Αποτελέσματα αναζήτησης

Από τη σκηνή στη σελίδα: Η κριτική ως πολιτισμική «μετα-παράσταση» στο θέατρο για παιδιά και εφήβους

Από τη σκηνή στη σελίδα: Η κριτική ως πολιτισμική «μετα-παράσταση» στο θέατρο για παιδιά και εφήβους

Θεσσαλονίκη 12/10/2019, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ελευθερία Ράπτου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/10/2019 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event

Διημερίδα «Το θέατρο για παιδιά και νέους στον 21ο αιώνα: Αναζητήσεις και προβληματισμοί»

Θεσσαλονίκη, 12-13 Οκτωβρίου 2019

Από τη σκηνή στη σελίδα:
Η κριτική ως πολιτισμική «μετα-παράσταση» στο θέατρο για παιδιά και εφήβους

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Εμψυχώτρια: Ελευθερία Ράπτου, Θεατρολόγος ΜSc-κριτικός θεάτρου, Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής.

Διάρκεια: 3 ώρες (5.00 μ.μ. έως 8.00 μ.μ)

Πήραν μέρος: 19 άτομα

Περιγραφή του εργαστηρίου: Το τρίωρο εργαστήριο έχει ως στόχο να φέρει σε επαφή τους συμμετέχοντες με τον κόσμο του θεάτρου για παιδιά και εφήβους και κυρίως να αναδείξει τη σημασία της κριτικής αποτίμησης των θεατρικών παραστάσεων που αφορούν τις συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, όχι μόνο με όρους «αξιολόγησης», αλλά κυρίως με όρους ενίσχυσης της εκάστοτε παράστασης και «επανεγγραφής» της.

Η σύγχρονη κριτική είναι δυνάμει μια νέα παράσταση, μια μετα-παράσταση, που διαδραματίζεται στη σελίδα των εφημερίδων και των περιοδικών είτε του έντυπου είτε του ηλεκτρονικού τύπου. Ως τέτοια έχει τη δική της αξιωματική, τη δική της δύναμη και επιρροή στη δημιουργική διαδικασία του θεάτρου.

Η σύγχρονη κριτική είναι εργαλείο για την αμφίδρομη ερμηνεία του θεατρικού γεγονότος και δυνάμει δομικό στοιχείο για μια παράσταση. Η σύγχρονη κριτική είναι μέσο πολιτισμικής οργάνωσης μιας παράστασης και μέσο πολιτισμικής πολιτικής.

Στο εργαστήριο, η θεματική εκτείνεται σε δύο άξονες:
α) Τρόπος συγκρότησης της κριτικής του θεάτρου για παιδιά και εφήβους.
β) Ξεκλειδώνοντας την παράσταση: Πρόσληψη της παράστασης και «επανεγγραφή» σε νέα σημασιολογικά, πολιτισμικά και επιτελεστικά πλαίσια.

Για την ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος, και μετά τη θεωρητική επεξεργασία, θα προβληθεί μαγνητοσκοπημένη παράσταση, και θα ακολουθήσει συζήτηση, ενώ η κριτική αποτίμηση από την πλευρά των συμμετεχόντων αποτελεί την ευπρόσδεκτη ανατροφοδότηση του εργαστηρίου.

Χώρος Διεξαγωγής: 43 ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, Προξ. Κορομηλά 25

Δωρεάν, για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων. Απαιτείται συμπλήρωση της ΦΟΡΜΑΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ.

Βιογραφικό Σημείωμα: Η Ελευθερία Ράπτου είναι ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών, ενώ έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Eίναι Θεατρολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας, κάτοχος Mεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Μsc) της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), στην κατεύθυνση Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός και είναι υποψήφια Διδάκτωρ ΕΜΠ. Διδάσκει ως εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ, στο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Δραστηριοποιείται σε ποικίλα πεδία του πολιτισμού και εργάζεται επίσης ως σύμβουλος πολιτιστικής πολιτικής και διπλωματίας. Σε αυτό το πλαίσιο έχει διατελέσει Ειδική Σύμβουλος Πολιτιστικής Πολιτικής στο ΥΠΠΟΑ, ενώ ήταν μέλος της επιστημονικής ομάδας για ζητήματα εκπαίδευσης, έρευνας-καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, πολιτισμού και περιβάλλοντος στο προπαρασκευαστικό
σκέλος για την τριμερή συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, αλλά και τις διμερείς συνεργασίες Ελλάδας-Ισραήλ. Στον τομέα της θεωρίας έχει ασχοληθεί συστηματικά με τη συγγραφή θεωρητικών κειμένων για το θέατρο, την παραστασιακή τέχνη γενικότερα, την πολιτιστική πολιτική, το θέατρο για παιδιά (συνεργασία με Εθνικό θέατρο, εκδ. Αιγόκερως, εκδ. Παπαζήση, Νέα Εστία, Αναλόγιο κ.α), καθώς και με μεταφράσεις θεατρικών έργων και μελετημάτων θεωρίας του θεάτρου. Αρθρογραφεί για το θέατρο, τον πολιτισμό, την πολιτιστική πολιτική στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο, ενώ στην εφημερίδα ΑΥΓΗ είναι υπεύθυνη για τη στήλη της κριτικής παιδικού, εφηβικού και νεανικού θεάτρου από το 2009, καλύπτοντας επίσης ποικίλα καλλιτεχνικά πεδία όπως της μόδας, της αρχιτεκτονικής, των επιτελεστικών/παραστασιακών τεχνών. Επίσης έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στο τμήμα Εκδόσεων.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Πόλεις
  • Θεσσαλονίκη
Έτος
  • 2019 δ' τρίμηνο
Συνεργαζόμενοι
  • Δήμος Θεσσαλονίκης
  • Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών
Εμψυχωτές
  • Ράπτου Ελευθερία
Print

Number of views (614)/Σχόλια (0)

Theme picker

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2020»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 28/1/2020, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
29
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Αθήνα, 29/1/2020, Εργαστήριο για μαθητές, Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης
3031
1
2
3
  • "Ειρήνη"

    Θεσσαλονίκη, 3/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 22ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης

  • "Ειρήνη"

    Θεσσαλονίκη, 3/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 22ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης

4
5
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Τρίκαλα, 6/2/2020, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
7
89

Η Αρχή του Αρχιμήδη

Αθήνα, 9/2/2020, Πάμε Θέατρο
10
Δράση "Μαζί" - Detalks

Δράση "Μαζί" - Detalks

Αθήνα, 10/2/2020, Δράση "Μαζί", 1o ΕΠΑΛ Κορωπίου
1112
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Πάτρα, 12/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 8ο ΔΣ Πάτρας
13
14
15
16
17
18
19
2021
22
Κεντρική συνάντηση στελεχών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

Κεντρική συνάντηση στελεχών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;»

Αθήνα, 21-23/2/2020, Εκπαίδευση στελεχών - κεντρική
23
242526
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές "Κι αν ήσουν εσύ;"

Πάτρα, 26/2/2020, Εργαστήριο για μαθητές, 8ο ΔΣ Πάτρας
2728291
234
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων - «... εγώ είμαι  Εγώ!»

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων - «... εγώ είμαι Εγώ!»

Πάτρα, 4/3/2020, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Ελπίδα Κομιανού, Άλκηστις Βασιλάκου
567
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση