Αποτελέσματα αναζήτησης

Εικόνες – Δημιουργώντας νόημα:  Η γυναίκα και το δικό της ελαιόδεντρο

Εικόνες – Δημιουργώντας νόημα: Η γυναίκα και το δικό της ελαιόδεντρο

Αθήνα, 20/3/2006, Μετα-συνεδριακό Εργαστήριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006, Wasim Al-Kurdi

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/3/2006 5:00 μμ - 9:00 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Θεατρικό Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Δράματος

Μετα-συνεδριακό Εργαστήριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006

 

 

Εικόνες – Δημιουργώντας νόημα:

Η γυναίκα και το δικό της ελαιόδεντρο

 

Wasim Al-Kurdi,

Qattan: Κέντρο για την Εκπαιδευτική Έρευνα και Ανάπτυξη, Παλαιστίνη

 

 

Αθήνα, Δευτέρα 20 Μαρτίου

ώρα 17:00– 21:00

 

 

Οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος

 

 

Περίληψη

 

Η εικόνα στην εποχή μας καταλαμβάνει υψηλή θέση που δεν είχε παλιότερα. Εννοούμε την εικόνα στα πλαίσια της φωτογραφίας, είτε πρόκειται για μια «παγωμένη» εικόνα όπως στη φωτογραφία, είτε στην κινούμενη εικόνα όπως στο σινεμά, στο video ή στην τηλεόραση. Ποια είναι η σχέση μεταξύ των φανταστικών εικόνων και των εικόνων της πραγματικότητας και πώς αντιδρούν οι άνθρωποι στις εικόνες αυτές; Υπάρχει χώρος για το ανθρώπινο σώμα ως ολότητα να αλληλεπιδράσει προσλαμβάνοντας και δημιουργώντας εικόνες; Πώς οι άνθρωποι δημιουργούν έννοιες, νοήματα σύμφωνα με αυτό που βλέπουν;

Το εργαστήριο αυτό βασίζεται στο άρθρο του Barhte «Το τρίτο νόημα». Υπογραμμίζει τα διαφορετικά επίπεδα νοήματος μιας εικόνας:

· Το πληροφοριακό επίπεδο (επίπεδο επικοινωνίας)

· Το συμβολικό επίπεδο (το επίπεδο αναφοράς, ιστορικό, συμβολισμός)

· Το τρίτο επίπεδο (υπερβαίνει την ψυχολογία, το ανέκδοτο, τη λειτουργία)

Θα εργαστούμε με παγωμένες εικόνες ως μέσω συζήτησης μέσα σε διαφορετικά δραματικά πλαίσια… Θα χρησιμοποιήσουμε μια σειρά εικόνων μιας γυναίκας και της σχέσης της με ένα ελαιόδεντρο που της ανήκει.

Οι (δραματικές) δράσεις θα συμβούν με διαφορετικούς τρόπους τοποθέτησης και ανατοποθέτησης των εικόνων με βάση τις παρακάτω προσεγγίσεις:

· Εικόνες ως σημείο εκκίνησης για τη δημιουργία νοημάτων μέσω του δράματος

· Εικόνες ως αντικείμενο εν μέσω μιας δραματικής σκηνής

· Εικόνες ως αφηγηματική ιστορία (εικόνες και λέξεις)

· Αφήγηση εν μέσω του δραματικού γεγονότος.

Στο εργαστήριο αυτό:

· Θα εξερευνήσουμε διαφορετικά νοήματα των εικόνων ως συζήτηση

· Θα εξερευνήσουμε τις σχέσεις μεταξύ Εικόνας, Κειμένου και Σώματος

· Θα εξερευνήσουμε τις σχέσεις μεταξύ κειμένου και άρθρωσης του

· Θα δημιουργήσουμε νέα νοήματα μέσω διαφορετικών δραματικών πλαισίων ερμηνείας

· Θα χτίσουμε στάσεις μέσω κριτικών απόψεων και κριτικής σκέψης

· Θα εξετάσουμε μερικούς τρόπους που μπορούμε να επιτύχουμε τα παραπάνω με τους μαθητές μας.

 

Ο Wasim Al-Kurdi γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ. Αποφοίτησε από το τμήμα Αραβικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Χεβρώνας (Παλαιστίνη). Έκανε Μεταπτυχιακές Σπουδές με αντικείμενο τη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (MA Drama in Education) στο Πανεπιστήμιο University of Central England (UCE) στο Birminghamστη Μεγάλη Βρετανία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εργαστήρια θεατροπαιδαγωγικής (Theatre in Education), δημιουργικής γραφής και συγγραφής σεναρίου. Επίσης, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια λογιστικής και διοίκησης. Έχει διδάξει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αραβική φιλολογία και δημιουργική γραφή. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα με σκοπό τη συγγραφή των σχολικών εγχειριδίων του Παλαιστινιακού Εκπαιδευτικού Αναλυτικού Προγράμματος και τη «μεταμόρφωση» της Ποίησης σε Δραματική Τέχνη. Είναι αρχισυντάκτης του εκπαιδευτικού περιοδικού ROU’A TARBAWIAH (Εκπαιδευτικό Όραμα). Εκπαιδεύει δασκάλους με θέμα το Εκπαιδευτικό Δράμα, την Ενεργή Μάθηση, τη Γραφή και τη Δημιουργική Γραφή. Έχει μεταφράσει ιστορίες και κείμενα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος (Vygotsky) στα Αραβικά. Είναι θεατρικός συγγραφέας και ποιητής. Τώρα εργάζεται ως Συντονιστής και διοργανωτής δράσεων για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ειδικών προγραμμάτων και εκδόσεων στο Qattan: Κέντρο για την Εκπαιδευτική Έρευνα και Ανάπτυξη στην Ραμάλα – Παλαιστίνη.

 

Ημέρα: Δευτέρα 20 Μαρτίου

Ώρες: 17:00– 21:00

Χώρος: Εργαστήρι Θεάτρου ΠΟΡΤΑ, Αγαθάρχου 12, 1ος Όροφος, Ψυρρή

Κόστος: 40 Ευρώ και 30 Ευρώ για Μέλη, Φίλους ΠΑΣΕΔ, Μέλη Δικτύου και ΠΕΣΥΘ

Πληροφορίες & κρατήσεις: Καλλιόπη Φύκαρη: τηλ: 210-4221505 & Γραφείο Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος, Πραξιτέλους 1, 4ος Όροφος, 105 66, Αθήνα, Τηλ. – Fax: 210-3231872, pasedinfo@yahoo.grwww.sitemaker.gr/pasedinfo

 

 

Οργάνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος

 

Ταυτότητα Φορέα:

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος (Π.Α.Σ.Ε.Δ.) ιδρύθηκε το 1999 από παιδαγωγούς, θεατρολόγους και καλλιτέχνες, των οποίων κοινός προβληματισμός ήταν η αναζήτηση της δυναμικής μεταξύ Δραματικής Τέχνης και Εκπαίδευσης.

Σκοπός του είναι η προαγωγή της παιδείας των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων μέσα από την τέχνη του Δράματος. Στα πλαίσια αυτά ο Π.Α.Σ.Ε.Δ. επιδιώκει:

·         Τη μελέτη και διερεύνηση της φύσης και των δυνατοτήτων εφαρμογής της Δραματικής Τέχνης προς όφελος των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων, σύμφωνα με τις ανάγκες τους, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα στη σύγχρονη Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Κοινότητα.

·         Την προώθηση του Εκπαιδευτικού Δράματος σε όλες τις βαθμίδες βασικής, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης.

·         Την επιμόρφωση και εκπαίδευση ειδικών σε θέματα Θεωρίας και Διδακτικής του Δράματος, με στόχο την ουσιαστική εφαρμογή του σε όλους τους τομείς που απαιτείται και ασκείται παιδαγωγική και εκπαιδευτική πράξη.

Στα χρόνια της δράσης του, ο Π.Α.Σ.Ε.Δ. έχει οργανώσει μια σειρά από ημερίδες, εργαστηριακά σεμινάρια και κύκλους σεμιναρίων για τη χρήση της Δραματικής Τέχνης στην εκπαίδευση, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων εκπαιδευτικών του Δράματος. Συγχρόνως, τα μέλη του συλλόγου εφαρμόζουν καθημερινά τις τεχνικές του Δράματος στις σχολικές μονάδες και στους πολιτιστικούς φορείς, όπου εργάζονται, δοκιμάζοντας στην πράξη τη λειτουργία και την προσφορά του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ελληνική πραγματικότητα.

 

Print

Number of views (50)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
30
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 2/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
345
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 5/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
6
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Κέρκυρα, 6/10/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ2), Μαρία Διβανέ, Φωτεινή Δημουλή
789
10
11
12
13
14
15
«Περάσματα»

«Περάσματα»

Λάρισα, 15/10/2019, παράσταση, 7ο ΓΕΛ Λάρισας
161718
19
20
21222324252627
28293031123
45678
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Ζάκυνθος, 8-10/11/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Πάνος Βασιλόπουλος, Καλλιόπη Βουλγάρη, Γιώργος Μπεκιάρης
9
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Ζάκυνθος, 8-10/11/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Πάνος Βασιλόπουλος, Καλλιόπη Βουλγάρη, Γιώργος Μπεκιάρης
10
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Ζάκυνθος, 8-10/11/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Πάνος Βασιλόπουλος, Καλλιόπη Βουλγάρη, Γιώργος Μπεκιάρης

Κατηγορίες

Αναζήτηση