Αποτελέσματα αναζήτησης

Εργαστήριο Δραματουργίας «Γέναθλον»: Μέσον προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής παρέμβασης

Εργαστήριο Δραματουργίας «Γέναθλον»: Μέσον προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής παρέμβασης

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Ιουλία Μπαλάσκα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 3:00 μμ - 5:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Ιουλία Μπαλάσκα , πολιτική επιστήμων, κοινωνική ψυχολόγος (D.E.A.), συστημική σύμβουλος, ειδική της Μεθόδου Δραματουργίας

«Εργαστήριο Δραματουργίας «Γέναθλον»: Μέσον προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής παρέμβασης»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Το Κέντρο «Γέναθλον» έχει επεξεργαστεί και εφαρμόζει από το 1995 Μέθοδο Δραματουργίας με βάση τις αρχές του Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, στο πλαίσιο της ΣυστημικήςΘεωρίας και της Καταξιωτικής Προσέγγισης. Στο εργαστήριο που πραγματοποιούμε με αυτή τη μέθοδο, τα μέλη της ομάδας γράφουν το δικό τους θεατρικό έργο, το οποίο παίζουν οι ίδιοι σε θεατρική παράσταση ανοιχτή σε κοινό. Έτσι, το εργαστήριο Δραματουργίας λειτουργεί ως μικρογραφία του μεγάλου θεάτρου, της κοινωνίας: ο καθένας μόνος του και ταυτόχρονα σε αλληλεπίδραση με τους άλλους, δημιουργεί ένα συλλογικό έργο, στο οποίο συμμετέχει στον βαθμό που επιθυμεί και για το οποίο έχει την προσωπική του ευθύνη. Στην αρχή, τα μέλη της ομάδας, με τις οδηγίες της συντονίστριας, παίζουν ένα θεατρικό αυτοσχεδιασμό. Ο καθένας παίρνει έναν ρόλο, απλό, καθημερινό και τον ζωντανεύει όπως ο ίδιος θέλει, χωρίς καμία παρέμβαση, καμία κριτική. Η προστασία του ρόλου διασφαλίζει την ελευθερία έκφρασης. Μετά ο καθένας γράφει ό,τι ένιωσε κι ό,τι είδε στον αυτοσχεδιασμό ή ό,τι του θύμισε, ό,τι σκέφτεται για το ρόλο του και για το ρόλο των άλλων. Τα κείμενα, μία πρόταση ή μία σελίδα, διαβάζονται και η συζήτηση αρχίζει. Λέξεις, συναισθήματα, ερωτήσεις γεννούν τον επόμενο αυτοσχεδιασμό και η ομάδα κάνει το επόμενο βήμα προς το χτίσιμο ενός συλλογικού έργου. Στη συνέχεια, έρχονται οι πρόβες και η παράσταση, το μοίρασμα, η έκθεση. Και η ανάληψη της ευθύνης για μια προσωπική θέση. Με το κλείσιμο του εργαστηρίου, η πορεία ανακάλυψης ενός προσωπικού νοήματος της ζωής έχει αρχίσει. Ο εαυτός γίνεται πια γνώριμος, πολύτιμος, άξιος προστασίας και σεβασμού. Κι ο άλλος γίνεται απαραίτητος σύντροφος, γιατί και η ζωή είναι ένα μεγάλο θέατρο, όπου ο ρόλος του καθενός επηρεάζει το ρόλο των άλλων αλλά και το συλλογικό αποτέλεσμα.

«Ο κόσμος ολόκληρος είναι ένα θέατρο/ κι εγώ έχω μια θέση στη σκηνή που μου ανήκει»

Στο εργαστήρι μπορούν να συμμετάσχουν όλοι/ες όσοι/ες ενδιαφέρονται, χωρίς κανένα ιδιαίτερο κριτήριο. Παρακαλούνται μόνο να είναι άνετα ντυμένοι/ες και να έχουν ένα ζευγάρι χοντρές κάλτσες – θα δουλέψουμε χωρίς παπούτσια – και ένα στυλό.

 

Η Ιουλία Μπαλάσκα έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες με μεταπτυχιακό στην Κοινωνική Ψυχολογία (D.E.A.) και εξειδίκευση στη Συστημική Θεραπεία και Συμβουλευτική. Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Γέναθλον, από το 1995, στο πλαίσιο του οποίου ανέπτυξε και εφαρμόζει τη Μέθοδο Δραματουργίας με ομάδες παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Σχεδιάζει και πραγματοποιεί, μαζί με τον Παύλο Χραμπάνη, προγράμματα Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης για μαθητές/τριες δημοτικού και γυμνασίου, καθώς και προγράμματα για την κινητοποίηση των νέων, ώστε να αναπτύξουν συνείδηση ενεργού πολίτη. Εργάζεται ιδιωτικά ως συστημική οικογενειακή θεραπεύτρια και σύμβουλος γονέων. Από το 1988 έως το 1995, εργάστηκε ως κοινωνική ερευνήτρια, εκπαιδεύτρια σε δημόσιους φορείς, επιστημονική συνεργάτης της Γενικής Γραμματείας Ισότητας και διευθύντρια του Κέντρου Ερευνών για τις Γυναίκες της Μεσογείου. Έχει γράψει δύο βιβλία: «Το φυλαχτό», Χ. Κατάκη – Ι. Μπαλάσκα – Β. Ρεζίτη, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Σειρά: Ανθρώπινα Συστήματα, Αθήνα 2003, «Η θάλασσα είναι ζωή… η ζωή είναι θάλασσα», Π. Χραμπάνης – Ι. Μπαλάσκα, ΕΚΘΕ - ΓΕΝΑΘΛΟΝ, Αθήνα 1998: βιβλίο με θέμα τη θάλασσα, τους κινδύνους που την απειλούν και τρόπους προστασίας της, για παιδιά 11-14 ετών. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα σε περιοδικά και έχει παρουσιάσει εισηγήσεις σε εθνικά και διεθνή συνέδρια και ημερίδες.

 

 

Print

Number of views (45)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
30
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 2/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
3456
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Κέρκυρα, 6/10/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ2), Μαρία Διβανέ, Φωτεινή Δημουλή
789
10
11
12
13
14
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Κέρκυρα, 14/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
15161718
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Θεσσαλονίκη 18-20/10/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Τζένη Καραβίτη, Ιωάννα Μήτσικα, Χριστίνα Κρίθαρη, Αντονέλλα Χήρα
19
20
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Θεσσαλονίκη 18-20/10/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ20), Τζένη Καραβίτη, Ιωάννα Μήτσικα, Χριστίνα Κρίθαρη, Αντονέλλα Χήρα
21222324252627
28293031123
45678910

Κατηγορίες

Αναζήτηση