεδρία: Στην Αίθουσα Προβολών (316). 
Γλώσσα: Αγγλικά

  1. Από μέσα προς τα έξω ή από έξω προς τα μέσα 
    John Wright, σκηνοθέτης, Middlesex University, Μεγάλη Βρετανία
  2. Αφρικανοί, Βίγκινκς, Τσικάνος: παρατηρήσεις από την εφαρμογή της μεθόδου 
    Σουζούκι 
    Marcos Martinez, σκηνοθέτης, Πανεπιστήμιο Καλιφόρνια, ΗΠΑ
  3. Ο ηθοποιός-πολεμιστής αντιμέτωπος με την άβυσσο
    Andrea Copeliovitch, ηθοποιός, Βραζιλία

 

Δ΄ Παράλληλη Συνεδρία: Στην αίθουσα 210. 
Γλώσσα: Ελληνικά

  1. Η αξιοποίηση του θεατρικού κειμένου στη σχολική τάξη: προτάσεις για ένα λιγότερο βαρετό και περισσότερο αποδοτικό μάθημα 
    Τζένη Γ. Αννίνου, καθηγήτρια Φιλόλογος, Γλωσσολόγος
  2. Προτείνοντας ένα σύγχρονο θέατρο του μύθου για τους ελληνοκύπριους νέους: μια πιλοτική μελέτη περίπτωσης βασισμένη σε εργαστήριο γύρω από το μύθο της Αντιγόνης 
    Χάρις Πολυκάρπου, εκπαιδευτικός, Κύπρος
  3. Θεατρικό Αναλόγιο: μια παλιά συνταγή για τη "θεατρική" παρουσίαση των "πάντων" 
    Πόπη Πολυμέρου, εκπαιδευτικός, ηθοποιός

 

Ε΄ Παράλληλη Συνεδρία: Στην αίθουσα 323. 
Γλώσσα: Ελληνικά-Αγγλικά

  1. Η χρησιμοποίηση των τεχνών ως εμπόδιο στις εφηβικές αυτοκτονίες: το πρόγραμμα "λαβύρινθος" 
    Phil Jones, Vassiliki Karkou, University of Hertfordshire, Μεγάλη Βρετανία
  2. Η δραματοποίηση ως εργαλείο για κοινωνική αντίληψη και προσωπική εξέλιξη 
    Ελένη Τσεφαλά, καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας και εκπαιδευτικού δράματος
  3. Όταν το θέατρο κοιτάζει στα μάτια τη φυσική και της προτείνει μια βόλτα 
    Ανδρέας Κασσέτας, εκπαιδευτικός, συγγραφέας

 

ΣΤ΄ Παράλληλη Συνεδρία: Στην αίθουσα 251. 
Γλώσσα: Αγγλικά

  1. Αρχική εκπαίδευση στο θέατρο και τεχνολογίες της επικοινωνίας
    Kenneth Taylor, Middlesex University, Μεγάλη Βρετανία
  2. Παιχνίδι -με ή χωρίς, πώς; 
    Metin Deniz, Nihal Koldas, Maya Arts Center, Τουρκία
  3. Φιλιππίνες: Το θέατρο στα σχολεία της Σιγκαπούρης
    Jeffrey Tan, theatre educator, Σιγκαπούρη

 


Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟΥ 25/1/2003


09.30-11.00 Ολομέλεια στο Θέατρο. 
Γλώσσα: Αγγλικά και Ελληνικά με ταυτόχρονη μετάφραση

  1. Αναγνώριση της διαφορετικότητας: διλήμματα και δυνατότητες πραγμάτωσης του κεντρικού στόχου της διαπολιτισμικής παιδείας 
    Χρήστος Γκόβαρης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  2. Οι δυο όχθες του ποταμού: αφορμή για μια γέφυρα ή για ένα χάσμα; 
    Sead (Seyo) Dulic, Mostar Youth Theatre, Βοσνία & Ερζεγοβίνη
  3. Ποτέ μην κοιτάς μακριά 
    David Davis, University of Central England, Μεγάλη Βρετανία
  4. Θέατρο και προσωπική ανάπτυξη στην εκπαίδευση δασκάλων στην Παλαιστίνη
    Hala Al-Yamani, Bethlehem University, Παλαιστίνη

 

Εργαστήρια Σαββάτου

Αίθουσα

11.30 - 14.00

15.30-18.00

Γυμναστήριο Ι ΞΥΠΝΩΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΕΙΠΩΜΕΝΗ ΛΕΞΗ: η μέθοδος ΣΟΥΖΟΥΚΙ στην εκπαίδευση του ηθοποιού,
Marcos Martinez, Πανεπιστήμιο Καλιφόρνια, ΗΠΑ
Γυμναστήριο ΙΙ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ: η χρήση του δράματος στο σχολείο 
John Somers, Πανεπιστήμιο Exeter, Μεγάλη Βρετανία
Γυμναστήριο ΙΙΙ Η ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
Zeljko Vukmirica, ηθοποιός, σκηνοθέτης, Κροατία
Αίθουσα δημοτικού ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΞΗ ΣΤΗ ΤΡΕΛΑ! 
John Wright, σκηνοθέτης, Πανεπιστήμιο Middlesex, Μεγάλη Βρετανία
Εντευκτήριο καθηγητών ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ : ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ! 
Jonothan Neelands, Πανεπιστήμιο Warwick, Μεγάλη Βρετανία
Εντευκτήριο μαθητών ΠΡΑΞΕΙΣ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 
David Davis, Πανεπιστήμιο Central England, Μεγάλη Βρετανία
244 ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΩΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ 
Sead (Seyo) Djulic, Joha Hadjimusic, Mostar Youth Theatre, Βοσνία & Ερζεγοβίνη
245 ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΠΛΗ ΤΟΥ ΜΟΡΦΗ: τραγωδία, σατυρικό δράμα, κωμωδία 
Σπύρος Βραχωρίτης σκηνοθέτης, Αντιγόνη Μώρου θεατρολόγος, Κώστας Πατσατζόπουλος, μουσικοπαιδαγωγός
246 ΧΟΡΙΚΑ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ & ΓΕΦΥΡΕΣ ΛΟΓΟΥ: από την αρχαία ελληνική μετρική στην σύγχρονη εκφορά και ακρόαση της τραγωδίας 
Σμαρώ Γρηγοριαδου, μουσικός, Γιώργος Μπινιαρης, σκηνοθέτης, Νίκος Γκόβας, εκπαιδευτικός θεάτρου

Ο ΑΛΛΟΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Hala Al-Yamani, Πανεπιστήμιο της Βηθλεέμ, Παλαιστίνη
251 ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΚΑΙ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ 
Phil Sixsmith, σύμβουλος εκπαιδευτικού δράματος Ελισάβετ Τσαλίκη, Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Κορδελιό
323 PRIMAVISTA: Τρωάδες του Ευριπίδη 
Γιώργος Ζαμπουλακης , σκηνοθέτης, Θάνος Βόβολης σκηνογράφος
301 ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΣΩΜΑ: ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΕΣ! 
Andrea Copeliovitch, ηθοποιός, Βραζιλία
210 ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ 
Φίλια Δενδρινού, καθηγήτρια Θεατρικής Αγωγής στα Αρσάκεια
H ΟΡΑΤΗ ΚΑΙ ΑΟΡΑΤΗ ΠΟΛΗ 
Άλκηστις Κοντογιάννη, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
307 Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Keneth Taylor, Πανεπιστήμιο Middlesex, Μεγ. Βρατανία 
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ: ενάντια στα συνήθη προβλήματα και λάθη 
Στάθης Μαρκόπουλος, κουκλοπαίκτης
308 ΤΟ "ΣΩΜΑ" ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 
Στέλιος Κρασανάκης, ψυχίατρος, δραματοθεραπευτής
311 ΘΕΑΤΡΟ FORUM: διαπραγμάτευση στάσεων προς μια διαπολιτισμική αγωγή 
Γιάννα Πιτούλη, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός

 



ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 
ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 26/1/2003

Αίθουσα

9.00 - 11.00

11.10-13.10

Γυμναστήριο Ι ΞΥΠΝΩΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΕΙΠΩΜΕΝΗ ΛΕΞΗ: η μέθοδος ΣΟΥΖΟΥΚΙ στην εκπαίδευση του ηθοποιού Marcos Martinez, Πανεπιστήμιο Καλιφόρνια, ΗΠΑ
Γυμναστήριο ΙΙ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ: η χρήση του δράματος στο σχολείο John Somers, Πανεπιστήμιο Exeter, Μεγάλη Βρετανία
Γυμναστήριο ΙΙΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ: ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ! Jonothan Neelands, Πανεπιστήμιο Warwick, Μεγάλη Βρετανία
Αίθουσα δημοτικού ΛΟΓΟΣ, ΚΙΝΗΣΗ, ΕΙΚΟΝΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ: σύνθεση και διάδραση στη θεατρική πράξη Αποστολία Παπαδαμάκη, χορογράφος
Εντευκτήριο καθηγητών ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Jeffrey Tan, σκηνοθέτης, δάσκαλος θεάτρου, Σιγκαπούρη
Εντευκτήριο μαθητών ΠΡΑΞΕΙΣ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ David Davis, Πανεπιστήμιο Central England, Μεγάλη Βρετανία
244 ΑΠΟ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ Sead (Seyo) Djulic, Joha Hadjimusic, Mostar Youth Theatre, Βοσνία & Ερζεγοβίνη
245 Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ: χάσματα και γέφυρες 
Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικοί δράματος/θεάτρου
246 ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Νέλλη Καρρά, δραματική σχολή ΑΡΧΗ, Θέατρο Κωφών, Ελλάς
251 ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Cris Gonzales, Edward Terana, Philippines Educational Theatre Association, Φιλιππίνες ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ Η΄ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ; Metin Deniz, Maya Arts Center, Τουρκία
323 ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ David Pammenter, Alex Mavrocordatos, King Alfred's University College, Μεγάλη Βρετανία ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ: Η χρήση των τεχνών στην αναγνώριση και αντιμετώπιση προσωπικών και κοινωνικών δυσκολιών των νέων, Phil Jones, Vassiliki Karkou, University of Hertfordshire, Μεγάλη Βρετανία
301 ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΣΩΜΑ: ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΕΣ! Andrea Copeliovitch, ηθοποιός, Βραζιλία
210 ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ Ιωάννα Βετσοπούλου, ιστορικός τέχνης Κορίνα Πρεβεδουράκη, ζωγράφος Μαρία Χανιωτάκη, σκηνογράφος
307 Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Kenneth Taylor, Πανεπιστήμιο Middlesex, Μεγάλη Βρετανία ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ή πως μια κούκλα μπορεί να εισβάλλει στην τάξη... απογειώνοντας τη φαντασία και  τη   δημιουργικότητα, Bασιλική Μπακρώζη, δασκάλα
308 ΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ Radka Mackova, Janacek Academy of Music and Arts, Δημοκρατία της Τσεχίας, Γιάννης Πουταχίδης, Κέντρο τέχνης ΠΟΥΠΟΥΛΟ
311 ΒΕΡΟΛΙΝΟ ’36, ΜΟΝΑΧΟ ’72…ΚΟΣΜΟΣ 2003, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: μια προσέγγιση μέσω Θεάτρου στην Εκπαίδευση Xριστίνα Μουρατίδου, ηθοποιός, θεατροπαιδαγωγός