Η Άλκηστις (Κοντογιάννη) είναι από το 2000 Επίκουρη Καθηγήτρια Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής (Φ.Π.Ψ), της Ανωτέρας Σχολής Νηπιαγωγών, του St. Nicholas College (Montessori), της Μετεκπαίδευσης (ΜΔΔΕ Ειδική Αγωγή), του Universita di Firenze και της Σχολής Δημοσιογραφίας (Όμηρος). Η διατριβή της με θέμα τη Δραματική τέχνη στην Εκπαίδευση και την κοινωνικότητα μαθητών με νοητική καθυστέρηση έγινε στο Τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Μουσειοπαιδαγωγικής, ενώ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στο Τμήμα Νηπιαγωγών και Θεατρικών Σπουδών. Έχει γράψει βιβλία (39) για παιδιά και για εκπαιδευτικούς. Συμμετέχει σε ερευνητικές ομάδες του εξωτερικού (European network of Affective Education, Dynamic Pedagogy) και έχει διδάξει σε άλλες χώρες (Αγγλία, Ιταλία, Ιαπωνία).
Η Μαρία Αργυρίου γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Υπηρετεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατά την τελευταία δεκαετία. Είναι κάτοχος του διπλώματος πιάνου καθώς και των πτυχίων αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας με καθηγητές τον Κωστή Κωνσταντάρα, Μιχάλη Ροζάκη και Στάθη Ουλκέρογλου. Μελέτησε Βυζαντινή μουσική με τον Ιωάννη Παπαχρόνη, ελαφρό τραγούδι με την Άννα Διαμαντοπούλου και μονωδία με τη Μαρία Θωμά. Είναι κάτοχος του διπλώματος Grade 5 Yamaha Music Foundation - Ωδείο Φ.Νάκας, στο οποίο εργάστηκε ως καθηγήτρια αρμονίου και μουσικής προπαιδείας στα τμήματα Junior Music Course. Είναι τελειόφοιτη της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών με ειδίκευση στον Ελληνικό Πολιτισμό. Είναι Πρόεδρος του Διεθνούς Εργαστηρίου Για Τη Μουσική Εκπαίδευση και Έρευνα (International culture federation 21st Century) καθώς και Πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Κατέχει επίσης τη θέση της ειδικού γραμματέως της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Μουσικής. Έχει την ευθύνη και την επιμέλεια των παιδαγωγικών εκδόσεων της ΕΕΜΑΠΕ καθώς και περιοδικών εκδόσεων προγραμμάτων τοπικής και εθνικής εμβέλειας για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό.
Ο Στέλιος Βγαγκές είναι δάσκαλος και εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού. Είναι απόφοιτος της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, κάτοχος μετεκπαιδευτικού τίτλου του ΜΔΔΕ και απόφοιτος του 3ετούς Εργαστηρίου Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «Θεάτρου της Ημέρας». Έχει παρακολουθήσει προγράμματα εργαστηρίων ρυθμικής και κινητικής αγωγής, μουσικοκινητικής αγωγής και δραματοσοφίας. Υπηρετεί στο 15ο Δημ. Σχ. Καλλιθέας και εφαρμόζει το θεατρικό παιχνίδι στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία εντάσσοντάς το στο αναλυτικό πρόγραμμα. Συμμετέχει ως επιμορφωτής σε σεμινάρια και ημερίδες που οργανώνουν δημοτικοί και πολιτιστικοί φορείς, σύλλογοι εκπαιδευτικών, Π.Ε.Κ του Υπουργείου Παιδείας. Είναι συνεργάτης στην επιμόρφωση δασκάλων καθώς και στο σχεδιασμό προγραμμάτων και δράσεων στο πλαίσιο εφαρμογής του προγράμματος «Μελίνα-εκπαίδευση και πολιτισμός». Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει ως εισηγητής και εμψυχωτής σε σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια που οργανώνει ο παραπάνω φορέας. Ως μέλος της ομάδας των βασικών συνεργατών του Λάκη Κουρετζή, δίδαξε επί σειρά ετών στο 3ετές Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού του «Θεάτρου της Ημέρας» το αντικείμενο σπουδών «Το Θεατρικό Παιχνίδι στην Εκπαιδευτική Διαδικασία». Είναι ιδρυτικό στέλεχος του Κέντρου Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων «ΠΑΙΔΙΩΝ ΔΡΑΣΕΙΣ» στο οποίο λειτουργεί ομάδες έκφρασης παιδιών, εφήβων και ενηλίκων και στο οποίο συνεχίζει να διδάσκει το παραπάνω αντικείμενο.
Η Κατερίνα Βλάχου είναι Πτυχιούχος Αγγλικής Φιλολογίας, Μουσικολογίας και Αγωγής του προφορικού λόγου. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Σύγχρονης Διπλωματικής Ιστορίας και Μουσικολογίας. Διδάσκει το μάθημα της Ορθοφωνίας στο τμήμα Θεατρικών σπουδών του ΑΠΘ και παράλληλα διδάσκει την Τέχνη του λόγου σε εργαστήρια και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και ηθοποιούς. Ο κύριος τομέας της έρευνάς της είναι η σχέση λόγου κίνησης και ήχου.
Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κ.ά). Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982, συντονιστής πολιτιστικών προγραμμάτων στην Ανατολική Αττική από το 1998 και έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά. Έχει επιμεληθεί βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση, είναι εκδότης του περιοδικού «εκπαίδευση & θέατρο» και ιδρυτικό μέλος στην επιστημονική ένωση «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση, είναι μέλος της Επιτροπής Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre Education Association) και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA Europe). Το 2002 κυκλοφόρησε το βιβλίο «Για ένα δημιουργικό νεανικό θέατρο: ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές» (εκδόσεις Μεταίχμιο).
H Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου είναι σολίστ κλασσικής κιθάρας, συνθέτης και παιδαγωγός της μουσικής. Σπούδασε μουσική και αρχιτεκτονική στην Αθήνα και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της μουσικές σπουδές στο Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου με υποτροφία του Κολλεγίου. Ως σολίστ κιθάρας έχει εμφανιστεί σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ελληνικές και ξένες ορχήστρες ή σύνολα μουσικής δωματίου καθώς και σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς ερμηνείας και σύνθεσης (Αθήνα, Μπιλμπάο, Ρώμη, Μπολόνια, Τροία, Βοστώνη), αποσπώντας βραβεία και τιμητικές διακρίσεις. Ως συνθέτης έχει εργασθεί στο χώρο της λεγόμενης «λόγιας» μουσικής και του θεάτρου και έργα της έχουν παρουσιαστεί σε μουσικά και θεατρικά φεστιβάλ στην Ελλάδα, Αγγλία, Δανία, Τουρκία, Ισπανία, Αμερική. Πραγματοποιεί σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με την έννοια της μουσικής εμπειρίας στο θέατρο και την εκπαίδευση, εστιάζοντας την έρευνά της σε «ερμητικά» γνωστικά πεδία, όπως η αρχαία μετρική, η μουσικότητα του ελληνικού λόγου και η ουσία της μουσικής ερμηνείας, τομείς με αφορμή τους οποίους έχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα (εκδόσεις Μεταίχμιο) και έχει εισηγηθεί σε παγκόσμιες συνδιασκέψεις και μουσικά-εκπαιδευτικά-θεατρικά συνέδρια. Είναι ιδρυτικό μέλος της θεατρικής εταιρείας ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα.
Η Βασιλική Δεμερτζή είναι φιλόλογος και θεατρολόγος με μεταπτυχιακές σπουδές στο θέατρο (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών). Έχει γράψει βιβλία για παιδιά και έχει βραβευτεί από τον Κύκλο Παιδικού Βιβλίου, τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά και την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών. Έχει δημοσιεύσει κείμενά της σε βιβλία και περιοδικά και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε συνέδρια και ημερίδες. Μέχρι το 1999 εργάστηκε ως φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 1999 εργάζεται ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας. Έχει διοργανώσει ημερίδες, σεμινάρια θεατρικής παιδείας και μεθοδολογίας πολιτιστικών προγραμμάτων και έχει συνεργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα με πολλούς φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, κ.α. Διδάσκει Ιστορία Θεάτρου και Δραματολογία στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Αγίας Βαρβάρας.
Η Φίλια Δενδρινού είναι ηθοποιός και παιδαγωγός θεάτρου. Έχει εργαστεί στο θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο και ως επιστημονικός σύμβουλος τηλεοπτικών παραγωγών σχετικών με το θέατρο. Έχει λάβει μέρος σε ευρωπαϊκά προγράμματα για την προώθηση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση και την εισαγωγή της Θεατρικής Αγωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία, αντικείμενο με το οποίο ασχολείται από το 1984. Από το 1987 ασχολείται παράλληλα με την αφήγηση, αντικείμενο για το οποίο έχει δημοσιεύσεις, ενώ ως αφηγήτρια έχει παρουσιάσει δουλειές της σε συνέδρια και στο θέατρο. Έχει διδάξει θέατρο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και σε δραματικές σχολές και έχει εμψυχώσει πολλά εργαστήρια θεατρικής έκφρασης για εκπαιδευτικούς και θεατρολόγους. Για την οργάνωση και εμψύχωση προγραμμάτων Θεατρικής Παιδείας έχει συνεργαστεί με το Δήμο Παρισίων (πιλοτικό πρόγραμμα ΖΕΡ-ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας-Παρίσι 1986), το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Παν/μίου Αθηνών (Εισαγωγή της Θεατρικής Αγωγής στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση 2001- 2004), το Πρόγραμμα « Μελίνα»-Εκπαίδευση και Πολιτισμός, το Εργαστήρι Λόγου και Πολιτισμού, Παν/μίου Θεσσαλίας (Η τέχνη της Αφήγησης), την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία-Αρσάκεια Τοσίτσεια Σχολεία (κατάρτιση προγράμματος Θεατρικής Αγωγής για την Προσχολική και Α/βάθμια Εκπαίδευση, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και κατάρτιση διαθεματικών προγραμμάτων για την Τέχνη και τον Πολιτισμό), το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Το 2004 το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της ανέθεσε τη δημιουργία του οπτικοακουστικού υλικού DVD «Η Θεατρική Αγωγή από την Α- ΣΤ Δημοτικού», το οποίο προορίζεται για τα σχολεία ως υποστηρικτικό υλικό στο αντίστοιχο μάθημα. Έχει γράψει θεατρικά έργα για παιδιά που έχουν παρουσιαστεί από το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο και έχει εκδώσει τα βιβλία: Με νότες και γράμματα (εκδ. Αίολος), μια ποιητική συλλογή για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, και τη σειρά Η Τέχνη σα Παραμύθι (εκδ.Λιβάνη), πέντε βιβλία για την επαφή των παιδιών με την Τέχνη της Ζωγραφικής και του Θεάτρου.
Ο Μένης Θεοδωρίδης είναι σκηνοθέτης ειδικευμένος στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στην εκπαίδευση. Στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ–Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (πρόγραμμα για την Αισθητική Αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) είναι υπεύθυνος του εργαστηρίου οπτικοακουστικής έκφρασης και συντονιστής της ομάδας σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού (1994–σήμερα). Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα «για την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής» στην Ελλάδα και την Αγγλία (1972-1978) καθώς και σε προγράμματα Οπτικοακουστικής Παιδείας στην Ελλάδα και σε συνεργαζόμενες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1987-1998) με την εποπτεία του τομέα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παιδικής Τηλεόρασης. Υπήρξε υπεύθυνος Παιδικού Προγράμματος στην ΕΤ-2 (1984- 1986). Έχει διδάξει «Θέματα Οπτικοακουστικής Παιδείας» και «Χρήση Εποπτικών Μέσων Διδασκαλίας» σε διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Υπήρξε υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού στα δύο προγράμματα «ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;» (Γνωριμία με τον Κινηματογράφο) του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΥΠΠΟ) για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΥΠΕΠΘ) (1998 – 2001). Από το 1984 εργάζεται στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα στα περιοδικά «Νέα Παιδεία», «Εκπαιδευτική Κοινότητα», σε πρακτικά συνεδρίων και εκπαιδευτικά κείμενα σε έντυπα του προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ» και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη, ΒΑ, ΜΑ, υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας, έχει κάνει σπουδές υποκριτικής στο 3ετές εργαστήριο του θεάτρου Στοά και θεατρικής αγωγής σε πλήθος σεμιναρίων. Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Έχει παίξει στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α' βάθμια και Β' βάθμια Εκπαίδευση και στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Γέρακα, Θεατρικό παιχνίδι σε δημόσια ΙΕΚ και στο εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Μαιρηβή, Ιστορία/ Δραματουργία Θεάτρου στη δραματική σχολή Εμπρός-Εργαστήριο και στην Ακαδημία Τεχνών Ακμή. Έχει διευθύνει εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θέατρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο κ.ά. Από το 2003 διδάσκει το μάθημα «Διδακτική του Θεάτρου-Θεωρία και Πρακτική» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Έχει συγγράψει το εκπαιδευτικό βιβλίο «Θέατρο-Θεατρική Αγωγή» (2006- Ανάθεση ΙΔΕΚΕ για τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων). Κείμενά της έχουν εκδοθεί σε θεατρικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και θεατρικές εκδόσεις.
H Μαίρη Καλδή είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1983 και σήμερα εργάζεται στο 3ο Γυμνάσιο Αχαρνών. Σπούδασε Παιδαγωγικά στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Συνεργάστηκε παίζοντας πιάνο σε συναυλίες με το συγκρότημα Εναπομείναντες του Νικόλα Άσιμου (1983-1986). Είναι μέλος του ΔΣ Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Μαρία Καρανίκου είναι δασκάλα και ψυχολόγος. Απόφοιτος της Ραλλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας και του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Βερολίνου. Έχει εφαρμόσει πρόγραμμα αυτογνωσίας σε φοιτητές ψυχολογίας του Βερολίνου και προγράμματα αγωγής ψυχικής υγείας σε μαθητές των σχολείων που υπηρέτησε. Παρακολούθησε σεμινάρια για μαθησιακές δυσκολίες, διδακτικά προγράμματα, εικαστικά, παραμύθι και θέατρο. Ασχολήθηκε με τη διδακτική και θεραπευτική αξιοποίηση του παραμυθιού, την επιθετικότητα στα σχολεία και τη θεραπευτική αξιοποίηση των τελετουργικών στην διεργασία του πένθους.
Η Χριστίνα Λαναρά είναι καθηγήτρια γαλλικών. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1984 διδάσκει στην ιδιωτική και αργότερα στη δημόσια εκπαίδευση γαλλικά και θεατρολογία. Παρακολούθησε σεμινάρια για το θέατρο και την ιστορία της τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετέχει από το 1998 στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Θέατρο» της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής. Είναι μέλος του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2003 ασχολείται με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν το πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Μουσείο» στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.
Η Μάρω Λιάτσου είναι θεατρολόγος και παιδαγωγός θεάτρου. Έχει σπουδάσει στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής (Πανεπιστήμιο Αθηνών) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Drama in Education (U.C.E., Birmingham, UK). Έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια Δράματος, υποκριτικής, φωνητικής, χορού, κινηματογραφικού σεναρίου, κ.α. Από το 1997 διδάσκει θέατρο σε δημόσια (ολοήμερα) και ιδιωτικά σχολεία, θεατρικά εργαστήρια Δήμων καθώς και σε δραματικές σχολές, όπου έχει διδάξει αυτοσχεδιασμό, ανάλυση τραγωδίας και αγωγή του λόγου. Επίσης, ασχολείται με τη διδακτική μεθοδολογία του θεάτρου, έχοντας συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε διάφορα σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Είναι υπεύθυνη προγράμματος και διδάσκει στο Παιδικό και Εφηβικό Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Γαλατσίου, στην Παιδική (Ε’-ΣΤ’) και Εφηβική Θεατρική Ομάδα του Δήμου Πετρούπολης και στο 6ο, 12ο και 14ο Δημοτικά Σχολεία Γαλατσίου. Γράφει θεατρική κριτική και έχει διασκευάσει παραμύθια και κλασικά θεατρικά κείμενα για παιδιά. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος και μέλος του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων.
Η Γεωργία Λουκοπούλου σπούδασε Κοινωνιολογία, Παιδαγωγικά και Κινηματογράφο στην Αθήνα. Έχει συνεργαστεί με τα Πανεπιστήμια Κρήτης και Αθηνών στην παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Συμμετείχε στην οργάνωση δραστηριοτήτων και πολιτιστικών εκδηλώσεων για τη στήριξη και κοινωνική ένταξη των μαθητικών μειονοτήτων. Από το 1999 έως το 2001 συνεργάστηκε με το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού και το Πανεπιστήμιο Οδησσού, στην Οδησσό, στη διοργάνωση εκδηλώσεων για την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού στην Ουκρανία. Είναι εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εργάστηκε στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής οργανώνοντας και συντονίζοντας προσπάθειες προσέγγισης του χώρου της οπτικοακουστικής έκφρασης από το 2001 έως το 2004.
H Μαρίτα Λώλη είναι Καθηγήτρια Γαλλικών (Πτυχίο Τμήματος Γαλλικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών και εξειδίκευση στη Διδακτική της Γαλλικής: Maîtrise, Université Stendhal, Grenoble). Είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στη Διδακτική της Γαλλικής. Διδάσκει γαλλικά από το 1991 στον ιδιωτικό και αργότερα στον δημόσιο τομέα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης: δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο. Έχει παρακολουθήσει δύο ετήσια σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού με τις Ομάδες Τέχνης «ΠΑΡΟΔΟΣ» και «ΠΛΕΥΣΙΣ» καθώς και σεμινάρια σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Υποκριτική, με έλληνες και ξένους εμψυχωτές. Τα τελευταία χρόνια, διερευνά τρόπους διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας μέσα από θεατρικές δραστηριότητες, τις οποίες και εφαρμόζει με τους μαθητές της.
Ο Γιώργος Μάρδας γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήματα Γαλλικών και Θεατρικών Σπουδών. Καθηγητής Ξένων γλωσσών από το 1986. Διορίστηκε το 1998 ως καθηγητής γαλλικών στη μέση εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων, όπως το μεταπτυχιακό σεμινάριο στελεχών πολιτιστικής διοίκησης του Ινστιτούτου Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, καθώς και θεατρικά εργαστήρια και σεμινάρια στο Remsceid (Γερμανία), Avignon (Γαλλία). Ταυτόχρονα παρακολούθησε studio υποκριτικής με ηθοποιούς και σκηνοθέτες (Β. Θεοδωρόπουλο, Τ. Σακελλαρίου, Α. Μανωλικάκη κ.α) και έτσι του δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχει σε παραστάσεις. Ασχολήθηκε με μετάφραση θεατρικών έργων, θεατρικό παιχνίδι, παραστάσεις σε σχολεία της μέσης εκπαίδευσης και συμμετείχε με ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια θεατρολογικού περιεχομένου.
Ο Στάθης Μαρκόπουλος φοίτησε στην Κρατική Ακαδημία Κουκλοθεάτρου και Εναλλακτικού Θεάτρου της Πράγας και μαθήτευσε στον ισπανικό θίασο κούκλας Marionetas del Matadero και στην Ακαδημία Κουκλοθεάτρου της Πράγας. Από το 1992 ασκεί επαγγελματικά την τέχνη της θεατρικής κούκλας στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε παραγωγές του «Κουκλοθέατρου Αγιούσαγια!» (6 έργα για τον δρόμο και το θέατρο), του οποίου είναι ιδρυτής, καθώς και σε συνεργασία με άλλους θιάσους (22 παραγωγές). Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, συνέδρια και εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από το κουκλοθέατρο, σε συνεργασία με διάφορους φορείς. Στο εργαστήριο του κουκλοθέατρου Αγιούσαγια, οργανώνει ετήσιο κύκλο εκπαίδευσης πάνω στη θεατρική μαριονέτα, από τον οποίο έχουν περάσει αρκετοί από τους νέους επαγγελματίες του χώρου. Από το 1994 διευθύνει το περιοδικό ΝΗΜΑ. Έχει μεταφράσει και εκδώσει κείμενα γνωστών κουκλοπαικτών στα ελληνικά. Από το 2001 είναι πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου της Διεθνούς Ένωσης Κούκλας (UNIMA).
Η Αναστασία Μερκούρη είναι απόφοιτος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην Κλασική Φιλολογία. Εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή, στο ίδιο τμήμα, με θέμα την αρχαία ελληνική και ρωμαϊκή τραγωδία. Στα πλαίσια των μεταπτυχιακών της σπουδών, συνέχισε την έρευνά της στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης με το πρόγραμμα ERASMUS. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια και ως σύνεδρος σε συνέδρια Κλασικής Φιλολογίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεωρίας της Λογοτεχνίας, Ιστορίας Τέχνης, Γλώσσας και Λογοτεχνίας, Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεάτρου στην Εκπαίδευση κα. Είναι ΓΓ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.. Έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση επιμορφωτικών δραστηριοτήτων του Πανελληνίου Δικτύου και έχει την επιμέλεια της ιστοσελίδας του. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως φιλόλογος στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ο Άρης Μπινιάρης-Παντελέων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Παρακολούθησε τριετές σεμινάριο υποκριτικής στο θεατρικό εργαστήρι «Μυθολογία». Εργάστηκε ως ηθοποιός μεταξύ άλλων στο θίασο «Παντούμ» για διάστημα τριών χρόνων για τη δημιουργία θεατρικών παραστάσεων και θεαμάτων δρόμου, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βορείου Αιγαίου για την παράσταση «Τα ρόδα της αυγής». Συνεργάστηκε ως εμψυχωτής–ηθοποιός με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στα πλαίσια σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς, με κοινωνικούς φορείς (Άρσις, Κέντρο Αποτοξίνωσης Παρέμβαση, Παιδικό Χωριό SOS) στα πλαίσια προγραμμάτων για νέους και το εργαστήρι δημιουργικής απασχόλησης «Ευπαλίνος» στα πλαίσια εκδηλώσεων για παιδιά.
Ο Γιώργος Π. Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Θέατρο σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου και στην "Κινηματογραφική Σχολή Ε. Χατζίκου". Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το "Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο" του Λεωνίδα Τριβιζά, το "Χοροθέατρο Ροές" της Σοφίας Σπυράτου, το "Θέατρο Σφενδόνη" της Άννας Κοκκίνου, και το "Απλό Θέατρο" του Αντώνη Αντύπα. Ως σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τα Δημοτικά Θέατρα Λουτρακίου, Καστοριάς και Ναυπλίου και με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος θεάτρου συνεργάστηκε με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, όπως η Δραματική Σχολή "Μορφές" στο Θέατρο "Εμπρός", το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη Σπάρτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Είναι ιδρυτικό μέλος της θεατρικής εταιρείας ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ. Σκηνοθετεί, διδάσκει και είναι υπεύθυνος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο.
Η Αντιγόνη Μώρου σπούδασε ελληνική φιλολογία στην Αθήνα. Έκανε D.E.A. και διδακτορικό στο θέατρο (Paris III, Sorbonne- 1986 και 1990). Παρακολούθησε ατελιέ και μαθήματα υποκριτικής και δραματικής τέχνης (Παρίσι, 1980-2). Εργάσθηκε ως εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία (από το 1990 υπηρετεί στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων), με απόσπαση στο Πάντειο Παν/μιο ως συνεργάτις του Γ. Ανδρεάδη στο Αρχαίο Δράμα (1994-5) και στο ΥΠΕΠΘ στο Τμήμα Πολιτιστικών (οργάνωση και κριτική επιτροπή Πανελλήνιων Καλλιτεχνικών Μαθητικών Αγώνων Αρχαίου Δράματος και Σύγχρονου Θεάτρου, 1995-2000). Δίδαξε θέατρο στην εξομοίωση των δασκάλων (Παιδ/κό Τμήμα Παν/μιου Αθηνών, 1998). Οργάνωσε θεατρικά σεμινάρια και εργαστήρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Α' Αθήνας (2003-6). Έχει δημοσιεύσει σε διάφορα περιοδικά άρθρα για το Αρχαίο Δράμα, για το Θέατρο και τη Δραματοποίηση στο σχολείο. Έχει πραγματοποιήσει ανακοινώσεις με τα ίδια θέματα σε Πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά συνέδρια. Συγγραφέας του Βιβλίου «Θεατρική Αγωγή Ε' και ΣΤ' Δημοτικού», 2006 (με Μ. Φραγκή, Π. Μουγιακάκο και Χ. Παπαδημούλη).
Η Τέτη Νικολοπούλου εργάζεται από το 1992 ως γυμνάστρια στην Ιταλική Σχολή Αθηνών και ως δασκάλα σύγχρονου και δημιουργικού χορού σε σχολές χορού. Έχει διδάξει δημιουργικό χορό στο ΤΕΦΑΑ Αθήνας και τη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου. Έχει χορογραφήσει παιδικά θεατρικά και χορογραφεί παραστάσεις χορού για την ομάδα Σύγχρονου Χορού Εννιάμορφο, η οποία επιχορηγήθηκε από το Υπ. Πολιτισμού για το 2005. Επίσης, συμμετέχει σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών για τον Δημιουργικό Χορό. Είναι πτυχιούχος του ΤΕΦΦΑ Αθηνών και της Επαγγελματικής Σχολής Χορού Νίκης Κονταξάκη. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια χορού στην Ελλάδα, το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη και παραδίδει σεμινάρια χορού σε χορευτές. Κάνει Master στο χορό στην εκπαίδευση στο ΤΕΦΑΑ Αθήνας.
Ο Νίκος Παΐζης γεννήθηκε στον Πειραιά (1957). Αποφοίτησε από το Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών (1981). Ερευνητής και ειδικός συνεργάτης στο Εργαστήριο Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής του Προσώπου στο Μαθηματικό Τμήμα και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών (1983-1991). Διδάσκει στο Γυμνάσιο & Λύκειο(1991-σημ.), Αναπληρωτής Διευθυντής Λυκείου - Γυμνασίου (1995-2004) και Διευθυντής του Γυμνασίου (2005-2006) των Εκπαιδευτηρίων Μ. ΠΕΤΡΑΚΗ – ΒΑΛΣΑΜΙΔΟΥ στον Πειραιά. Ειδικός Συνεργάτης στο Γραφείο Υπουργού Παιδείας (1993-94). Συντονιστής της Κεντρικής Επιτροπής Συντονισμού του Προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ-Εκπαίδευση & Πολιτισμός» του ΥΠΕΠΘ και ΥΠΠΟ (1994-2004). Επιστημονικός συνεργάτης ΙΝΕ/ΓΣΕΕ, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικών της ΓΣΕΕ, επιστημονικός υπεύθυνος των ερευνών στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ (2004-σημ.). Δεύτερος Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (2006). Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής και Συμβουλευτικής του Προσώπου (2004-σημ.). Ως εμπειρογνώμονας στον Τομέα των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης και Πολιτισμού έχει εκπροσωπήσει από το 1996 τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού της χώρας σε Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Συναντήσεις Εμπειρογνωμόνων, ενώ σε θέματα χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής για την Πολιτισμική Αγωγή έχει μετάσχει σε επιτροπές Εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Συμβουλίου της Ευρώπης, της Ουνέσκο, Διεθνών και Ευρωπαϊκών Δικτύων για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό.
Ο Σίμος Παπαδόπουλος έχει κάνει σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι παιδαγωγός, εμψυχωτής θεάτρου και διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάσκει θέατρο στην εκπαίδευση στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αθηνών και σε σχολές θεάτρου.
Η Αντιγόνη Παρούση είναι Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού τμήματος του Α.Π.Θ, έκανε μετεκπαίδευση Μ.Δ.Δ.Ε. στη ειδική αγωγή. Μεταπτυχιακές σπουδές στη σκηνοθεσία της μαριονέτας, και διδακτορική διατριβή στο θέατρο της κούκλας στη Θεατρική Ακαδημία της Σόφιας. Από το 1976 ασχολείται με το κουκλοθέατρο, δούλεψε για 15 χρόνια στο κουκλοθέατρο Αθηνών, και συμμετείχε με παραστάσεις σε Διεθνή φεστιβάλ μαριονέτας. Οργανώνει το Διεθνές Φεστιβάλ Μαριονέτας στην Ύδρα και διευθύνει την ομάδα κουκλοθέατρου το Γκρι Κουτί. Από το 2003 είναι Λέκτορας στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η Γιάννα Πιτούλη σπούδασε Παιδαγωγικά στην Αλεξανδρούπολη (1995). Στη συνέχεια ασχολείται με το θεατρικό παιχνίδι (1996-1997). Για ένα χρόνο (1998) διαμένει στο Εδιμβούργο όπου εργάζεται και αναζητεί σπουδές για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Το 2000 απέκτησε το ΜΑ in Applied Drama στο School of Drama του Πανεπιστήμιου του Exeter στη Μ. Βρετανία. Στη συνέχεια ασχολείται με την εφαρμογή της δραματικής τέχνης στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα. Δουλεύει ως εμψυχώτρια θεατρικών εργαστηρίων με ομάδες εκπαιδευτικών, εστιάζοντας στη χρήση θεατρικών στοιχείων (βασισμένα και στο θέατρο forum) για τη δημιουργία μοντέλων εκπαιδευτικής παρέμβασης. Από το 2001 εργάζεται ως δασκάλα και η εκπαιδευτική της μεθοδολογία εμπλουτίζεται από στοιχεία του Εκπαιδευτικού Δράματος. Παράλληλα, υλοποιεί θεατρικά project με ομάδες παιδιών μέσα στο σχολικό χώρο που στηρίζονται στο θέατρο της επινόησης (διδασκαλία θεατρικής αγωγής σε ολοήμερα σχολεία, project Ευέλικτης Ζώνης, δημιουργία παραστάσεων κ.α.). Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
O Βασίλης Ραΐσης είναι πτυχιούχος του Φυσικού τμήματος και τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Πανεπιστημίου Ιωαννίνων). Κατέχει πτυχίο Master και PhD στη Φιλοσοφία και Ιστορία των Επιστημών (ΕΜΠ, Πανεπιστήμιο Αθηνών). Έχει γράψει τα θεατρικά έργα 2006: «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΓΑΜΟΦΟΒΙΚΟΥΣ» σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, Θέατρο Τέχνης-Κάρολος Κουν (τρία μονόπρακτα-τα υπόλοιπα κείμενα παράστασης της Μαριάννας Κάλμπαρη), 2005: «HUMAN BEANS» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Ζάιμπελ, «Άδειος χώρος» - Εθνικό Θέατρο, 2003: «ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΡΑΣ-ΤΣΟΥΚΑΛΙ», μονόπρακτο στα πλαίσια της παράστασης «ΚΟΙΤΑ ΜΕ» από την ομάδα μουσικού θεάτρου «OPERA» (σκηνοθεσία Θ. Αμπαζής), 2002: «ΣΕ ΧΑΜΗΛΟ ΠΟΤΗΡΙ», σπονδυλωτό κείμενο, στις «Γραμμές», με τους ΣΜΠΑΡΑΚΟΥΑΚ, σε σκηνοθεσία Π.Καψάλη, 1999 : «ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ» με την Ομάδα XAXEC, σε σκηνοθεσία Δ. Σκλάβου, θέατρο «Πολύτεχνο», 1994: «ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ» σε σκηνοθεσία Θ. Παπαγεωργίου, θέατρο ΣΤΟΑ. Έχει γράψει σενάρια, σε συνεργασία με άλλους συγγραφείς, για ντοκιμαντέρ, ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους (ταινίες μεγάλου μήκους: 2006: «Ο Γιος του Φύλακα» σε σκηνοθεσία Δ.Κουτσιαμπασάκου, ΕΚΚ- CL Productions, 2005: «Είναι ο Θεός Μάγειρας;» σε σκηνοθεσία Σ. Νιζήρη, ΕΚΚ- Cinegram). Ο Β. Ραΐσης εργάζεται ως φυσικός και εμψυχωτής θεατρικών ομάδων στη Σχολή Μωραΐτη.
Ο Νίκος Ρεπούλιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε Γραφιστική και Κινούμενο Σχέδιο στο ΤΕΙ Αθήνας. Από το 1986 εικονογραφεί για εκδοτικούς οίκους, διαφημιστικές εταιρείες και εταιρίες παραγωγής. Σκηνοθετεί και σχεδιάζει 2D-3D animation, κόμικς και πολιτική γελοιογραφία. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες και ερευνητικά προγράμματα για την εικονογράφηση και το animation στην ευρύτερη εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς επίσης και σε φεστιβάλ εκπαιδευτικών ταινιών και ταινιών για παιδιά και νέους. Διδάσκει γραφιστική, computer graphics, γραφιστική κιν/φου και κινούμενο σχέδιο στο ΤΕΙ Αθήνας, ως εργαστηριακός συνεργάτης, καθώς και σε σεμινάρια ενηλίκων ως πιστοποιημένος εκπαιδευτής. Συντονίζει και διδάσκει σε εργαστήρια δημιουργίας Animation (Κινουμένου Σχεδίου) με μαθητές Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης.
Ο Γιώργος Σαχίνης είναι απόφοιτος του μεταπτυχιακού τμήματος ΜΑ Advanced Theatre Practice της σχολής Central School of Speech and Drama Λονδίνου, του Institute of the Arts του Πανεπιστημίου Duke και των τμημάτων Πολιτικών Μηχανικών των Πανεπιστημίων Duke και Berkeley CA, Η.Π.Α. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής και σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας "Όχι Παίζουμε". Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις της ομάδας «Καρδιά με Κόκκαλα. Βίος και Πολιτεία του Ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη» (Οικία Λαπαθιώτη, Εξάρχεια), "…και το μωρό, μας κάνει επτά" της Πόλα Βόγκελ (Θέατρο Άλτερα Παρς), «Πείραμα Επτά επί Θήβας» του ιδίου (Θέατρο Βαφείο). Έχει επίσης σκηνοθετήσει τα έργα «Καλιγούλας» του Αλμπερ Καμύ (Νέα Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), «Ο Θάνατος και η Κόρη» του Άριελ Ντόρφμαν (Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), «InVertigo» της ομάδας WoodenHead Works (Φεστιβάλ Visions, Μεγ. Βρετανία), «Against Seven Against Thebes» της ομάδας "Ευδαίμονες" (Festival of New Departures, Λονδίνο), «WEST BOUND STORY» της ομάδας "Ευδαίμονες" (Embassy Theatre, Λονδίνο), «Dante's Inferno» της ομάδας "Ευδαίμονες" και διαφόρων μικρών μουσικοθεατρικών δρώμενων σε συνεργασία με τον μουσικό Χρήστο Θεοδώρου. Επίσης, έχει τελέσει βοηθός σκηνοθέτη του Δημήτρη Μαυρίκιου στο "Έβδομο Ρούχο" της Ε. Φακίνου κατά τη δεύτερη θεατρική του περίοδο (2001-2002).
Ο Γεράσιμος Σπαθής σπούδασε θέατρο και εμψύχωση παιδιών στην Αθήνα. Έχει παίξει ως ηθοποιός στην τηλεόραση και στο θέατρο και έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις για το θέατρο. Έχει διδάξει θεατρικό παιχνίδι σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στα Ι.Ε.Κ. και είναι μέλος των επιτροπών πιστοποίησης πρακτικού μέρους προσχολικής αγωγής του Ο.Ε.Ε.Κ. Είναι Υπεύθυνος παιδικών προγραμμάτων και της νεανικής ομάδας του "Πολύτροπου τέχνης". Από το 2002 υπεύθυνος πολιτιστικών προγραμμάτων της Σύγχρονης σχολής Σ. Αυγουλέα – Λιναρδάτου. Τέλος, είναι ενεργό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Ευανθία Στιβανάκη γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. εκπόνησε διδακτορική διατριβή θεατρολογίας. Καλλιτεχνικός σύμβουλος και σκηνοθέτις του Καλλιτεχνικού Εργαστηρίου Δήμου Πάτρας (1979-1989) και του Θεάτρου «Αγορά» (1990 έως σήμερα). Δίδαξε ως φιλόλογος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και υπηρέτησε ως Πολιτιστικός Υπεύθυνος στη Διεύθυνση ΔΕ Νομού Αχαΐας. Δίδαξε επίσης Θέατρο στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Τμήμα Δασκάλων και Νηπιαγωγών). Σήμερα υπηρετεί ως επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Τάκης Τζαμαργιάς γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε θέατρο και παιδαγωγικά. Εκπαιδευτικός, σκηνοθέτης, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του Παν. Αθηνών με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση». Υποψήφιος διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Παν. Αθηνών και μέλος του ίδιου τμήματος ως Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο αντικείμενο Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2004 διδάσκει με ανάθεση εντολής διδασκαλίας στο ΤΕΑΠΗ Παν .Αθηνών. Επί εικοσαετίας δάσκαλος στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχει διδάξει τεχνικές θεάτρου σε επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών της Α' βάθμιας και Β' βάθμιας εκπαίδευσης, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, στο Σύλλογο Θεατρολόγων, στις Φυλακές Ανηλίκων Κορυδαλλού και είναι καθηγητής υποκριτικής στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου. Δίδαξε επίσης για τρία συνεχή χρόνια στο Πρόγραμμα Εξομοίωσης των Δασκάλων. Για 14 συνεχή χρόνια διευθύνει το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Κερατσινίου. Έχει ανεβάσει έργα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου είτε ως υπεύθυνος του Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου, της οποίας υπήρξε και ιδρυτής της και της Εταιρείας Δυτικά της Πόλης, είτε συνεργαζόμενος με ελεύθερους θιάσους και το Εθνικό Θέατρο. Επίσης έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Συσσυγγραφέας στο βιβλίο Στοιχεία Θεατρολογίας της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ,1998), Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004). Είναι αναπληρωματικό μέλος ΔΣ στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Καλλιόπη Τσαρούχη είναι Νηπιαγωγός, απόφοιτος ΤΕΑΠΥ – Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία και εκπαιδευτικός θεάτρου, κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου Μ.Α. από το πανεπιστήμιο του Durham της Βρετανίας, με τίτλο «Διδάσκοντας και μαθαίνοντας μέσα από το δράμα». Έχει εργαστεί, ως δασκάλα θεατρικής αγωγής σε συνεργασία με ιδιωτικά σχολεία, συλλόγους, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, το τμήμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του WWF Ελλάς, το Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου κλπ. Έχει διδάξει σε σεμινάρια δράματος για νηπιαγωγούς και δασκάλους. Διδάσκει στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής των ΙΕΚ ΔΟΜΗ (Θεατρικό παιχνίδι και Παιχνίδι).
Η Ντίνα Τσολάκη είναι εκπαιδευτικός (πτυχίο Γαλλικής Φιλολογίας) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1987. Στα πλαίσια της ΣΕΛΜΕ Θεσ/νίκης παρακολούθησε διετές πρόγραμμα θεατρικής παιδείας και συνέχισε την εκπαίδευση της στο στούντιο Παράθλαση, σε σεμινάρια της ΝΕΛΕ, του ΥΠΕΠΘ και αργότερα του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας «Εξ αμάξης» από το 1993. Υπεύθυνη της θεατρικής ομάδας του Γυμνασίου Γαλάτιστας Χαλκιδικής από το 1995, συμμετείχε στο φεστιβάλ γαλλόφωνου σχολικού θεάτρου, το οποίο οργανώθηκε από τη Γαλλική Πρεσβεία στην Αθήνα, και σε αντίστοιχο φεστιβάλ στο Παρίσι. Με τη θεατρική ομάδα του Γυμνασίου Γαλάτιστας συμμετείχε επίσης στους Περιφερειακούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες του ΥΠΕΠΘ από το 1998. Συντονίστρια περιβαλλοντικών προγραμμάτων στα πλαίσια του Πανεπιστημίου Αιγαίου, υπεύθυνη Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius και Κινητικότητας. Υπήρξε μέλος του ΔΣ του Συλλόγου καθηγητών Γαλλικής και εμψυχώτρια σε σεμινάρια και συνέδρια για τη διδακτική της γλώσσας με τη χρήση θεατρικών τεχνικών στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Από το 2003 έως το 2006, ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων στη Δ/νση Δ.Ε Χαλκιδικής, έχει οργανώσει βιωματικά σεμινάρια θεατρικής παιδείας. Είναι μέλος του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Η Κλειώ Φανουράκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Eίναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθηνών. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές με αντικείμενο το θέατρο και τις σύγχρονες πρακτικές (Master of Arts, Theatre and Contemporary Practice) στο Πανεπιστήμιο του Ηull στην Αγγλία. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει φοιτήσει υποκριτική στη Σχολή του Γιώργου Αρμένη και έχει παρακολουθήσει ποικίλα επιμορφωτικά σεμινάρια επί της θεατρικής πρακτικής. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού και σύγχρονου χορού και στα πλαίσια των σπουδών της έχει ασχοληθεί με τη χορογραφία, το σύγχρονο χορό και το video-dance. Στο ενδέκατο Διεθνές Θεατρικό Φεστιβάλ Sibiu παρουσίασε το 30λεπτο video-performance From Yorkshire to Crete. Στο φεστιβάλ March Hares (University of Hull) παρουσίασε δύο οπτικοακουστικά και live project με αφορμή κείμενα του Μπέκετ και του Σαίξπηρ. Έχει διδάξει στο Θέατρο των Αλλαγών αυτοσχεδιασμό και σκηνοθεσία (“Δημιουργία παράστασης-Performing Athens”). Συμμετείχε ως βοηθός παραγωγής στην τηλεοπτική σειρά Τα Παιδιά της Νιόβης σε σκηνοθεσία Κώστα Κουτσομύτη και στο δραματοποιημένο ντοκυμαντέρ του Λευτέρη Χαρωνίτη Αγώνες Κρητικής Ελευθερίας 1770-1843. Είναι Συντονίστρια του Γραφείου Κρήτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Ο Κώστας Φιλίππογλου γεννήθηκε στην Αθήνα το1965. Ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς δασκάλους από τον Πήτερ Μπρούκ την Αριάν Μνουσκίν και την Theatre de complicite. Από το 1985 εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός έχοντας συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές. Έχει δουλέψει στο θέατρο "Τεχνοχώρος", με την ομάδα "Θέαμα" του Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο "Αμόρε" με το "Θέατρο του Νότου" και σε πολλά άλλα. Τα τελευταία οκτώ χρόνια δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με την θεατρική ομάδα "Complicite" και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την Ευρώπη και τις Η Π Α. Έχει παίξει στο έργο "mnemonic", που ξεκίνησε να παίζεται το 1999 και συνεχίστηκε μέχρι το 2003. Με αυτό το έργο έπαιξε στο National Theatre του Λονδίνου και σε θέατρα της Αγγλίας, της Ευρώπης και της Ν. Υόρκης. Από το 2004 έως το 2006 έπαιζε στο έργο του Σαίξπηρ "measure for measure" για το National Τheatre του Λονδίνου καθώς και σε θέατρα της Ευρώπης και της Ινδίας. Έχει επίσης συμμετάσχει σε ερευνητικά workshops της ομάδας για άλλες της παραγωγές. Το 2005 έπαιξε στην παράσταση "Beauty and the Beast", σε σκηνοθεσία John Wright, στον καθεδρικό ναό του Κόβεντρυ. Από το 1997 εργάζεται και ως δάσκαλος θεάτρου. Με αυτήν την ιδιότητα στην Ελλάδα έχει διδάξει: ως επίκουρος καθηγητής στο θεατρικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών, στη δραματική σχολή «Αρχή» της Ν Καρά, στα σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας για το θέατρο στα σχολεία, καθώς και σε οργανωμένα εργαστήρια με συμμετέχοντες ηθοποιούς ή σπουδαστές. Στο εξωτερικό έχει διδάξει θέατρο στο Λονδίνο, σε σχολεία, δραματικές σχολές και στα εργαστήρια που διοργανώνει η complicite. Στο Ισραήλ, δίδαξε στο ΜΑΤΑΝ, ειδικό σχολείο καλών τεχνών. Στη Νέα Υόρκη έχει διδάξει στο Lee Strasberg institute, στο Actor's studio και στο Actor's center καθώς και στο ανοιχτό εργαστήρι που διοργάνωσε η complicite την άνοιξη του 2001. Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στην ταινία "Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι" και παράλληλα επιμελήθηκε την κίνηση στις σκηνές του πλήθους. Το 2003 σκηνοθέτησε για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την "Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων" και το 2006 τον "Οδυσσεβάχ" για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης.
H Μαρία Χανιωτάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Έχει κάνει σπουδές Τεχν.Πολ. Μηχανικού(ΒΑ) Μουσικής και Πιάνου, Εργαστήριο για τη Σκηνογραφία στη Royal Academy of Dramatic Art (RADA) του Λονδίνου, Master στη Σκηνογραφία (ΜΑ) στο Wimbledon School of Art(WSA) του Λονδίνου. Ατομικές Εκθέσεις ως Εικαστικός Καλλιτέχνης και συμμετοχή σε Ομαδικές Εκθέσεις από το 1995 στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εργάζεται ως Σκηνογράφος-ενδυματολόγος στο Θέατρο από το 1990. Διδάσκει Σκηνογραφία και Performance Art από το 2000. 'Iδρυση του "Εργαστηρίου Σκηνογραφίας και Performance Art–Ένα Εργαστήριο για την Τέχνη". Δημοσιεύσεις: "Αερικά" Εκδόσεις Ελλ. Γράμματα, "Ο χαρταετός που τον έλεγαν Καρχαρία", Εκδόσεις Ιωλκός," Το λουλούδι που ήθελε να γίνει Πεταλούδα", Εκδόσεις Ιωλκός. Είναι μέλος της Ένωσης Βρετανών Σκηνογράφων (SBTD) του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ) και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ) www.mariachaniotaki.gr
Η Ζωή Χατζή είναι γλύπτρια – εκπαιδευτικός. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (1969-1975) στο εργαστήριο Γλυπτικής με δάσκαλο το Δημήτρη Καλαμάρα. Διδάσκει τέχνη στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση από το 1977. Από το 1981 μέχρι σήμερα υπηρετεί στο 53ο Γυμνάσιο Αθηνών. Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της Ένωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, με ετήσια επανεκλογή, από το έτος ίδρυσης της Ένωσης 1981 έως σήμερα. Διοργανώνει και συμμετέχει ως επιμορφώτρια στα ετήσια πανελλαδικά σεμινάρια της Ένωσης στην Αθήνα και τις μεγάλες επαρχιακές πόλεις. Είναι υπεύθυνη έκδοσης με καλλιτεχνική επιμέλεια του ετήσιου περιοδικού «Εικαστική Παιδεία» και υπεύθυνη των υπολοίπων εκδόσεων της Ένωσης, βιβλίων, φωτεινών διαφανειών, βιντεοκασετών – DVD και άλλου εποπτικού και επιμορφωτικού υλικού. Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς (ΟΛΜΕ) και καλλιτεχνικούς (ΕΕΤΕ) φορείς, συμμετέχει ενεργά στη διοργάνωση εκθέσεων και συνεδρίων καλλιτεχνικής παιδείας. Σε συνεργασία με γονείς και άλλους φορείς, προωθεί πολιτιστικές δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο. Εκπονεί περιβαλλοντικά - πολιτιστικά προγράμματα από το 1992 μέχρι σήμερα.
Η Νάσια Χολέβα είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π. Θεσσαλονίκης, με ειδίκευση στην υποκριτική και τη θεατρολογία, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Εκπαιδευτικό Θέατρο, το θέατρο για παιδιά και τη δυναμική των ομάδων. Πτυχιακή διάλεξη με θέμα το παρεμβατικό θέατρο του Augusto Boal. Μεταπτυχιακές σπουδές στο Exeter University, School of Performance Arts, Drama Department πάνω στο Εφαρμοσμένο Δράμα (το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση, το Θέατρο/Δράμα ως εργαλείο Κοινωνικής Παρέμβασης). Μεταπτυχιακή εργασία με θέμα ‘Ηθικά ζητήματα στην εμψύχωση Δράματος – προς έναν κώδικα σωστής πρακτικής’. Έχει μια ολιγοετή εμπειρία εμψύχωσης ομάδων παιδιών και ενηλίκων με διάφορες κοινωνικές, μαθησιακές και σωματικές ιδιαιτερότητες. Το 2004-05 εργάστηκε στο Θεατρικό Εργαστήρι Αμαλιάδας ως εμψυχώτρια, συνεργάστηκε με το Σχολείο 2ης Ευκαιρίας του Πύργου στα θεατρικά του δρώμενα και με την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Προγραμμάτων Ν. Ηλείας σε εργαστήρια θεατρικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι μέλος του ΔΣ του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Δημόσιες και Διεθνείς Σχέσεις) και ενθουσιώδες μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού ‘Εκπαίδευση & Θέατρο’.
Η Έλλη Χούσου είναι απόφοιτος του Ε’ Εργαστηρίου Ζωγραφικής-Κεσσανλή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, με ειδίκευση στη Σκηνογραφία στο εργαστήριο Βασιλειάδη. Από την αποφοίτησή της συμμετέχει σε εκθέσεις ζωγραφικής, έχει σκηνογραφήσει θεατρικά έργα, στο χώρο της εκπαίδευσης. Διδάσκει εικαστικά στη μέση εκπαίδευση και σε τμήματα ενηλίκων σε Δήμους. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα Διακόσμησης, Γραφιστικής, βιομηχανικού σχεδιασμού και φωτογραφία ως Πτυχιούχος της σχολής ΒΑΚΑΛΟ και έχει εργαστεί σε ανάλογους τομείς. Διαθέτει γνώσεις σχεδιασμού και κατασκευής κοσμήματος και χρήσης προγραμμάτων Η/Υ. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε σεμινάρια του εικαστικού κλάδου σε θέματα σχετικά με την ιστορία της τέχνης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της αγγειοπλαστικής στο σχολείο, με ανάλογη παρουσίαση στην οργάνωση εργαστηρίου εικαστικών και αγγειοπλαστικής. Έχει αρθρογραφήσει σε λογοτεχνικά περιοδικά. Έχει εργαστεί με ομάδες μαθητών σε ομάδες Αγωγής Υγείας, ισότητας, τμήματα ζωγραφικής και αγγειοπλαστικής και σε συμπράξεις με σχολείων. Από το 2004 έχει εμπλακεί ως συντονίστρια σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius 1 με θέμα “National Highlights on the way to 21st century Europe”. Παράλληλα με την ιδιότητα της εκπαιδευτικοί ασχολείται επαγγελματικά με τη ζωγραφική.