Αποτελέσματα αναζήτησης

Ξένοι τόποι – οικεία δεινά

Ξένοι τόποι – οικεία δεινά

Αθήνα, 19/3/2006, Εργαστήριο, Γιώργος Π. Μπινιάρης, Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου, Ειρήνη Σταμούλη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/3/2006 9:00 πμ - 11:30 πμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Γιώργος Π. Μπινιάρης, σκηνοθέτης

Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου, μουσικός

Ειρήνη Σταμούλη, θεατρολόγος.

«Ξένοι τόποι – οικεία δεινά»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα Ελληνικά

 

«Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος κι έχει ένα δικαίωμα που δεν χαρίζεται και με καμιάν αγάπη με καμιά συμφορά δεν αλλάζει και δεν πεθαίνει», «Ο γάμος» Γιώργος Χειμωνάς

Ας επιχειρήσουμε να ζωντανέψουμε στιγμές και εικόνες που συμβαίνουν σήμερα στα σύνορα της χώρας, στις παρυφές των πόλεων, στις ακτές και στα λιμάνια των νησιών του Αιγαίου από τα κύματα των προσφύγων που φθάνουν στον τόπο μας από μακρυνές πατρίδες. Αυτό το ανθρώπινο ποτάμι των απελπισμένων, κινητοποιεί άραγε την ευαισθησία μας; Mας δίνει έναυσμα για καλλιτεχνική δράση; Είναι άραγε αρκετό για να διαμαρτυρηθούμε για τον εξευτελισμό του ανθρώπου από τον «πολιτισμένο» κόσμο; Ας αναρωτηθούμε: η λέξη ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ ποιες εικόνες μας γεννά, ποιες ιδέες, συναισθήματα ή ιστορικούς συνειρμούς; Ποια λογοτεχνικά κείμενα, κυρίως Ελλήνων ποιητών, ποιες μαρτυρίες, φωτογραφίες, μουσικές και τραγούδια φωτίζουν το θέμα και εμπλουτίζουν τη δράση; Ας δοκιμάσουμε, λοιπόν, να επινοήσουμε μια ιστορία με θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς και με τις τεχνικές του κοινωνικού θεάτρου, να εξελίξουμε την ιστορία αυτή με τις βασικές συνθήκες του τόπου, του χρόνου και των προσώπων. Ποιες συνεργασίες μπορούμε να επιχειρήσουμε στον κοινωνικό χώρο που ζούμε και με ποιες κοινωνικές ομάδες, π.χ. επιτροπές αλληλεγγύης, καλλιτεχνικά σχήματα, κοινότητες προσφύγων, μπορούμε να συνομιλήσουμε; Οι παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση μπορούν να συνυπάρξουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, για να δώσουν μια σφαιρική εικόνα του θέματος, όπως θεατρική δράση, ζωντανή μουσική, χορός, ζωγραφική, γκράφιτις, φωτογραφία κ.ά. Μπορούμε να μελετήσουμε τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας για το θέμα των προσφύγων, το ύψος του δείκτη του ρατσισμού και το πώς μια καλλιτεχνική δράση μπορεί να συμβάλει στη μείωση του φαινόμενου της ξενοφοβίας. Αυτού του είδους η προσέγγιση, στα πλαίσια του μαθητικού θεάτρου, βοηθάει τους νέους να κατανοήσουν την πραγματική ζωή γύρω τους και να κινητοποιηθούν γύρω από το θέμα. Καλούνται οι συμμετέχοντες να φέρουν μαζί τους μια είδηση, μια μαρτυρία, μια φωτογραφία, ένα ποίημα ή ένα τραγούδι για να συμβάλουν δημιουργικά στη συνάντησή μας.

 

Ο Γιώργος Π. Μπινιάρης γεννήθηκε στην Αρχαία Κόρινθο. Θέατρο σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Λαϊκού Πειραματικού Θεάτρου και στην "Κινηματογραφική Σχολή Ε. Χατζίκου". Ως ηθοποιός συνεργάστηκε με το "Λαϊκό Πειραματικό Θέατρο" του Λεωνίδα Τριβιζά, το "Χοροθέατρο Ροές" της Σοφίας Σπυράτου, το "Θέατρο Σφενδόνη" της Άννας Κοκκίνου, και το "Απλό Θέατρο" του Αντώνη Αντύπα. Ως σκηνοθέτης συνεργάστηκε με τα Δημοτικά Θέατρα Λουτρακίου, Καστοριάς και Ναυπλίου και με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο. Ως εμψυχωτής και δάσκαλος θεάτρου συνεργάστηκε με καλλιτεχνικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς όπως η Δραματική Σχολή "Μορφές" στο Θέατρο "Εμπρός", το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο, η "Κουμαντάρειος" Πινακοθήκη Σπάρτης και το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και διδάσκει στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής και ερευνητικής ομάδας "Μυθολογία" για το θέατρο, το μύθο και τον ποιητικό λόγο. Σκηνοθετεί, διδάσκει και είναι υπεύθυνος των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Χίο.

 

Η Σμαρώ Χ. Γρηγοριάδου είναι σολίστ κλασικής κιθάρας, συνθέτης και παιδαγωγός της μουσικής. Σπούδασε μουσική και αρχιτεκτονική στην Αθήνα και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της μουσικές σπουδές στο Βασιλικό Κολλέγιο του Λονδίνου με υποτροφία του Κολλεγίου. Ως σολίστ κιθάρας έχει εμφανιστεί σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ελληνικές και ξένες ορχήστρες ή σύνολα μουσικής δωματίου καθώς και σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς ερμηνείας και σύνθεσης (Αθήνα, Μπιλμπάο, Ρώμη, Μπολόνια, Τροία κλπ), αποσπώντας βραβεία και τιμητικές διακρίσεις. Ως συνθέτης έχει εργασθεί στο χώρο της λεγόμενης "λόγιας" μουσικής και του θεάτρου και έργα της έχουν παρουσιαστεί σε μουσικά και θεατρικά φεστιβάλ σε Ελλάδα, Τουρκία, Αγγλία και Ισπανία. Πραγματοποιεί σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με την έννοια της μουσικής εμπειρίας στο θέατρο και την εκπαίδευση, εστιάζοντας την έρευνά της σε "ερμητικά" γνωστικά πεδία, όπως η αρχαία μετρική, η μουσικότητα του ελληνικού λόγου και η ουσία της μουσικής ερμηνείας, τομείς πάνω στους οποίους έχει εξάλλου δημοσιεύσει σχετικά άρθρα. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της καλλιτεχνικής Εταιρείας "Μυθολογία".

 

Η Ειρήνη Σταμούλη γεννήθηκε στη Χίο. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού, εκφραστικής κίνησης-χορού και σκηνοθεσίας καθώς και ποικίλα σεμινάρια για το θέατρο στην εκπαίδευση. Έχει συνεργαστεί με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) Βορείου Αιγαίου ως βοηθός σκηνοθέτη αλλά κυρίως ως επιμελήτρια θεατρικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικού υλικού για σχολεία που συνοδεύει τις θεατρικές παιδικές παραστάσεις. Ως εκπαιδευτικός δίδαξε θεατρικό παιχνίδι στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης του Ι.Ε.Κ. Ν. Χίου, αυτοσχεδιασμό και θεατρικό παιχνίδι στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Occursus II του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β. Αιγαίου και θεατρική αγωγή στο Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Θυμιανών Χίου. Συνεργάζεται με πολιτιστικούς συλλόγους ως εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού και διδάσκει στα προγράμματα θεατρικής παιδείας της Ν.Ε.Λ.Ε. Χίου και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Β. Αιγαίου. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός του κλάδου της θεατρικής αγωγής σε ολοήμερα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Χίου. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Print

Number of views (76)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
30
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 2/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
345
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 5/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
6
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Κέρκυρα, 6/10/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ2), Μαρία Διβανέ, Φωτεινή Δημουλή
789
10
11
12
13
14
15
«Περάσματα»

«Περάσματα»

Λάρισα, 15/10/2019, παράσταση, 7ο ΓΕΛ Λάρισας
161718
19
20
21222324252627
28293031123
45678910

Κατηγορίες

Αναζήτηση