Αποτελέσματα αναζήτησης

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Κέρκυρα, 11/5/2019, Μαθητικό φεστιβάλ "κι αν ήσουν εσύ;"

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 11/5/2019 7:00 μμ - 9:00 μμ Export event

Κέρκυρα, 11 Μαΐου 2019


Μαθητικό καλλιτεχνικό φεστιβάλ - «κι αν ήσουν εσύ;»
«Οι δικοί μας ξένοι»

Κέρκυρα, Σάββατο 11 Μαΐου 2019

Πότε/Πού: 11 Μαΐου 2019, 7.00 μ.μ. στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας (περιπατητική
δράση)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ..εδώ!

Δείτε εδώ το σχετικό άρθρο στην εφημερίδα "Ενημέρωση"

Πενήντα μαθητές και μαθήτριες από τέσσερα Λύκεια της Κέρκυρας παρουσίασαν μία κοινή θεατρική σύνθεση-δρώμενο για την ιστορική παρουσία των προσφύγων στην Κέρκυρα κατά τον 19ο και τον 20ο αιώνα.

Συμμετείχαν 50 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί από 4 σχολεία.

Το φεστιβάλ παρακολούθησαν 180 γονείς και εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας (Φεστιβάλ Πόλη-Σκηνή) και την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, διοργάνωσαν Μαθητικό Θεατρικό Φεστιβάλ-Ημέρα Δράσης το Σάββατο 11 Μαΐου 2019, ώρα 7.00 μ.μ., στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους και των θεατροπαιδαγωγών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;», αξιοποίησαν τεχνικές θεάτρου-ντοκουμέντο, θεάτρου επινόησης και εκπαιδευτικού δράματος και δημιούργησαν θεατρικά δρώμενα βασισμένα σε ντοκουμέντα που αποτέλεσαν το υλικό της ερευνάς τους. Αξιοποίησαν επίσης κείμενα σχετικά με τη διαφορετικότητα, τις πολιτισμικές διαφορές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους παρουσιάστηκε μέσα από μια περιπατητική δράση στο Παλαιό Φρούριο, όπου φιλοξενήθηκαν πολλοί πρόσφυγες στο νησί κατά το παρελθόν.

Περιπατητική δράση  με 4 σταθμούς
Ξεκινήσαμε από την είσοδο του Φρουριου. Μας συνόδευε ο ήχος από το νταούλι.
Περάσαμε τη γέφυρα μαζί με το κόσμο και φτάσαμε:
   1ος Σταθμός: το στρατιωτικό παρεκκλήσι των Καπουκίνων (οι Σέρβοι προσφυγες 1916).Συνοδεία πνευστών
   2ος Σταθμός: οι Σιταποθήκες (Μικρασιάτες πρόσφυγες 1923) συνοδεία κιθάρας και μπουζούκιου
   3ος Σταθμός: η Εκκλησία του Αι- Γιώργη (Ηπειρώτες πρόσφυγες 1823) θεατρικό αναλόγιο με συνοδεία 4 κλαρίνων
   4ος Σταθμός: ο προάυλιος χώρος της Εκκλήσιας (Πόντιοι Πρόσφυγες 1923) Συνοδεία ποντιακής Λύρας και Νταούλι
Στο τέλος όλοι μαζί και με τη συμμετοχή του κοινού χορέψαμε ένα ζωναραδικο χορό και ένα μικρασιατικο συρτό. 

Υπήρχαν πολύ έντονα, στις πέτρες, στα τείχη, στον Αι -Γιώργη την εκκλησία που έχτισαν οι Αγγλοι μέσα στο Φρούριο, οι μνήμες των ανθρώπων που έζησαν εκεί, που πολέμησαν, που ικέτεψαν. Ο κόσμος συγκινήθηκε!

Ένα αφιέρωμα των εφήβων μας στους πρόσφυγες που υποδέχτηκε όλα αυτά τα χρόνια η Κέρκυρα (Σέρβους, Πόντιους, Μικρασιάτες, Ηπειρώτες...).Οι μαθητές μας, για άλλη μια φορά φέτος, αφηγήθηκαν μικρές ανθρώπινες ιστορίες ξεριζωμού και προσφυγιάς. Την αφήγηση αυτή την ανέλαβαν με ευθύνη, εντιμότητα μα και με μεγάλη συγκίνηση. Αυτός ήταν ο θέατροπαιδαγωγικός στόχος της δράσης του Φεστιβάλ «Οι δικοί μας ξένοι» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και τον πετύχαμε! Μπράβο σε όλους τους μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς των: 3ο ,4ο ΓΕΛ Κέρκυρας, Γυμνάσιο Σκριπερου Κέρκυρας με Λυκειακές τάξεις, Γενικό Λύκειο Αγρού Κέρκυρας.

Εντυπώσεις:

-Ένα υπέροχο δρώμενο από μαθητές και καθηγητές, συγκινηθήκαμε όλοι βαθιά. Μπράβο σε όλους. ! Συνεχίστε την υπέροχη δουλειά που κάνετε!

-Ήταν μαγικά!!

-Μπράβο! Τι ωραία ιδέα να γίνει το Φεστιβάλ μέσα στο Φρούριο!!

-Σας ευχαριστούμε ήταν συγκινητικό!

-Ευχαριστούμε για τα μηνύματα που παίρνουν τα παιδιά μας!

-Νιάτα! Ορμή και Κουράγιο μας δίνει αυτή η Δράση...ενώνει την ιστορία και το μέλλον...ανεκτίμητη δράση!

-Συγχαρητήρια ήταν πολύ καλή δουλειά

-Είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι και αισιόδοξοι για το μέλλον και εγώ και τα παιδιά!
Κατερίνα Εκπαιδευτικός

--Χτυπούσε δυνατά η καρδιά μου!!
Θεανώ μαθήτρια (η μικρότερη ,Τρίτη Δημοτικού!!!)

 

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται για πέμπτη χρονιά φέτος από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον IDEA, τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Συμμετείχαν τα σχολεία: 3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας, 4ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας, Γυμνάσιο Σκριπερού Κέρκυρας με Λυκειακές τάξεις, και Γενικό Λύκειο Αγρού Κέρκυρας.

Έπαιξαν:
Νταούλι: Παναγιώτης Κυριαζίδης
Λύρα: Κωνσταντίνος Παλαιολόγος (φοιτητές του Ιονίου Πανεπιστημίου)
Τρομπέτα: Γιώργος Χονδρογιάννης και Μίλτος Άνθης
Κλαρινέτα: Μάχη Σδώνα και Άννα Κόκκαλη
Κλαρίνο: Χρυσικοπούλου Χριστίνα
Τραγούδι: Δέσποινα Τσενεμπή, Νίκος Ευαγγελίδης, Μαρίνα Μαρτίνου (μαθητές/τριες Λυκείου)

Οι εκπαιδευτικοί: Αγιώτη Αιμιλία, Αμαραντίδης Αλέξανδρος, Δημουλή Φωτεινή, Κονιάρη Αικατερίνη, Κούδα Σταματέλλα, Λάππας Ιωάννης, Χειρδάρη Σουζάνα

Υποστήριξη σχολείων – Σκηνοθετική επιμέλεια: Ευγενία Ζάγουρα 
Σύνθεση κειμένων: Φωτεινή Δημουλή
Συντονισμός: Φωτεινή Δημουλή, Ευγενία Ζάγουρα

Σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας (Φεστιβάλ Πόλη-Σκηνή)

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
Με την υποστήριξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και των Διευθύνσεων A/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας
Πληρ.:2106541600/www.Theatroedu.gr

Print

Number of views (513)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2019»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25
26
27
28
2930
1
2
34567
8
9
10
11
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Κοζάνη, 11/12/2019, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ2), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Τζένη Καραβίτη
12131415
16
171819202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση