Αποτελέσματα αναζήτησης

«Μυρωδιά από Κακάο», ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την αποδοχή των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο

«Μυρωδιά από Κακάο», ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την αποδοχή των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Περσεφόνη Σέξτου, Σοφία Λαμπρίδου, Δαβίδ Άντζελ

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 6:00 μμ - 8:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Περσεφόνη Σέξτου,  παιδαγωγός θεάτρου, PHD- Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Oμάδα Stimulus: Σοφία Λαμπρίδου, θεατρολόγος, ΜΑ εφαρμοσμένο δράμα

Δαβίδ Άντζελ, ηθοποιός, ΜΑ εφαρμοσμένο δράμα

«Μυρωδιά από Κακάο», ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για την αποδοχή των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο.

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά/Αγγλικά

 

Το Μυρωδιά από Κακάο έχει θέμα τη διαπολιτισμική αγωγή, ασχολείται με τη διαφορετικότητα (εθνικότητα, γλώσσα, συνήθειες) και δίνει έμφαση στα συναισθήματα και τις στάσεις των Ελλήνων μαθητών απέναντι στους αλλοδαπούς συμμαθητές τους. Το θέμα προσεγγίζεται έμμεσα και διακριτικά μέσα από ένα ήρωα που έρχεται από μια χώρα εξωτική (οι συμμετέχοντες αποφασίζουν ποια είναι αυτή, με βάση το περιεχόμενο μιας μυστηριώδους χαμένης αποσκευής στο αεροδρόμιο). Το πρόγραμμα το έχουν παρακολουθήσει 580 μαθητές δημοσίων δημοτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης. Το εργαστήρι θα περιλαμβάνει μια παρουσίαση του θέματος με θεατρικό τρόπο, εκπαιδευτικό δράμα πάνω σε κάρτες με διλήμματα, ταμπλό και δημιουργική γραφή, όπου οι συμμετέχοντες εκφράζονται με σωματικό, προφορικό και γραπτό τρόπο. Στόχος του εργαστηρίου είναι να προσφέρει στους συμμετέχοντες δημιουργικούς, διακριτικούς και αποτελεσματικούς τρόπους, για να διαχειριστούν, με παιδιά ηλικίας 8-12 ετών, το θέμα της διαφορετικότητας και της κοινωνικής αποδοχής, όπως εμφανίζεται σε καθημερινά γεγονότα της σχολικής ζωής. Το εργαστήριο απευθύνεται κυρίως σε δασκάλους αλλά και σε ηθοποιούς και θεατρολόγους που αναζητούν εμπειρίες στα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για τα σχολεία. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπουν στη θέση των μαθητών και θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν το πρόγραμμα σαν να ήταν παιδιά στο σχολείο. Είναι καλό να φορούν άνετα ρούχα και να έχουν μαζί τους χαρτί και μολύβι. Μπορούν να το παρακολουθήσουν και ξένοι σύνεδροι, αν ασχολούνται συστηματικά με τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα.

 

Η Περσεφόνη Σέξτου κατέχει πτυχίο Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Master of Arts στη Σύγχρονη Θεατρική Πρακτική του Lancaster University, και διδακτορικό τίτλο (Ph.D) στο Δράμα και το Θέατρο στην Εκπαίδευση με έμφαση στην εισαγωγή θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το GoldsmithsCollege, University of London. Δίδαξε διάφορα αντικείμενα της Παιδαγωγικής του Θεάτρου στα Παιδαγωγικά Τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., στο μεταπτυχιακό του Τμήματος Θεάτρου του Goldsmiths College, στην εξομοίωση του Π.Τ.Δ.Ε. του Α.Π.Θ. και αλλού. Σήμερα διδάσκει στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, είναι επισκέπτρια εισηγήτρια στο Ευρωπαϊκό Σχολείο στις Βρυξέλλες και έχει την επιμέλεια του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «Μυρωδιά από Κακάο». Είναι συγγραφέας των βιβλίων ‘Δραματοποίηση’ (Καστανιώτης,1998, 2003) και ‘Θεατροπαιδαγωγικάπρογράμματα στα σχολεία’ (Μεταίχμιο, 2005), έχει δημοσιεύσει ερευνητικές εργασίες στα περιοδικά Research in Drama EducationJournal of Education for TeachingNew TheatreQuarterlyThe Journal of National Drama, Εκπαίδευση και Θέατρο, κ.ά. και συμμετέχει σε παγκόσμια συνέδρια της UNESCO, της O.M.E.P. και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Για πλήρη κείμενα δημοσιεύσεων, επισκεφθείτε τη σελίδα http://www.theatropedia.gr

 

Η Σοφία Λαμπρίδου γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη και είναι πτυχιούχος Θεατρολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές αφορούν στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Πανεπιστήμιο του Exeter, Μ. Βρετανία). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Stimulus που ασχολείται αποκλειστικά με την έρευνα και την πρακτική του δράματος και του θεάτρου στην εκπαίδευση και του θεάτρου ως εργαλείου κοινωνικής παρέμβασης. Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως δασκάλα ειδικότητας και παράλληλα σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα για ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως κωφών ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, ατόμων με ψυχιατρικές παθήσεις, ανήλικων παραβατών, παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς κ.α. Ασχολείται με το κοινοτικό θέατρο οργανώνοντας και σκηνοθετώντας θεατρικές παραστάσεις. Έχει συμμετάσχει στο σχεδιασμό του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος για μαθητές δημοτικού με θέμα Αλφαβητισμός και Φαντασία. Αυτήν την περίοδο συμμετέχει στο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Μυρωδιά από Κακάο ως εμψυχώτρια. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια κινησιολογίας, σωματικού θεάτρου, παντομίμας και νοηματικής, καθώς επίσης και μαθήματα βιολιού στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης επί σειρά ετών. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. 

 

Ο Δαβίδ Άντζελ γεννήθηκε το 1979 στη Θεσσαλονίκη και κατέχει πτυχίο δραματικής σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Οι μεταπτυχιακές του σπουδές αφορούν στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Πανεπιστήμιο του Exeter, Μ. Βρετανία). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Stimulus που ασχολείται αποκλειστικά με την έρευνα και την πρακτική του δράματος και του θεάτρου στην εκπαίδευση και του θεάτρου ως εργαλείου κοινωνικής παρέμβασης. Εργάζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως δάσκαλος ειδικότητας και παράλληλα σχεδιάζει και εφαρμόζει προγράμματα για ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως κωφών ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, ατόμων με ψυχιατρικές παθήσεις, ανήλικων παραβατών, παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς, κ.α. Ασχολείται με το κοινοτικό θέατρο σε μειονότητες οργανώνοντας και σκηνοθετώντας θεατρικές παραστάσεις. Έχει συμμετάσχει στον σχεδιασμό του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος για μαθητές δημοτικού με θέμα την Ψυχολογική Πίεση από Συνομίληκους. Αυτήν την περίοδο συμμετέχει στο θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Μυρωδιά από Κακάο ως εμψυχωτής. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια κινησιολογίας, σωματικού θεάτρου, παντομίμας και νοηματικής, καθώς επίσης και μαθήματα κρουστών επί σειρά ετών στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

Print

Number of views (62)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
30
12
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 2/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
345
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 5/10/2019, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
6
Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων

Κέρκυρα, 6/10/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς (Σ2), Μαρία Διβανέ, Φωτεινή Δημουλή
789
10
11
12
13
14
15
«Περάσματα»

«Περάσματα»

Λάρισα, 15/10/2019, παράσταση, 7ο ΓΕΛ Λάρισας
161718
19
20
21222324252627
28293031123
45678910

Κατηγορίες

Αναζήτηση