Αποτελέσματα αναζήτησης

Αντιγόνη, η αυτόνομη πορεία: Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει

Αντιγόνη, η αυτόνομη πορεία: Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου, Γιώργος Π. Μπινιάρης, Εύη Μανέ

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου, μουσικός

Γιώργος Π. Μπινιάρης, σκηνοθέτης

Εύη Μανέ, θεατροπαιδαγωγός

«Αντιγόνη, η αυτόνομη πορεία: Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Με αφετηρία τη σπουδή σε χορικά από την ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή, θα προσεγγίσουμε τις γέφυρες επικοινωνίας του αρχαίου ελληνικού λόγου και της σύγχρονης εκφοράς του στα νέα ελληνικά, ως προς τη μουσικότητα, το μέτρο και το ρυθμό. Θα διερευνήσουμε τους θεατρικούς δρόμους με τους οποίους τα στοιχεία του τραγικού λόγου συμβάλλουν αφενός στην κατανόηση του περιεχομένου, αφετέρου στο σμίλεμα του περιεχομένου αυτού σε «πραγματοποιημένη» κίνηση και θεατρική δράση. Υλικό για τα εκφραστικά μας μέσα θα αντλήσουμε και από τους κύκλιους ελληνικούς χορούς, τα δημοτικά τραγούδια και τη σύγχρονη ποίηση. Τα κοινωνικά ερωτήματα που προβάλουν έντονα μέσα από το κείμενο είναι ένα πεδίο που επίσης θα μας απασχολήσει στα όρια του χρόνου που διαθέτουμε: α)Τι διαστάσεις παίρνουν τα γεγονότα ως προς την ανθρώπινη μοίρα; β)Πόσο επίκαιρες είναι σήμερα οι έννοιες του νόμου, του θράσους και της φρόνησης; γ)Ο Κρέων διδάχθηκε μες στους αιώνες ή εξακολουθεί να κυβερνάει απαγορεύοντας; δ)Πού κατοικεί σήμερα η Αντιγόνη;

Η μέθοδος που χρησιμοποιούμε αξιοποιεί τις δυνατότητες όλων μας, κυρίως αυτές που βασίζονται στην αναπνοή, τη φωνή και την κίνηση και αξιοποιεί απλά σκηνικά μέσα και λιτούς τρόπους έκφρασης. Οι τρόποι αυτοί περνούν μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τις τεχνικές του κοινωνικού θεάτρου και καταλήγουν σε θεατρική σύνθεση με αυτονόητη εκπαιδευτική αξία, τόσο στο μάθημα μέσα στην σχολική τάξη, όσο και στην προετοιμασία της μαθητικής θεατρικής παράστασης. Οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο να έχουν μελετήσει το έργο και παρακαλούνται να φορούν άνετα ρούχα.

 

Η Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου είναι σολίστ κλασικής κιθάρας, συνθέτης και παιδαγωγός της μουσικής. Σπούδασε μουσική και αρχιτεκτονική στην Αθήνα και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της μουσικές σπουδές στο Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου με υποτροφία του Κολλεγίου. Ως σολίστ κιθάρας έχει εμφανιστεί σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ελληνικές και ξένες ορχήστρες ή σύνολα μουσικής δωματίου καθώς και σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς ερμηνείας και σύνθεσης (Αθήνα, Μπιλμπάο, Ρώμη, Μπολόνια, Τροία κλπ), αποσπώντας βραβεία και τιμητικές διακρίσεις. Ως συνθέτης έχει εργασθεί στο χώρο της λεγόμενης "λόγιας" μουσικής και του θεάτρου και έργα της έχουν παρουσιαστεί σε μουσικά και θεατρικά φεστιβάλ σε Ελλάδα, Τουρκία, Αγγλία και Ισπανία. Πραγματοποιεί σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με την έννοια της μουσικής εμπειρίας στο θέατρο και την εκπαίδευση, εστιάζοντας την έρευνά της σε "ερμητικά" γνωστικά πεδία, όπως η αρχαία μετρική, η μουσικότητα του ελληνικού λόγου και η ουσία της μουσικής ερμηνείας, τομείς πάνω στους οποίους έχει εξάλλου δημοσιεύσει σχετικά άρθρα. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της καλλιτεχνικής Εταιρείας "Μυθολογία".

 

Ο Γιώργος Π. Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Θέατρο σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου και στην "Κινηματογραφική Σχολή Ε. Χατζίκου". Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το "Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο" του Λεωνίδα Τριβιζά, το "Χοροθέατρο Ροές" της Σοφίας Σπυράτου, το "Θέατρο Σφενδόνη" της Άννας Κοκκίνου, και το "Απλό Θέατρο" του Αντώνη Αντύπα. Ως σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τα Δημοτικά Θέατρα Λουτρακίου, Καστοριάς και Ναυπλίου και με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος θεάτρου συνεργάστηκε με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, όπως η Δραματική Σχολή "Μορφές" στο Θέατρο "Εμπρός", το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη Σπάρτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής και ερευνητικής ομάδας "Μυθολογία" για το θέατρο, το μύθο και τον ποιητικό λόγο. Σκηνοθετεί, διδάσκει και είναι υπεύθυνος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο.

 

Εύη Μανέ γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Βιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Από το 2004 παρακολουθεί διετές πρόγραμμα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με βασικά στοιχεία υποκριτικής τέχνης, που οργανώθηκε από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β. Αιγαίου με έδρα τη Χίο, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δήμου Αβδελιώδη και με δάσκαλο θεάτρου το σκηνοθέτη Γιώργο Μπινιάρη. Έλαβε μέρος στην παράσταση «Ξένοι Τόποι» του Θεατρικού Εργαστηρίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., που παρουσιάστηκε στη Χίο τον Ιούνιο του 2005. Η παράσταση πραγματευόταν το θέμα της προσφυγιάς και βασίστηκε στη μέθοδο του κοινωνικού θεάτρου. Η Εύη διδάσκει Θεατρική Αγωγή και Αυτοσχεδιασμό στα Εργαστήρια του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και παράλληλα παρακολουθεί το πρόγραμμα «Σπουδή στο Αρχαίο Δράμα», που οργανώνει το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χίου και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Β. Αιγαίου με έδρα τη Χίο.

 

 

Print

Number of views (57)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
30
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 2/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
345
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 5/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
6
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Κέρκυρα, 6/10/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ2), Μαρία Διβανέ, Φωτεινή Δημουλή
789
10
11
12
13
14
15
«Περάσματα»

«Περάσματα»

Λάρισα, 15/10/2019, παράσταση, 7ο ΓΕΛ Λάρισας
161718
19
20
21222324252627
28293031123
45678910

Κατηγορίες

Αναζήτηση